דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משחקי בנות באינטרנט 

מאת    [ 15/06/2010 ]

מילים במאמר: 653   [ נצפה 3134 פעמים ]

קלאס, חבל, ברביות ובית בובות אלו הם רק חלק מהמשחקים שעולים לכל אחד במוחו כאשר נזרקת לחלל החדר הכותרת "משחקי בנות". משחר ההיסטוריה ההבניה החברתית עשתה הבחנה מגדרית ברורה בין בנים ובנות. הבנים נשלחו לשחק במשחקי כדור, ספורט ולטפס על עצים והבנות שיחקו בחדרן הוורוד או סגול (או שילוב בין השניים) במשחקי הבנות העדינים השלווים והרגועים. היו אלה שורה של משחקים שהותאמו במיוחד להבניה הנשית של הילדה שתהפוך להיות לאישה מטופחת בתרבות המודרנית.

 

כחלק מההבניה התרבותית, הבנים בבית הספר תמיד פנו למשחקי הכדור והבנות נשארו משחקות בקלאס או בחבל. בשעות אחה"צ הבנים היו משחקים בחיילים או מכוניות והבנו היו משחקות בברביות או בבובות- מלבישות, מאפרות, מטפלות, מאכילות וכד'.

 

כיום בעידן בו משחקי הקופסא פינו את מקומם למשחקי המחשב אותה ההבניה בין משחקים לבנים ולבנות נותרה בעינה ופשוט שינתה מקום ומצויה במשחקי המחשב עצמם אשר מוכוונים באופן יזום לקהל יעד של בנים ובנות. לרוב ההבחנה היא בין משחקים "לכולם" ובין משחקים ייחודיים לבנות. בכך למעשה לא נפתח פתח להעלאת טענות של אפליה מגדרית בין בנים לבנות (נושא שהחל לעלות על סדר היום הציבורי הודות למאבק תנועות פמיניסטיות בעשורים האחרונים) אלא לרוב לצד משחקים שמוכוונים לכל קהלי היעד ישנם משחקים המאופיינים כ-"משחקים לבנות" בלבד.

 

עם התפתחות האינטרנט ובעקבותיו גם סוגת משחקים ברשת, הועלו משחקים ומשחוקני פלאש רבים שאף הם ייחודו תחת הקטגוריה של "משחקי בנות". את משחקי הבנות ברשת ניתן לסווג לכמה קבוצות עיקריות: משחקי הלבשה, משחקי איפור, משחקי בישול ועוד. בכל קטגוריה ישנם עשרות משחקונים שונים בעלי פורמט דומה. לרוב מדובר במשחקים בהן ישנה דמות (של ילדה, אישה, דוגמנית ואפילו לעיתים שחקנית מפורסמת) והילדה צריכה להתאים את הבגדים, האיפור, תסרוקת השיער וכד' מתוך שלל האופציות הניתנות לבחירה במסגרת המשחק. ישנם משחקים המאפשרים גם להתאים את ההופעה לאירוע מסוים לפי הנחיות ברורות הניתנות מהדמות עצמה.

 

במשחקי הבישול והאפייה, ז'אנר שאף הוא מותאם באופן ייעודי לבנות, השחקנית צריכה לאפות או לבשל מאכלים שונים (לרוב מדובר בעוגות) לפי מתכונים מובנים או באופן חופשי, הרעיון הוא לעצב את העוגה על כל החומרים הכלולים בה (קצפות, קרמים, דובדבנים וכד') תחת אילוצי זמן או להתאימה לדגם שנתון מראש על ידי המשחק. על השחקנית לעמוד בקצב הזמן ולא לפספס את הפרטים המרכיבים את המאכל. סוג אחר של משחקי בישול או אפיה מדמים שהשחקנית היא שפית או מלצרית ועליה לעמוד במכסת הזמנות של מנות, או חלוקתן לשולחנות השונים.

 

לצד משחקים ברשת המותאמים ייעודית לבנות בשל נושאיהם (פחות טבעי לחשוב שבנים יפנו לשחק במשחקי האיפור או עיצוב התלבושות) ישנם גם משחקים קלאסיים ללא שיוך מגדרי אינהרנטי שעוברים תהליך של התאמה כך שייוחדו לקהל הגולשות והגיימריות שצובר תאוצה בשנים האחרונות. בין סוגי המשחקים הללו ניתן לראות משחקים כמו משחקי זיכרון בקלפים עם תמונות המתאימות לבנות, משחקים פאזלים עם מאפיינים של בנות, משחקי צביעה וציור של תמונות החביבות על ילדות וכד'.

 

בתחילת דרכם של מדורי משחקי הבנות באתרי המשחקים המוכרים הם זכו לפופולאריות נמוכה מאחר וקהל הגולשות ושחקניות המשחקים היו נמוך, אך עם התפתחותו של הז'אנר והפיכתן של בנות העשרה לגיימריות לכל דבר מדורים אלה זוכים לפופולאריות גוברת ועולה, עשרות משחקים חדשים מוצעים ברחבי הרשת מידי שבוע וההיצע גדל בהתאם לביקוש שרק עולה באופן מתמיד.

 

האם מדובר בתופעה חיובית? תלוי את מי שואלים. ארגונים פמיניסטיים המאמינים בשוויון לנשים ויוצאים כנגד ההבניה הפטריארכאלית המתחילה כבר בגיל הרך יטענו שמדובר בעוד כלי שרת בידי סוכני החברות הפטריארכאליים השואפים לייעד את הנשים להיות נאות, מטופחות ולהצר אופקיהן לתחומים של בישול, אפיה והלבשה, אחרים יטענו שמדובר בהצעדת עולם המשחקים אל תוך המאה ה-21, והנגשת עולם משחקי האינטרנט והמחשבים שבעבר היה "מגרש המשחקים" הבלבדי של הגברים גם לנשים ולבנות העשרה. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב