דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכשיטים קוסמיים 

מאת    [ 06/03/2007 ]

מילים במאמר: 480   [ נצפה 7802 פעמים ]

תכשיטים קוסמיים

תכשיטים קוסמיים הם תכשיטים המעוצבים בהשראת סמלים מהתנ"ך, מהקבלה ומתרבויות עתיקות נוספות. את המונח טבע האמן דוד (דודי) ויצמן בשנת 1998. לתכשיטים אלו מיוחסות סגולות של ריפוי נפשי ו/או פיזי, הצלחה, זוגיות טובה, פריון, שפע ועוד. ברבים מהתכשיטים הקוסמיים משובצות אבנים מסוגים שונים, לרוב קריסטלים. התייחסויות לאבני קריסטל כנושאות סגולות מיוחדות ניתן למצוא בתרבות יוון ורומא, בתרבות מצרים העתיקה וכן בתרבות היהודית. בתנ"ך מסופר על אבן החושן שבבגדו של הכהן הגדול אשר היתה מורכבת מ-12 אבני קריסטל בהן שוהם, יהלום, סיטרין, אמרלד, אמטיסט ועוד. אבנים אלו אפשרו, לפי הסיפור, את הקשר בין הכהן הגדול לאלוהים לצורך עשיית משפט והתייעצות לפני יציאה למלחמה.

בין הסמלים הנפוצים בשימוש בתכשיטים קוסמיים ניתן למצוא את סמל המרכבה, עץ החיים, פרח הלוטוס, חמסה, ספירלה, קונכיית נאוטילוס, זרע החיים, קשר טורוס ואנאגרם. מדובר בשרטוטים גאומטריים שנראו בתרבויות שונות ברחבי העולם – בין היתר, במקדשים במצרים, בהודו, בכנסיות ברחבי אירופה ואף בסידורי התפילה היהודיים.

סמל המרכבה

אחד הסמלים הנפוצים, "המרכבה", הוא למעשה מגן דוד תלת-ממדי המייצג את השדה האלקטרומגנטי הקיים סביב הגוף ואמור לסייע בהענקת תחושת בטחון ואיזון.

טבעת "חמשת המתכות"

בספר "סגולות ישראל" מאת הרב שבתאי איש ליפשיץ זצ"ל נכתב: "סגולה להצלחה לחן ולחסד, להיות מרוצה ומקובל לכל, קח חמישה מיני מתכות אלו והם :זהב וכסף ונחושת ובדיל ועופרת, ועשה מהם טבעת אחת בליל מוצאי שבת בתוספות הלבנה, ויהיה גמר מלאכתו קודם שיקרא התרנגול, ושא עליך ותראה פלאות, ויהיה בשעה שולט צדק". הרעיון שעומד מאחורי הטבעת הוא שיצירה של טבעת המכילה את חמש המתכות האלו במהלך ליל מוצאי שבת החל במהלך חציו הראשון של החודש העברי, כאשר הלבנה מתמלאת, תגרום לכך שאדם שיענוד טבעת זו יביא עליו את השפעתו של כוכב צדק ויצליח בכל מעשיו.

קשר טורוס

קשר טורוס עשוי למעשה מקו אחד ללא התחלה וללא סוף והוא מייצג את "היחס המשולש" או את "שלושת הכוחות" היוצרים כל דבר שקיים בבריאה. תליון שכזה נחשב כמצוין להתרת מצבים המונעים את התפתחותו של האדם וכן להביא לחייו של אדם מצבים וגורמים שיסייעו לו.

קונכיית נאוטילוס

קונכייה זו היא המבנה הידוע ביותר מבין הצורות הקיימות בטבע המייצגות את המבנה המוכר כ"חתך הזהב". "חתך הזהב" הוא ערך מתמטי קבוע ללא פתרון אריתמטי והספרות בו ממשיכות לאין סוף מבלי שהן חוזרות על עצמן (....1.618). הייחוד במספר זה הוא שניתן למצוא אותו בכל צורות החיים הקיימות – ממבנה השלד של גוף האדם ועד לסדר צמיחת זרעי החמניה. אפלטון כינה ערך זה "המפתח לפיסיקת היקום". בתולדות האנושות המודרנית נעשה שימוש נרחב ב"חתך הזהב" באמנות ובארכיטקטורה. אמנים כגון ליאונרדו דה-וינצ'י וקנדינסקי השתמשו בציוריהם בפרופורציות אלו. אחת התופעות המיוחסות ל"חתך הזהב" היא כי עבודת אומנות או פנים של אדם המכילים את הפרופורציה של ערך זה ייחשבו ליפים על ידי בני אדם מבלי שיהיו מודעים לקיומו של הערך.

אנאגרם

 סמל ה"אנאגרם" נקרא גם "מפתח התשע" והוא יוצר חלוקה בין הספרה 3 וכפולותיה לבין שאר הספרות. אם מסמנים את קודקודי המבנה בסדר יורד מ-1 עד 9 ניתן לראות שהמשולש שאחד מקודקודיו הוא הספרה 9 מחבר למעשה גם את הספרות 3 ו-6, כל כפולות ה-3.

דוד (דודי) ויצמן
אמן ויוצר תכשיטים
כתובת: רחוב הרצוג 18 גבעתיים 53586

Info@ka-gold-jewelry.com
http://www.ka-gold-jewelry.com/hebrew/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב