דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כלים להכנה וניהול נכון של ראיונות עבודה 

מאת    [ 14/06/2010 ]

מילים במאמר: 952   [ נצפה 1737 פעמים ]

ראיון עבודה הוא שער הכניסה לחיי הקריירה והתעסוקה, ורבות נכתב על הנושא, החל מכתיבה נכונה של קורות חיים וכלה בשליטה על שפת הגוף. תחומים אלו, חשובים ככל שיהיו, הם ברורים מאליהם כאשר הדברים אמורים במועמדים בכירים, שצברו ניסיון רב בראיונות עבודה בעבר. עם זאת, חשוב לתת את הדעת למספר נושאים נוספים, עליהם יפורט במאמר זה.

 

אם אתם עדיין בשלב חיפוש העבודה, זה הזמן להפעיל את הקשרים החברתיים שלכם, ליצור קשר עם מספר מצומצם ואיכותי של חברות השמה מקצועיות, לפתוח כרטיס פורמאלי ומקצועי ברשתות חברתיות (אשר נבדק על ידי מעסיקים רבים לפני פניה למועמדים) וכן להשיג המלצות ממקומות עבודה קודמים. מומלץ גם לנהל רישום מסודר של המקומות אליהם שלחתם קורות חיים, והתפקיד אליו אתם מתמודדים בכל חברה, על מנת שתדעו באיזה תפקיד מדובר לכשיצרו עמכם קשר מחברה מסוימת.

כיום, בעידן ה-web 2.0 ישנה חשיבות הולכת וגוברת לפרופיל שלכם און ליין, כמו גם לקשרים שלכם.

 

נטוורקינג זו מילת המפתח. צרו קשר עם עובדים בחברות שמעניינות אתכם, עם עובדים בחברות השמה מהתחום, חשבו מי אנשי המפתח שיוכלו לסייע לכם למצוא את התפקיד הבא. קחו בחשבון שלא מדובר בהכרח באותו מנהל מקצועי שברצונכם לעבוד אצלו, לעתים ניתן ללמוד הרבה על חברה מהעובדים בה במגוון תפקידים. נסו למצוא בסיס משותף ליצירת הקשר, הצטרפו לקבוצות בעלות עניין משותף, והרחיבו את רשת הקשרים שלכם. זה יתגלה כשימושי גם בתהליך חיפוש העבודה וגם בהמשך, לאחר השגת התפקיד הנחשק.

יגעתם ומצאתם מקום עבודה פוטנציאלי? הוזמנתם ונקבע לכם ראיון עבודה? זה הזמן להכין את עצמכם לקראתו. להלן מספר טיפים שעשויים לסייע לכם בכך.

 

ראיון עבודה - איך עושים את זה נכון?

* לכל ראיון עבודה יש להגיע מוכנים. כדאי להקפיד להגיע רעננים, חדים וממוקדים ולעבור שוב לפני הראיון על נושאים הקשורים בעבודתכם, במטרה להפגין את המקצועיות הראויה. עברו על קורות החיים שלכם וודאו כי אתם זוכרים היטב את הכתוב ותוכלו לענות לשאלות בנוגע לתפקידים קודמים. זכרו כי המראיין מתרשם גם מניסיונכם המקצועי בראיון, אך גם מכישוריכם הבין-אישיים. הגיעו מוכנים לשוחח על ניסיונכם המקצועי אך גם על שאלות בנוגע ליחסי האנוש שלכם (מעדיפים לעבוד לבד או בצוות? עם אילו אנשים אתם אוהבים לעבוד ועם אילו פחות, ומדוע? וכדומה).

* לפני ראיון עבודה, חשוב מאוד לבצע מחקר שוק על המעסיק ועל המראיין כך שתגיעו מוכנים עם מקסימום מידע (כגון: החברה ומוצריה, הנתונים הפיננסיים שלה, המנהל המגייס). מידע זה יאפשר לכם לבחון האם זוהי החברה בה תרצו לעבוד. בנוסף, מידע זה יעזור לכם לנתב את תשובותיכם במסגרת של ראיון עבודה, בהתאם לצרכי המעסיק. ניתן לבצע את  איסוף המידע לקראת ראיון העבודה במספר דרכים. אנשים אשר עובדים בחברה, עבדו בה בעבר או מכירים עובדים בה, יוכלו למסור לכם מידע רב או לקשר אתכם וחשוב לשוחח איתם. במידה והחברה היא חברה בורסאית, ניתן למצוא עליה מידע רב גם בדו"חות החברה, ניתן לאתר באתרי אינטרנט כלכליים שונים. האינטרנט יכול להועיל בדרכים נוספות. חברות רבות פתחו כרטיס מידע ברשתות חברתיות שונות, כגון Facebook או Twitter ובעיקר ב- Linkedin, שהינה רשת חברתית מקצועית. בנוסף, במידה והופניתם למשרה על ידי חברת השמה, בקשו מחברת ההשמה את מירב האינפורמציה הרלוונטית.

* תנו את הדעת לבקשת המראיין "ספר לי על עצמך". הכינו פרופיל שברצונכם להציג בפני המעסיק בתשובה לבקשה זו. חשבו מה תרצו שירכיב את תשובתכם, היות ומה שאתם בוחרים לספר על עצמכם מעיד על התפיסה העצמית שלכם, ביטחונכם העצמי ויכולת הביטוי שלכם.

* היו מוכנים לספר על יוזמות והחלטות מקצועיות חשובות שקיבלתם- השיקולים שעמדו מאחוריהן, כיצד קידמתם אותן, האם קיימים הישגים שאתם פחות מתגאים בהם ואם כן- מה הייתם עושים אחרת? זכרו כי אף אחד אינו מושלם. הכירו את החסרונות שלכם, חשבו כיצד להציג אותם במקרה שתתבקשו לעשות זאת. לא תמיד זה יוצג כשאלה בנאלית של "תכונות טובות ותכונות שליליות". ייתכן כי תצטרכו לספר על יוזמה שנכשלה, ולהסביר מדוע נכשלה ומה הייתם עושים אחרת. היו מוכנים לכך.

* שכנעו כי אתם המועמדים המתאימים ביותר לאיוש המשרה. ציינו סיפורי הצלחה מקצועיים, דעו איזה ערך מוסף תוכלו להביא לחברה, חשבו כיצד תוכלו לחסוך כסף לחברה. ייתכן שתעלה בראיון השאלה- מדוע לבחור בך? הגיעו עם תשובה מוכנה ומפורטת. הכירו את היתרונות שלכם אל מול התפקיד והארגון.

* הפגינו מוטיבציה גבוהה. הראו למראיין, בין אם מדובר במנהל המקצועי ובין אם ראיון משאבי אנוש, כי הנכם נלהבים לעבוד בחברה. השתמשו במידע שצברתם על החברה טרום הראיון כדי להסביר מדוע. בין אם מדובר בחברה שאתם מאד רוצים לעבוד בה, בין אם אתם נלהבים ממוצרי החברה ובין אם התרבות הארגונית היא שמושכת אתכם, הפגינו מוטיבציה גבוהה מול המראיין.

* בסיום הראיון, חשוב שתרגישו שקיבלתם את כל המידע הרלוונטי. הכינו שאלות שברצונכם לשאול את המראיין. תשובות לשאלות אלו יתנו לכם מידע נוסף על החברה, על השכר המצופה, על תנאי ההעסקה, הסמכויות בתפקיד, התרבות הארגונית וכן הלאה. באמצעות ראיון עבודה זה, תוכלו לבחון יותר לעומק האם החברה מתאימה לכם ולא רק אם אתם מתאימים לה.

* שאלו את המראיין לגבי המשך התהליך בחברה. חשוב להכיר את תהליך הגיוס והמיון כדי לדעת מה השלב הבא. בין אם מדובר בראיון המשך עם משאבי אנוש, עם מנהל מקצועי או מבדקי אמינות, רצוי שתדעו תוך כמה זמן אמורים לחזור אליכם ומה יהיה המשך התהליך. אי ודאות עלולה לגרום לתחושות שליליות לגבי החברה שלא לצורך, לדוגמה- ייתכן שהשלב הבא הוא ראיון עם מנהל שמגיע מחו"ל בעוד שבועיים. אם לא תדעו זאת מראש, אתם עלולים לחשוב שאם לא חזרו אליכם במשך שבוע וחצי מהראיון הקודם, כבר לא יחזרו, כשבעצם ממתינים שהמנהל יגיע ארצה ויתאם לעצמו את לו"ז הראיונות.

זכרו כי כפי שאתם מחפשים עבודה או אפשרות קידום, החברה המגייסת מחפש עובד טוב ומקצועי. ככל שתגיעו מוכנים יותר לראיון העבודה, כך יגבר הסיכוי שלכם לצלוח אותו ולהמשיך הלאה בתהליך הגיוס. הפגינו ביטחון, הכירו את נקודות החוזקה שלכם, דעו כיצד לשווק את עצמכם בצורה אמינה, הפגינו נכונות לשינוי, כל אלו יובילו אתכם בדרך הנכונה להשגת התפקיד הנחשק.

לאורה יצחק,  Social media Marketing בחברת ההשמה A-one Legal Recruitment המתמחה בהשמת עורכי דין ויועצים משפטיים למגוון תפקידים משפטיים בחברות ומשרדים. לצפייה במשרות הפתוחות היכנסו לאתרנו www.a-one.co.il.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב