פרופיל חברה - כיצד כותבים פרופיל עסקי כהלכה
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

פרופיל חברה - כיצד כותבים פרופיל עסקי כהלכה 

מאת    [ 14/06/2010 ]
מילים במאמר: 384   [ נצפה 3879 פעמים ]

 
 

פרופיל חברה הוא אחד מאתגרי הכתיבה הגדולים ביותר. כתיבת פרופיל עסקי שיווקי דורשת שילוב של הבנה עסקית, הבנה שיווקית, וכמובן - להטטנות מילים.

כמו בסוגים אחרים של כתיבה שיווקית, גם בכתיבת פרופיל חברה צריך להגיד הרבה, ובמעט מאוד מילים. כתיבת פרופיל חברה דורשת חידוד של המסרים השיווקיים העיקריים, ושזירתם בטקסט קולח ומעניין. תשומת הלב של הקוראים זעירה -  גם אם הם רוצים ללמוד עליכם, הם יצלחו את הפרופיל רק אם הוא יהיה קצר, כתוב נכון ויצליח לבשר להם במדויק מי אתם ובעיקר - מה יוצא לקוראים מהמוצרים או השירות שלכם.

 

פרופיל חברה דורש פנס שיווקי

 

כתיבת פרופיל חברה דורשת ירידה לעומק שיווקי. מרבית החברות זקוקות לעזרה של איש מקצוע, מומחה בשיווק או בתוכן שיווקי, שיוכל להאיר להם את הדרך. למה כוונתי?

כתיבה שיווקית של פרופיל חברה או פרופיל עסקי דורשת חידוד של:


    • מה החברה שלכם עושה? (ואתם, או איש המקצוע, צריכים להגדיר זאת במדויק, ובכמה שפחות מילים. משפט או שניים יספקו).
    • מי קהלי היעד המדויקים? (התשובה הפופולרית והלא מדויקת היא "כולם". זכרו - מי שמנסה לפגוע בכל הציפורים, לא פוגע באף אחת [ויסלחו לנו הצמחונים]).
    • מה יוצא לקהלי היעד מהמוצרים או השירותים של החברה? הקלישאה השיווקית הידועה מכל גורסת כי אף אחד לא קונה מקדחה, הלקוח קונה "חור בקיר". חשוב לאפיין בדיוק מה אתם מציעים, ויותר חשוב - מה הלקוחות הפוטנציאליים שלכם עשויים לקבל.
    • למה שאפנה דווקא לחברה הזאת, ולא לאחת המתחרות? לא משנה מה אתם עושים - סביר שהשוק צפוף ורווי מתחרים. מדוע שנקנה דווקא מכם? השירות? המחיר? הניסיון? העיניים הכחולות? תעודת האחריות? כדאי שתבליטו במה אתם שונים מהמתחרים, ומדוע כדאי לרכוש דווקא מכם.

 

אלה שאלות היסוד, כשאליהן מצטרפות עוד שאלות רבות שמסייעות לחדד את המסרים השיווקיים, ובמקרים רבים עוזרות לחברות להבין בדיוק מה הן מציעות, למי הן פונות בדיוק ומה מייחד אותן בשוק רווי ותחרותי.

 

האורך כן קובע


פרופיל חברה צריך שיהיה קצר. כמה קצר? תלוי בכמות המידע, בשימוש (האם פלאייר שיווקי, עמוד אינטרנט או אימייל) ובניסיון של מי שכותב פרופיל עסקי. בפרויקטים של כתיבה שיווקית, לכתוב מעט מילים מאתגר הרבה יותר מלכתוב הרבה.

 

נקנח בסיפור על אורך קצר. הסופר הידוע ארנסט המינגווי כתב פעם סיפור בשש מילים, והשמועה גורסת שהוא טען כי הייתה זו עבודתו הטובה ביותר:

"For sale: baby shoes, never worn."

 

 

אייל מרקוס, מייסד ומנכ"ל חברת התוכן ספלאש. המציעה תוכן שיווקי לאינטרנט - כתיבת תוכןכתיבה שיווקיתכתיבה באנגלית והפקת סרטוני תדמית. צרו עימנו קשר כעת: href="mailto:kesher@splashing.co.il" kesher@splashing.co.il">target="_blank">kesher@splashing.co.il

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב