דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אטרקציות לבר מצווה: בידור או חינוך? 

מאת    [ 17/06/2010 ]

מילים במאמר: 476   [ נצפה 2174 פעמים ]

אטרקציות לבר מצווה אינן חייבות להיות בהכרח רק בידור; ניתן למצוא אטרקציות בעלות ערך חינוכי.

כאשר מחפשים אטרקציות לבר מצווה עבור היום הגדול, לעיתים מושם דגש רב רק על הערך הבידורי של אטרקציות בר מצווה. לעיתים נשכח הערך המיוחד של יום הבר מצווה שאיננו רק חגיגה אלא גם יום משמעותי בחייו של חתן הבר מצווה. ניתן היה לצפות שבשעה שמחפשים אטרקציות לבר מצווה יילקח בחשבון גם הערך החינוכי שעשוי להיות לאטרקציה שתיבחר מתוך מגוון רחב של אטרקציות לבר מצווה שניתן למצוא כיום. עם זאת נדמה שרוב המחפשים מבקשים לשים את הדגש העיקרי על הערך הבידורי של האטרקציות. זו הסיבה שגם החלק הארי של ההיצע של אטרקציות בר מצווה כולל הצעות בעלות ערך בידורי ואילו אטרקציות לבר מצווה בעלות ערך חינוכי הן במיעוט.

ייתכן והרושם מטעה וישנו ביקוש רחב לסוג החינוכי של אטרקציות לבר מצווה. מי שמחפש אטרקציות בר מצווה בעלות ערכים חינוכיים ימצא את מבוקשו, גם אם ההיצע לא מדהים בגיוון שלו. אטרקציות בר מצווה שנוטות אל הקוטב החינוכי יותר מאשר אל הקוטב הבידורי כוללות לדוגמה טיול מיוחד בארץ. טיול זה עובר בין אתרי מורשת בעלי משמעות להיסטוריה של עם ישראל ולתקומתו בארצו. טיול שכזה יכול, למעשה, להיכלל גם בין אותן אטרקציות לבר מצווה שהינן בעלות ערך בידורי. טיול שכזה, בג'יפ, על סוס או אפילו ברגל, יכול להיות מהנה מאוד ולא מעט חתני בר מצווה יידעו ליהנות ממנו.

סוג אחר של אטרקציות לבר מצווה בעלות ערך חינוכי כולל סדנאות שונות שמטרתן להכין את החתן לאירוע החשוב. ספק אם אטרקציות לבר מצווה שכאלו הן בעלות ערך בידורי אך אין ספק בערך החינוכי של אטרקציות לבר מצווה מהסוג זה. בסדנאות אלו חתן השמחה לומד על נושאים שונים ביהדות ובהיסטוריה של עם ישראל. כך הוא מכין את עצמו לאירוע החשוב על-ידי הבנת הערכים הקשורים לטקס הבר מצווה ועל-ידי הבנת המשמעות של ההגעה לגיל 13. כאשר מדברים על אטרקציות לבר מצווה זהו איננו הסוג של אטרקציות שחושבים עליו. עם זאת אלו הן בהחלט אטרקציות בר מצווה בעלות ערך מוסף מיוחד ושונה מהסוג המקובל של אטרקציות לבר מצווה.

המטרה של אטרקציות לבר מצווה היא להפוך את האירוע ואת החגיגה לדבר שיותיר חותם על המשתתפים. כאשר מבינים שהחותם איננו חייב להיות בידורי מבינים את ערכן של אטרקציות לבר מצווה ששמות את הדגש על הפן החינוכי. ייתכן ואלו הן אטרקציות בר מצווה שבמבט ראשון אינן מלהיבות במיוחד, אך כשבוחנים אותן ברצינות מבינים שביכולתן להותיר זיכרונות מיוחדים מהאירוע שיהיו משמעותיים יותר מאשר בר אקטיבי אן משחקי וידיאו. אין צורך לפסול לחלוטין אטרקציות לבר מצווה שערכן בידורי בלבד. דווקא שילוב בין סוגים שונים של אטרקציות בר מצווה יכול ליצור דבר מה מיוחד. השילוב של בידור ושל ערכים בהכנות לאירוע ובאירוע עצמו יכול להיות ייחודי ומיוחד. דווקא שילוב מקורי זה עשוי להפוך חגיגת בר מצווה רגילה לאירוע מקורי שיותיר אצל המשתתפים זיכרונות משמעותיים. שילוב נכון של אטרקציות לבר מצווה בידוריות וחינוכיות מבטיח יצירת חוויה חד פעמית שתישאר עם המשתתפים זמן רב לאחר שיסתיים האירוע.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב