דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משולש הזהב בתקשורת השיווקית 

מאת    [ 12/06/2010 ]

מילים במאמר: 503   [ נצפה 2338 פעמים ]

פעמים רבות, אנו המשווקים נתקלים במצבים בהם היצירתיות גואה, אם באופן בו בוחרים המפרסמים להעביר את המסר או ברעיונות הקריאטיביים המדהימים.  אך פעמים לא מעטות אנו רואים החמצה.  בעבודה המשותפת של מנהלי שיווק ומפרסמים, אנו נפגשים ביצירתיות מדהימה וברעיונות קריאטיביים יוצאים מן הכלל.  יחד עם זאת, לעיתים יש החמצות משמעותיות.  התקשורת השיווקית, רוקדת טנגו מתמשך עם הקריאטיביות מצד אחד ועם הרצון להיות נוכחת במקום ובזמן הנכון מול קהל היעד הרלבנטי.  כך מצאתי, שבכל פעם שאני נדרשת להסביר למנהל שיווק זה או אחר, או לחילופין למעצב גראפי או מפיק אירועים, את הסיפור האמיתי שאותו אנחנו רוצים לספר ואת המטרות העסקיות שלשמן בחרנו להשתמש בתקשורת שיווקית, אני רואה שישנו משולש זהב: מסר – קהל יעד – מדיה. כאשר אנחנו שומרים על משלוש הזהב, כלומר על הרמוניה נכונה, דרכנו להצלחה בהעברת המסר ומשם בתמיכה ביעדים העסקיים של המפרסם, קצרה.  בכל פעם, שאנו ניגשים למשימה בתקשורת השיווקית, השאלה הראשונה שעלינו לשאול את איש השיווק הניצב מולנו היא: מה המטרה העסקית? האם ברצונו לקדם מכירות, האם ברצונו להודיע על פעילות, השקת מוצר חדש, אירוע וכיוצא בזה.  כשהמטרה העסקית ברורה, הדרך קצרה, כעת נותרו לנו 3 שלבים להצלחה:

1.      לזהות מיהו קהל היעד, למי אנו מיעדים את הפנייה השיווקית.  כפי שהמשווק יודע מהן מטרותיו העסקיות, כך הוא גם יודע מי קהל היעד אליו הוא מייעד את הפנייה השיווקית.  חשוב מאוד, לזהות אם מדובר בקהל יעד יחיד או בקהלים מגוונים, שכן במצבים אלו עלינו לקחת בחשבון שיתכן ????

2.      מה המסר שאותו אנו רוצים להעביר? – כשהמטרה העסקית ברורה, ידוע לנו מה המסר השיווקי.  בשלב זה עלינו לזקק אותו ולבנות באופן קריאטיבי, מסר שיעבור בצורה בהירה לקהל היעד שלנו.  זהו השלב, בו יש מקום לפרוח ביצירתיות, להציע רעיונות ולבחון אותם אחד אחד, האם המסר אכן עובר, או במילים פשוטות, האם הבינו את מה שרצינו להגיד?

3.      לבסוף בוחרים במדיה.– הבחירה במדיה לטעמי, היא השלב הסופי. רק לאחר שהבנו למי אנו מעבירים את המסר ומה אנו באמת רוצים לספר, נותר לנו להבין באיזה מקום? הקהל שלנו נמצא?  האם הוא חשוף למדיה האלקטרונית? למדיה אינטרנטית? איפה הוא נמצא? 

לפני שבוחרים במדיה זו או אחרת, חשוב להבין, מהי המדיה האפקטיבית ביותר בה נוכל להגיע לקהל היעד שהגדרנו.  הדבר נכון גם לגבי המדיה הכתובה. לפני שמכינים ברושור לחלוקה המונית, שאלו את עצמכם, האם זה באמת המקום בו הקהל שלנו נמצא? או שיתייחסו לברושור כ'דואר זבל'? אל תקלו ראש גם בפרטים הקטנים.

ניתוח נכון של שלושת הקודקודים ב'משולש הזהב' מאפשרים לנו להגיע עם מסר ברור וממצה, למקסם את החשיפה התקשורתית שלנו ובסופו של יום לסייע בהשגת המטרות העסקיות שלנו.אם אתם מוצאים שקריאת המאמר הקצר הזה רלבנטית לכם, אשמח לענות על שאלות וליעץ במידת הצורך.

לקבלת ייעוץ שיווקי ומיתוג (כתיבת תוכנית שיווקית, בניית קמפיין שיווקי לקידום מכירות, למיצוב מוצר/שירות ועוד)  ניתן לפנות בדוא"ל talelie@walla.com

טל בן משה
מומחית בשיווק




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב