דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שצריך לדעת על לימודי אדריכלות 

מאת    [ 13/06/2010 ]

מילים במאמר: 407   [ נצפה 4079 פעמים ]

400 סטודנטים לומדים לימודי אדריכלות בשמונה מוסדות בישראל. שמונת מוסדות אלו הם, אוניברסיטת ת"א, טכניון, המרכז האוניברסיטאי יהודה ושומרון, המכון הטכנולוגי חולון, בצלאל, ויצ"ו חיפה, שנקר, המכללה למינהל, ומשם יוצא דור העתיד של האדריכלים בישראל.

שוק האדריכלות הישראלי גואה בשנים האחרונות, הן בגלל גידול במספר המוסדות שמקיימים חוגי אדריכלות אלא גם בגלל הנהירה של ישראלים רבים ללימודי אדריכלות בחו"ל. המדינות המועדפות על הישראלים הן איטליה, הונגריה, אנגליה וארה"ב. אך הגאות בתחום נובעת גם משינויים תרבותיים בחברה הישראלית, מבנייה סטטית ועיצוב הומוגני, נפתחו שערי העיצוב להשפעות חיצוניות ולבנייה פוסט מודרנית אשר הופכת את המרחב הציבורי לגלריה של עיצובים, כך אפשר לראות ברחוב אחד שורה של מבנים הבנויים בצורה שונה, והופכת את המרחב הציבורי למשהו שלא הכרנו בעבר.

לימודי אדריכלות, מה הם כוללים?

לימודי אדריכלות לתואר ראשון כוללים שני שלבים, השלב הראשון אותו עוברים כל הסטודנטים, הוא שלב המבוא. בשלב זה לומדים כלים תיאורטיים שונים של עיצוב ואדריכלות. לימודי שירטוט, בניית מודלים, מתמטיקה, מדעים של החומר, לימודי בניין ושיקום מבנים, היסטוריה של התחום ועוד.

בשלב השני בוחרים הסטודנטים את המגמות בהן ילמדו ויתמחו. מגמות אלו יכולות להיות, אדריכלות נוף, תכנון ערים, אדריכלות מבנים. המגמות השונות יתמקדו בתחום, כך למשל, אדריכלות נוף תכין את הסטודנט לעבודה עם סביבה טבעית, בעוד שתכנון ערים יכין את הסטודנט לבניית תוכניות עירוניות שמתאימות לסביבה של המאה ה21, על מנת להיות אדריכלים עם התמחות בתחום.

משך זמן הלימודים ועלותם

לימודים לתואר באדריכלות נמשכים 4-5 שנים (תלוי במוסד) בסופם מקבלים תואר B.Arch שמאפשר לסטודנטים אחרי שלוש שנות התמחות, להירשם בתור אדריכלים מורשים ולחתום על פרויקטים כוללים עד 11 מטר (4 קומות לערך). מי שהתמחה בבינוי ותכנון ערים, יכול להמשיך לתואר שני בטכניון ולעבוד לאחר מכן בתחום.

עלות הלימודים היא כעלות תואר רגיל, כלומר 12 אלף שקל לשנה.

כיצד מגיעים ללימודי אדריכלות?

על מנת להיות אדריכלים, עלינו להגיע ללימודי אדריכלות עם תעודת בגרות מלאה ופסיכומטרי בהתאם לדרישות המוסד. אך להבדיל מחוגים אחרים עלינו לעבור גם מבחן מיון וגם להציג תיק עבודות שעשינו.

על מנת לעבור מבחנים אלו ולהציג את אותו תיק עבודות, ניתן להירשם למכינות לעיצוב, אשר במשך מספר חודשים, יכינו אותנו לקראת לימודי אדריכלות. במכינות אלו, לומדים שרטוט, בניית מודלים, הכנת תיק עבודות, התמודדות מול המראיינים ועוד.

ישנן שורה של מכינות לעיצוב בישראל כאשר המוכרות שבהן הן המכינה הבינתחומית לעיצוב, ארטי שנקר (ששייכת לשנקר), B6 STUDIO, והמכינה של בצלאל. לפי נתונים שונים, 75 אחוז מהנרשמים ללימודי אדריכלות עוברים דרך המכינות לעיצוב. עלות הלימודים במכינות מגיעים לעיתים ל10 אלף שקל על לימודים של חצי שנה.

המאמר מוגש מטעם פורטל האדריכל שלי מדריך אדריכלים הגדול בישראל, בתוכו ניתן למצוא אינדקס אדריכלים, מאמרים נוספים בתחום וחדשות בתחום האדריכלות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב