דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פריצת כספות 

מאת    [ 15/06/2010 ]

מילים במאמר: 432   [ נצפה 3203 פעמים ]

 

לפני קצת יותר משנה נערכה במכון ויצמן למדע ברחובות תחרות בלתי שגרתית ומעניינת שבה השתתפו חמישים צוותים שהורכבו מתלמידי תיכון משמונה מדינות, בינהן ישראל. תחרות זו הייתה תחרות פריצת כספות. איש מהמשתתפים לא היה מנעולן מקצועי ולא היה לו ידע קודם בפריצת מנעולים של כספות, ובכל זאת -  היה מנצח לתחרות.

בתחרויות מעין אלה מקובל שלא לתת פרס כספי כיוון שמדובר בתלמידי תיכון, ועל כן קיבלו התלמידים החרוצים והחכמים שניצחו בתחרות ציון עגול של מאה בבחינת בגרות במעבדה בפיזיקה חמש יחידות.

כל התלמידים נבחרו בקפידה לפני הגעתם לתחרות ונערכו להם בחינות מקדימות בבתי הספר בהם הם לומדים, אף אחד לא עובד בתור מנעולן . תחרות זו היא משעשעת כשלעצמה, אך החיים מזמנים מצבים בהם יש צורך אמיתי בפריצת כספות ואז נזקקים לשירותיו של פורץ מנעולים מקצועי.

פריצת כספות היא אחד מתחומי המומחיות של מנעולנים שעוסקים שנים רבות בתחום. כיום יש מגוון רחב של מנעולים לכספות. ישנן כספות הננעלות באמצעות מנעול צילינדר פשוט ויש כאלה הננעלות באמצעות מנעול ביומטרי.

לא כל כספת היא כספת המתאימה לשמירה על חפצים יקרי ערך או סכומי כסף גדולים. יש כספות רבות המשווקות בכמויות גדולות מאוד ועולות מאות שקלים בודדים. איכותן של כספות אלו אינה גבוהה. מה הסיכון בשימוש בכספת כזו? ראשית, כספות מסוג זה קלות יותר לפריצה. שנית, הן מועדות יותר לתקלות תכופות שמתרחשות. תקלות אלה גורמות לכך שהמנעול אינו ננעל כראוי ואז יש צורך לבצע החלפת מנעול .

כפי שציינו, לא כל פורץ מנעולים יודע להתקין ולטפל במנעולי כספות. מדובר במנעולים השונים בתכלית ממנעולי הדלת שאנו מכירים. כדי לפרוץ מנעול כספת דרושה מיומנות רבה יותר, התמצאות בסוגים השונים של המנעולים הקיימים בשוק וידע רחב בפריצת מנעולים מתוחכמים (מנעולים הפועלים באמצעות קודים או מנעולים ביומטריים). ידע זה נרכש בניסיון של שנים על גבי שנים.

בשנים עברו היה נהוג להתקין כספות גדולות ומאובטחות בחדרים תת קרקעיים. כספות אלו הותקנו על פי רוב בבנקים. בעקבות מקרי שוד חוזרים ונשנים הופסק השימוש בשיטה זו והחלו לחפש שיטות מתוחכמות ויעילות יותר לשמירה ולאחסון של כספות.

כיום קיימות מספר שיטות עיקריות ונפוצות לפריצה לכספות. הראשונה והנפוצה ביותר היא עקירת הכספת ממקומה. ישנו שימוש גם בקידוח באזור המנעולים והמנגנון של הכספת כדי לפרוץ. שיטה נוספת היא שימוש בפטיש חזק ובעוצמה כדי לשבור את דלת הכספת. עוד שיטה "קלאסית" המשמשת פורצי כספות היא החדרת מקל בין המשקוף של הכספת לדלת ועקירתה של הדלת. מיותר לציין שמנעולן המתמחה גם בפריצת כספות ידע לפרוץ כספת בצורה "נקייה" יותר, שלא משאירה סימנים ולא גורמת נזק לכספת ברוב המקרים.

נחזור לתחרות שנערכה במכון ויצמן בשנה שעברה. סקירה של אמצעי פריצת הכספות הקיימים כיום, אל מול התחרות הלא פשוטה בה השתתפו התלמידים מלמדת אותנו עד כמה קשה פריצה של כספת בידיים מקצועיות.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב