דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפולי שיניים בלייזר - למה זה טוב, מה הסכנות וכמה זה עולה לנו 

מאת    [ 13/06/2010 ]

מילים במאמר: 439   [ נצפה 3819 פעמים ]

ישראלי מבקר בממוצע פעמיים בשנה אצל רופא שיניים. לרוב הביקור הוא לצורך בדיקות תקופתיות. אך יש מי שנאלץ, אחרי בדיקה תקופתית לעבור טיפולי שיניים שונים, מה שמאלץ אותו להתחיל בסדרה של טיפולי שיניים ארוכים וקשים.  כדי להתמודד עם צורך זה, התפתח בעולם רפואת השיניים התחום של טיפולי שיניים בלייזר.

טיפולי שיניים בלייזר החלו בישראל בתחילת שנות האלפיים, אחרי שקיבלו את אישור משרד הבריאות (אישור שהתקבל בעקבות אישור שניתן על ידי FDA רשות הבריאות האמריקאית בסוף שנות התשעים). חשוב לציין שטיפולים אלו היו מוכרים עוד בשנות השמונים אך רק בשנות האלפיים הפכו לטיפולים יעילים ובכך הוכרה חשיבותם ולמעשה איפשרו להם לשנות את כל התחום של רפואת שיניים.

מה זה טיפולי שיניים בלייזר?

טיפול שיניים בלייזר הם טיפולים אשר מתבצעים בעת הצורך בסתימות, טיפולי שורש, הלבנת שיניים. טיפולים אלו חוסכים את הצורך בשימוש במקדחה שנחשבת לכלי מפחיד ומאיים על מטופלים, את הצורך בשימוש בזריקת הרדמה וכן חוסכת יותר מחמישים אחוז מזמן הטיפול (לעיתים קרובות ניתן לבצע מספר טיפולים בטיפול אחד ובכך לחסוך מהמטופל את הצורך להגיע למרפאה שוב ושוב).

הטיפול מתבצע באמצעות קרן לייזר אשר מאדה ומחטה את האיזור הפגוע ומאפשרת להסירו בלי צורך במגע אדם.

ובכל זאת מה החסרונות של טיפול בלייזר..

אומנם לטיפול שיניים בלייזר יש יתרונות רבים כפי שצויין, אך יש בו גם לא מעט חסרונות. ועדה של משרד הבריאות קבע, שטיפול שיניים בלייזר אינו מתאים להשתלות, לא כל סתימה ניתן על ידי טיפול לייזר, לעיתים הרעש של המכונה מרתיע כמו רעש של מקדחה רגילה, טיפולים מסוימים נחשבים לשינויים במחלוקת, למשל טיפול הלבנת שיניים או ניתוחי חניכיים. 

בעיה נוספת עולה מתוך ה"רדיפה" של רופאי שיניים אחר טיפול לייזר. אומנם הוא נחשב לטיפול זול יותר שכן אין צורך להשתמש במשחת אלחוש, לא תמיד יש צורך בזריקת הרדמה (כאן טמונה חסרון נוסף של טיפול לייזר, בניגוד למה שחושבים לעיתים נדרשת זריקה בטרם הטיפול), וכן אין צורך להשתמש בכלים שונים בהם משתמשים בעת טיפול שיניים רגיל. אך רופאים רבים בוחרים להשתמש בטיפולי לייזר כדי להקל על המטופלים שלהם, זאת למרות שהצלחת הטיפול הינה בספק והניסיון שלהם בתחום אינו רב.

ועדה של משרד הבריאות קבעה כבר, שטיפול שיניים בלייזר בא רק כדי לשמש עזר נוסף לרופאי השיניים בישראל ולא נועד להחליף טיפול רגיל.

עלויות

כפי שציינו, טיפולי שיניים בלייזר זולים יותר מאשר טיפולים רגילים (בייחוד אם מכניסים לעלויות גם את זמן העבודה שמפסיד המטופל, הן במהלך הטיפול והן לאחריו). הם מפחיתים בחצי את מחיר הטיפול הרגיל, אך שוב יש לקחת בחשבון שגם רופא שיניים רוצה להרוויח ומכאן שהוא יכול לעלות את מחיר הטיפול מסיבות שונות ובכך לייקר אותו יותר.

מה שבטוח הוא שאם מדובר ברופא מנוסה, הטיפול יהיה פחות כואב

המאמר מוגש מטעם אינדקס מרפאות השיניים של ישראל, בתוכו ניתן למצוא אינדקס רופאי שיניים, מאמרים נוספים בתחום וחדשות בתחום רופאי שינים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב