דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך קופירייטר כותב על נושאים שאינו מבין בהם? 

מאת    [ 14/06/2010 ]

מילים במאמר: 387   [ נצפה 2246 פעמים ]

שיחה ממוצעת עם לקוח פוטנציאלי המעוניין בכתיבה שיווקית תיפתח לרוב בשאלה: ?יש לכם ניסיון בכתיבה על ______? אפשר לראות דוגמאות??.
הקופירייטר ישיב בהתאם לאמת, אם כתב בעבר על נושא זה או לא, ולאחר מכן יציין, כנראה, שאין לכך כל חשיבות. קופירייטר לא צריך להבין בנושאים שעליהם הוא כותב, לפחות לא לפני שביצע תחקיר על אודותיהם.

היתרון שבאי ההבנה
יותר מזה - לעתים אי היכרות מוקדמת עם נושא הכתיבה היא דווקא יתרון, בעיקר אם קהל היעד אינו מבין בנושא האמור, והטקסט השיווקי מיועד לערוך עבורו היכרות ראשונית עמו.
כאשר אנו מכירים נושא מסוים על בוריו, לרוב נשכח מהו מצבור הידע המצוי בידי האדם הממוצע על אודות הנושא הזה. אז, בבואנו לכתוב על הנושא, ייתכן שנחסיר פרטים בסיסיים כאלה או אחרים, הדרושים כרקע להבנת הנושא.
מעבר לכך, כאשר אנו שולטים בתחום מסוים באופן המאפשר לנו לדקלם על אודותיו מתוך שינה, יהיה לנו קשה לעתים לזהות את יתרונותיו השיווקיים בעיני המתבונן החיצוני, האובייקטיבי, נטול הידע המוקדם.
נקודת מבט רעננה ונטולת פניות דרושה עבור כל עבודת קופירייטינג. לעתים ננסה כקופירייטרים לדמות מצב של אובייקטיביות, ולרוב נהיה אכן אובייקטיביים, בשל ההסתברות הנמוכה שהידע הכללי שלנו יחלוש על אותה כמות של תחומים שעליהם אנו נדרשים לכתוב לפרנסתנו.

מקורות ההבנה
אז איך עושים את זה? איך כותבים בשטף, בצורה אפקטיבית ומשכנעת, על נושא שאיננו מבינים בו?
לשם כך אנו נעזרים במקורות המידע העומדים לרשותנו ומבצעים תחקיר.
לעתים מקור המידע העיקרי הוא הלקוח. מאחר שהלקוח עוסק בשגרה בנושא הדורש כתיבה, במוחו אגור ידע רב, שנצבר בשנים של ניסיון מקצועי והדרכות מקצועיות. את הידע נדלה מהלקוח באמצעות ראיון.
במידה שהראיון יניב שרשרת של Buzzwords שיישמעו לנו כסינית עתיקה, לא נתבייש ונבקש הסבר על כל מושג, או שנדאג להתעדכן בפירושים בעזרת מקור מידע אחר, כדוגמת האינטרנט, מגזינים מקצועיים, מאמרים שיווקיים אחרים שנכתבו בנושא וכן הלאה.

כלי מילות המפתח
לעתים נדרשת מאיתנו לצורך הכתיבה רק הכוונה של הלקוח באשר למילות המפתח שירצה שיופיעו בטקסט השיווקי, לטובת מנועי החיפוש השונים ובראשם גוגל. אם הלקוח מבקש מאיתנו לאתר באופן עצמאי את מילות המפתח הרלוונטיות, אין כמו כלי מילות המפתח של גוגל לצורך העניין.
פעמים רבות איתור מילות המפתח עושה חלק ניכר מן העבודה, כיוון שקופירייטר מקצועי יוכל בקלות רבה ליצוק תוכן בין המילים ליצירת משפטים, שיתחברו באלגנטיות זה לזה לצורך כתיבת מאמר שיווקי משובח או לכתיבת פרופיל חברה לתפארת.

שיר מנור, קופירייטרית, מעצבת גרפית, מנהלת "מילת הקסם", http://www.milat-hakesem.co.il. "מילת הקסם" המציעה לעשרות לקוחות מרוצים חבילה שלמה של שירותי כתיבה שיווקית ועיצוב גרפי לאינטרנט ולדפוס.
בין לקוחות מילת הקסם: אסם, סיסקו, אמישראגז, דן תחבורה ציבורית, ישפאר, מרינה הרצליה, אלקטרה, היפר רוזנפלד, UPS, משרד הביטחון, הסוכנות היהודית, espresso club, American Aviation, עידן חדש, מכון וייצמן, ביוסנס, ירושלים של זהב, רולתג, פורטל האמנויות הישראלי, רולתג פארמה, Easywed, אורגל ? נציגת GROHE בישראל, פסגות פתרונות מחשוב ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב