דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טאקי- משחק קלפים 

מאת    [ 15/06/2010 ]

מילים במאמר: 746   [ נצפה 5589 פעמים ]

אין ילד ישראלי שלא מכיר את משחק ה"טאקי" מי לא גדל עליו, מי לא רב עם חבריו על כך שלא אמר "קלף אחרון", מי לא שכח להגיד "טאקי סגור" ולכן כל חבריו שמו את כל קלפיהם על הטאקי שלו וניצחו לו את המשחק, ומי לא סבל את מפך הנפש כאשר שנייה לפני שעמד לנצח חברו שם לו את "הקלף המשוגע" זה שגורם לכולם להחליף ביניהם קלפים ובמקום להיות עם קלף אחרון בידו מצא עצמו עם חבילה של עשרות קלפים ביד ועם ניצחון צורב בלב...

 

כל החוויות הללו שכנראה כל ילד ישראלי צריך לחוות בדרך להתבגרותו ולהפיכתו למבוגר הם הודות למשחק אחד שזכה לפופולאריות יוצאת דופן בישראל ומבין כל הסגנונות השונים של משחקי קלפים הקיימים הוא נחשב למוצלח והאהוב במיוחד. לא ברור למה- אולי כי הוא פשוט, אולי כי הוא כיפי, אולי כי הוא ישראלי משלו ואולי- כל התשובות נכונות.

 

משחק הטאקי פותח לראשונה בישראל בשנת 1983 על ידי חיים שפר מפתח משחקים ובעל חברת "משחקי שפר" בעלת זכויות היוצרים והמשווקת הבלעדית של טאקי בארץ ובעולם. המילה "טאקי" פירושה מפל מים ביפנית. השם אינו מקרי וכל מי ששיחק טאקי מימיו מכיר את ההרגשה הנפלאה של שפיכת כל הקלפים מאותו הצבע שיש לך ביד משל היו מפל של מים צוננים.

 

המשחק פשוט מאוד, הוא מכיל 56 קלפי משחק (למרות שלרוב רוב השחקנים משחקים עם שתי חבילות קלפים). הקלפים מחולקים לקלפי מספרים מ-1 ועד 9 בארבעה צבעים: אדום, כחול, ירוק וצהוב ועוד שורה של קלפים מיוחדים (עליהם יפורט בהמשך). כל משתתף מקבל בתחילת המשחק 8 קלפים מהם הוא צריך להיפטר תוך כדי המשחק- המנצח יהיה זה שיוותר בלי אף קלף בידו. הקלף הראשון שפותח את המשחק הוא קלף מן "הקופה" (הקלפים שלא חולקו לאף מתמודד) כל משתתף בתורו יכול לשים קלף או מאותו הצבע של הקלף האחרון שמונח במרכז או קלף עליו מופיעה אותה ספרה בצבע אחר. אם אין לו קלף מתאים הוא לוקח קלף מהקופה וממתין לתור הבא. אם נותרת עם קלף אחרון בידך עליך להכריז "קלף אחרון בידי" ורק לאחר מכן להניחו שכן אחרת תפסיד במשחק או תיענש ותקבל עוד 4 קלפים מן הקופה (תלוי לפי איזה גרסת חוקים משחקים).

 

הקלפים המיוחדים בטקאי הם מספר קלפים בעלי תכונות מיוחדות:

עצור- קלף עליו מופיע כף יד בארבעה צבעים. ניתן לשים אותו באופן תואם לצבע המופיע על הקלף המונח במרכז ופעולתו היא עצירת המתמודד הבא בתור והעברת התור למתמודד אחריו.

שנה כיוון- קלף עליו מצוירים שני חיצים. הקלף מופיע בארבעה צבעים ויש להתאימו לקלף שקדם לו. מטרתו היא לשנות את כיוון המשחק (סדר התורות).

פלוס- את הקלף יש להניח בצירוף של קלף נוסף אחריו.

+2- קלף ייחודי אשר מופיע בארבעה צבעים ומי ששם אותו "מזכה" את הבא אחריו בחובה לקחת 2 קלפים מהקופה, אלא אם כן גם לו יש קלף +2 בצבע אחר ואז המתמודד הבא אחריו "זוכה" בלקיחת 4 קלפים וכן הלאה.

"שנה צבע"- קלף באמצעותו ניתן להחליף את הצבע בו מתנהל המשחק, על המניח קלף זה להכריז לאיזה צבע שינה את המשחק מעתה.

"טאקי"- זוהי קלף המופיע בארבעת הצבעים אותו ניתן להניח ולאחריו לשפוך את כל הקלפים בעלי אותו הצבע אשר לשחקן יש בידיו. בסוף שפיכת הקלפים יש לומר "טאקי סגור" אחר הטאקי יישאר פתוח וגם יתר המשתתפים יוכלו לשפוך על חשבונך את קלפיהם!

 

הטאקי כבש בסערה על לבבותיהם של ישראלים ושל שחקנים בכל רחבי העולם. הוא שווק במעל ל-25 מדינות, אך ללא ספק את הצלחתו הגדולה רכש בישראל. המוני ילדים אוהבים אותו ושומרים אותו גם בבגרותם. זהו אינו מחזה נדיר לראות בני נוער, חיילים, סטודנטים ואפילו מבוגרים שבשעות פנאי, שעמום או סתם בצומות יום כיפור בלתי נגמרים נפגשים לשחק טאקי.

 

כמו כל משחק קלפים שמכבד את עצמו, זכה גם טאקי בתחילת שנות האלפיים לגרסה ממוחשבת. גרסתו הממוחשבת הראשונה אפשרה לשחקן לשחק מול המחשב באופן ממוחשב, אך קיום ביצע הטאקי צעד נוסף וכיום ניתן לשחקו גם ברשת האינטרנט. כיום קיימים גרסאות שונות של המשחק באופן מקוון והמוני ילדים ומבוגרים משחקים ברשת האינטרנט האחד עם השני במשחק הטאקי שהוא ללא ספק אחת ההצלחות הגדולות של תעשיית המשחקים בישראל.

חובב משחקי קלפים מאושר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב