דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חלוקת רכוש בהליך של גירושין 

מאת    [ 12/06/2010 ]

מילים במאמר: 470   [ נצפה 1972 פעמים ]

במידה ובני זוג החליטו לפרק את התא המשפחתי ולפנות להליך של גירושין, לאחר שמבחינתם הם הגיעו למסקנה לפיה, הם עשו כל שיכלו על מנת לשקם את מערכת הנישואין ביניהם, עליהם לדעת כי במסגרת ניהולו של הליך גירושין, יהיה עליהם להגיע לכדי פיתרון בכלל הנושאים הכרוכים מעצם טיבם בהליך של גירושין, לרבות הנושא של חלוקת רכוש.

כיום, החוק אשר מסדיר את מערכת היחסים הרכושית בין בני זוג אשר פנו להליך של גירושין, הנו חוק יחסי ממון בין בני זוג.

המגמה הנהוגה בפסיקה בכל הקשור לנושא של חלוקת רכוש, במסגרת ניהול הליך של גירושין, הנה כי, כלל הרכוש המשותף אשר הצטבר במהלך החיים המשותפים של בני הזוג, יתחלק ביניהם באופן שווה, מחצית על מחצית, בין אם כלל הרכוש המשותף רשום על שם שניהם ובין אם לאו.

יובהר כי, הנושא של חלוקת רכוש, אשר כרוך מעצם טיבו וטבעו בהליך של גירושין, יידון או בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני.

שכן לשתי ערכאות אלו, סמכות שיפוט מקבילה לדון בנושא של חלוקת רכוש. למעשה, בסופו של יום, הערכאה אשר תידון בתביעה של חלוקת רכוש, הנה הערכאה אשר אליה הוגשה התביעה, קודם בזמן.

עוד יובהר כי, בהתאם למגמה הנהוגה בפסיקה ובחקיקה, קיימות למעשה, שתי שיטות של חלוקת רכוש, כשאחת תיושם על כל אלו אשר נישאו לפני שנת 1974 והשניה תיושם על כל אלו אשר נישאו לאחר שנת 1974 (עליהם חל חוק יחסי ממון).

השיטה של חלוקת רכוש, בין בני זוג אשר נישאו לאחר שנת 1974 נקראת איזון משאבים ואילו השיטה של חלוקת רכוש, בין בני זוג אשר נישאו לפני שנת 1974 נקראת חזקת השיתוף.

חלוקת רכוש באופן כללי תיעשה בגין כלל הרכוש המשותף שצברו בני זוג במהלך חייהם המשותפים, לרבות, נכסי נדל"ן, כספים, זכויות סוציאליות שצברו מי מבני הזוג במקומות העבודה, מיטלטלין וכד'.

כמו כן, יובהר כי, ברמה העקרונית, כשם שחלוקת רכוש תיעשה בגין כלל הרכוש המשותף אותו צברו בני זוג במהלך חייהם המשותפים, כך גם חלוקת רכוש תיעשה בגין כלל החובות אותם צברו בני זוג במהלך חייהם המשותפים.

*** המידע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, ואינו מהווה המלצה לנקיטת אי אילו הליכים או לאי נקיטתם של אי אילו הליכים. הסתמכות על האמור במאמר זה הנה על אחריות הקורא בלבד וכפועל יוצא, האחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור במאמר זה, תחול על הקורא בלבד.

עורכת הדין שלומית סטרוגנו, מתמחה ומתמקצעת בתחום דיני המשפחה על כל רבדיו לרבות תחום גירושין, ירושות וצוואות. עוה"ד סטרוגנו הינה בעלת תואר ראשון L.L.B במשפטים, סיימה את התמחותה בבית משפט לענייני משפחה בחיפה וכן סיימה השתלמות בנושא דיני משפחה ודיני ירושה במכון להשתלמות של לשכת עורכי הדין.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב