דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קעקועי חינה - קישוט או נזק 

מאת    [ 15/06/2010 ]

מילים במאמר: 411   [ נצפה 3691 פעמים ]

הקעקוע

קעקועי גוף נחשפו לראשונה בעמק אוטסי – Otzi שבאלפים. 57 קעקועי פחם נמצאו על גופות אדם . הקעקועים נעשו על עמוד השדרה התחתון, על הברך ועל הקרסול באמצעות מחטים ואבקת פחם. הם מתוארכים לאלף הרביעי לפנה"ס  וצורתם הייתה של קווים ונקודות. המצרים נודעו כאומנים בתורת הקעקוע ובאומנות הגוף, תורה זו עברה ליוון, פרס וכרתים. בתקופה מאוחרת יותר זכה הקעקוע למוניטין שלילי בימים בהם קועקעו אסירים ופושעים בסמלים שביטאו מוות. מאז איבד הקעקוע את משמעותו האמיתית של להיות צורה עתיקה באומנות הגוף. אומנות הקעקוע בחינה שגם היא הייתה עתיקת יומין לא איבדה מחינה כמו קעקועי הגוף, נהפוך הוא, היא התעצמה עם השנים ובכמה חבלים  של העולם היא משמשת באופן מסורתי בפסטיבלים שונים ובחגיגות.

קעקועים גורמים לך להתחבר עם  הצד העליז והיצירתי של האישיות שלך, הם אפילו מעניקים לך הזדמנות להתגבר על החרדות שבך .קעקוע הוא דרך שבה אנשים מבקשים לשפר ולהדגיש את מראה הגוף.

 בצפון אפריקה מכניסים את עיסת החינה לתוך מזרק. בעבר, היה זה מזרק זכוכית, היום מזרק פלסטי פשוט. בהודו משתמשים בגביעי פלסטיק או בשקיקי פלסטיק. הצבעון שבחינה מפעפע לעור כעבור 6 עד 12 שעות.

 קעקועי החינה בהודו ובפקיסטאן עדינים וצפופים. החינה היא אדומה וניכרים  בה קווים, נקודות, דמעות, בעלי חיים כמו דגים וטווסים, צורות גיאומטריות ,דגמים צמחיים ובעיקר פרחים. בצפון אפריקה החינה היא שחורה. הקעקועים פשוטים יותר אבל נוטים להציג צורות גיאומטריות וסמלים מופשטים. העולם המערבי המנסה להטמיע לתוכו סממני תרבות קדומים, נוהג בקעקועי חינה מנהג של קעקועי גוף. ניכרים בהם מוטיבים אינדיאניים, סמלים אסטרולוגיים, דתיים או רוחניים ואותיות המושאלות משפות שונות

 

תופעות לוואי – אלרגיה – נזקים

במדינות שבהן רווחת אומנות הקעקוע בחינה והן חשופות גם לביקורי תיירים, מתפתחת "תעשייה" של קעקועי חינה. פוגשים בהן נערות ונשים המסתובבות במרכזים תיירותיים כשהן מצוידות במזרק או בגביע פלסטי לצד קערית המכילה עיסת חינה. הן מציעות את מרכולתן לתייר התמים ומציגות בפניו אלבום תמונות שבו רואים דוגמאות מפרי עמלן. התייר התמים החושש מקעקועים לכל החיים מתפתה לעשות קעקועי חינה זמניים, ביודעו שהחינה היא חומר טבעי המופק מצמחים ודרך זולה, קלה, בטוחה ולא כואבת. והואיל והמקעקעת יודעת שזמנו של התייר לא בידו, זמנו קצוב, מדריך הקבוצה דוחק בו והוא כבול למשמעת קבוצתית, היא מוסיפה לעיסת החינה שהיא מכינה תוספים המעניקים לה גוונים שחורים כמו חנקת הכסף, מי חמצן ופראפנילנדיאמין. חומרים אלה מזרזים את תהליך ההתקבעות של הקעקוע על הגוף ומעניקים לו גוון שחור. תוספים אלה ידועים כחומרים אלרגניים. במגעם עם העור הם גורמים לפגיעה בו הבאה לידי ביטוי בצלקות מכוערות, בצריבות ובגירוד מתמשך. 

נסים קריספיל סופר, חוקר ואנתרופולוג, מומחה לצמחי מרפא, תבלין ותועלת של ארץ ישראל. כתב ספרים ומאמרים רבים בחקר ארץ-ישראל ביניהם: האנציקלופדיה המונומנטלית "ילקוט-הצמחים" בת חמישה כרכים המקיפה את כל צמחי הרפואה, התבלין והתועלת של ארץ-ישראל, "צמחי המרפא של הרמב"ם", "טעם הטבע- הכל על תבלינים", "לחם-הארץ"- הורים וילדים מבשלים מצמחים. "המדריך השלם לצמחי מרפא בארץ ובעולם" ועוד.


טיולים במרוקו - www.moroccanhouse.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב