דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תביעת שלום בית במסגרת ניהול הליך גירושין 

מאת    [ 12/06/2010 ]

מילים במאמר: 525   [ נצפה 3376 פעמים ]

מצב דברים בו בני זוג החליטו לפנות להליך של שלום בית ושיקום מערכת הנישואין, הנו מצב אשר בו אותם בני זוג מנהלים ביניהם הליך של גירושין והחליטו (בין אם באופן עצמאי ובין אם באמצעות המלצות בית הדין הרבני) לתת ניסיון אחרון להליך של שלום בית ביניהם.

המושג שלום בית, הנו מושג אשר עולה רבות, במסגרת ניהולו של הליך של גירושין בין בני זוג, בין אם בדרך של הגשת תביעת שלום בית ובין אם בדרך של חתימה על הסכם שלום בית ולחילופין גירושין.

במקרים רבים, מי מהצדדים יגיש תביעת שלום בית, כצעד טקטי להשגת זכויות ממוניות ו/או לחילופין על מנת לגרום לצד המעוניין שאותו הליך גירושין יבוא על סיומו, לעשות ויתורים ממוניים שהנם מרחיקי לכת עבורו, וזאת רק על מנת השיג את הגט המיוחל, מבעוד מועד.

יחד עם זאת, קיימים גם מקרים רבים, בהם מי מהצדדים יגיש תביעת שלום בית שהנה כנה ואמיתית, מתוך רצון אמיתי לשקם את מערכת הנישואין ולמנוע את פירוק התא המשפחתי.

בדרך כלל, בעל אשר מגיש תביעת גירושין אשר במסגרתה האישה מגישה תביעת שלום בית, אשר הבעל לא הצליח להוכיח את היעדר כנותה, יהיה עליו לשאת בתשלום כתובה לאישה, קל וחומר כאשר אותה תביעת גירושין, אשר הוגשה מטעמו, לא כללה בתוכה עילות גירושין מוכרות בדין העברי או כאשר לא הצליח הוא להוכיח את אותן עילות גירושין.

מן הצד השני, במצב דברים בו האישה הגישה תביעת גירושין ואילו הבעל הגיש תביעת שלום בית אשר האישה מסרבת להיענות לה בכפוף להמלצת בית הדין הרבני, ללא כל סיבה מוצדקת, הרי שיכול מאוד להיות כי תישלל מאותה אישה הזכאות שלה לתשלום כתובה ולתשלום של מזונות אישה.

בשלב זה, חשוב להבהיר כי, לא ניתן לחייב את מי מהצדדים לחיות במצב של שלום בית, אם הוא אינו מעוניין בכך, שכן, לא ניתן להוציא אל הפועל פסק דין אשר מורה לצדדים לאותו הליך גירושין, לחזור ולחיות בחיי שלום בית.

אולם יחד עם זאת, יכול מאוד והסרבנות תוביל להחלטות כאלה או אחרות, אשר יכולות לפגוע מבחינה כלכלית בצד הסרבן (תשלום כתובה, תשלום מזונות אישה, היעדר תשלום מזנות אישה, היעדר תשלום כתובה, חלוקת רכוש לא שוויונית וכד').

יודגש כי, תביעת שלום בית, הנה תביעה אשר ניתן להגיש בבתי הדין הרבניים, היות ולהם סמכות שיפוט ייחודית בכל הקשור לנושא של תביעת שלום בית וכן תביעת גירושין.

*** המידע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, ואינו מהווה המלצה לנקיטת אי אילו הליכים או לאי נקיטתם של אי אילו הליכים. הסתמכות על האמור במאמר זה הנה על אחריות הקורא בלבד וכפועל יוצא, האחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור במאמר זה, תחול על הקורא בלבד.

 

עוה"ד שלומית סטרוגנו מטפלת במגוון נושאים בתחום המשפחה והירושה וביניהם : ניהול תיקי גירושין בכללותם וניהול תיקי ירושות וצוואות בכללותם. כמו כן, עורכת דין שלומית סטרוגנו עורכת הסכמים בין בני זוג בענייני גירושין, ממון, מזונות, חזקה, שלום בית וכד' ומגישה בקשות לצו ירושה ולצו קיום צוואה. כתובת: שד' ירושלים 3 (ליד בנק מזרחי), קרית ים. טל': 077-2115151 פקס': 077-2115152 נייד : 050-8560253 דואר אלקטרוני : str_law@zahav.net.il אתר אינטרנט : http://www.easyget.co.il/>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב