דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך בונים קמפיין שיווקי מנצח 

מאת    [ 12/06/2010 ]

מילים במאמר: 614   [ נצפה 4397 פעמים ]

 

איך בונים קמפיין שיווקי מנצח

אנו חיים בעידן בו מסרים רבים מועברים אלינו בכל יום.  בו התחרות על תשומת ליבו של הלקוח היא משימה לא פשוטה.  עידן בו המדיה משתנה מיום ליום, האינטרנט תופס מקום של כבוד כמעט בכל בית ועל אחת כמה וכמה כמעט בכל עסק.במאמר קצר זה, אתן טיפים על קצה המזלג מניסיוני האישי, כדי לסייע לכם לבנות קמפיין שיווקי מנצח אתם ודאי שואלים מהם הפרמטרים לקמפיין מנצח, ובכן, כשם שכתבתי מוקדם יותר, השאלה הבסיסית בכל פעילות של תקשורת שיווקית, היא לדעת מהן המטרות העסקיות.  זוהי נקודת המוצא שלנו, בלי להבין את המטרות העסקיות, לא נוכל לבנות מסר ברור שעונה על הצורך הקיים בקרב קהל היעד שלנו. 

שוב, משולש הזהב: קהל יעד - מסר - מדיה חוזר על עצמו.לאחר שאנו מבינים את המטרות העסקיות ומתוכן מחדדים את המסר שאותו אנו רוצים להעביר, אנו ניצבים בשלבים הראשונים של בניית הקמפיין.  בהנחה שקהל היעד מוכר וידוע לנו, אנו יודעים היכן ניתן למצוא אותו, היכן ניתן לספר לו את הסיפור, במקומות בהם הוא נמצא ומרגיש נוח.  לשם בדיוק אנחנו נגיע!  לא מדובר בפגישה בבית קפה (אם לרגע התבלבלתם...) מדובר במדיה אליה הוא נחשף ובקמפיין מנצח נבחר במספר כלי מדיה רחב, ככל שניתן, על מנת להגדיל את החשיפה ואיתה את האפקטיביות וכך בסופו של יום להצליח להעביר את המסר ולהשיג את המטרה העסקית.

דוגמא מהחיים: בבואנו לקיים כנס מקצועי בתחום כלשהו, אנחנו מקפידים לבחור את מיטב המרצים ושולחים הזמנה ללקוחותינו. בכך לעיתים, מנהלי תקשורת שיווקית סבורים שסיימו את משימתם.  ...אז זהו, בדיוק שלא! ,פה רק מתחילה המשימה... 

כדי להצליח להביא את הקהל שלכם לכנס ולצאת בידיעה שהיה כנס מוצלח, דרוש קמפיין שיווקי טוב, לקידום הכנס. בדיוק כמו שאנחנו עורכים השקה למוצר / מותג חדש בשוק.  מתגו את הכנס, מצאו לו שם קצר וענייני ודאו שהשם טומן בחובו את התכנים העיקריים. 

אל תכללו בשם הכנס את כל המידע. תנו טעימה, תעוררו סקרנות.  איך המוזמנים ידעו אם כדאי להם להגיע? ספקו למוזמנים את מירב המידע האפשרי אודות הכנס, נושא הכנס, תוכנית הכנס, מי המרצים, כולל חומר רקע, פרסומים קודמים בנושאים קרובים וכל מידע רלבנטי שיכול לחזק את האמון של המוזמנים שאכן מדובר בטובי המרצים ובנושאים מעניינים ורלבנטיים עבורם.

איך תזמינו אותם ואיך תוודאו שאכן הם מגיעים? תבררו היטב, מהי המדיה שמדברת אליהם הכי טוב, מה ישכנע אותם להגיע- ותהיו שם.  אם הם קהל של רשתות חברתיות, תפעילו ממליצים ו'סוכני מידע' שיספרו ברשת אודות הכנס המתוכנן ויזמינו חברים להגיע ביחד איתם לכנס. ומה יהפוך כינוס טוב למצוין? תבנו את התכנים כך שהשומעים יצאו בהרגשה שאם לא היו מגיעים היו מחמיצים מידע חיוני להצלחתם האישית.  איך תעשו זאת? תבררו מבעוד מועד מה המידע שנגיש לכם ופחות נגיש למוזמנים ותספקו אותו ברוחב לב בכינוס עצמו, אם באמצעות דובר מוצלח, או באמצעות הפעלה קצרה במהלך הכינוס. 

תהיו יצירתיים בחשיבה על דפוסי התנהגות קיימים. במקום לבקש מהקהל לכבות את הטלפונים הניידים, תבקשו מהם להקליט או לצלם פסקה חשובה, טיפ חשוב לחיים שיוכלו להמשיך איתו הלאה גם לאחר הכינוס.   תוודאו בתוכניתכם שיש מספיק זמן לנטוורקינג (!), זה גורם חשוב מאוד בהצלחת הכנס / האירוע, אפשרו למשתתפים להחליף מידע ביניהם ולהרחיב את הרשתות החברתיות שלהם גם מחוץ לרשת האינטרנט.חשוב לא פחות, לקיים משוב על הכינוס, לא בזמן הכינוס עצמו , אלא לאחר מכן.  

רשמו את כל המשתתפים, כולל פרטי ההתקשרות צרו עימם קשר, הודו להם על שלקחו חלק פעיל בכינוס ובהזדמנות זו שאלו אותם מספר קצר של שאלות וקבלו משוב על רמת העניין, הרלבנטיות והתרומה של הכינוס להם באופן אישי ומקצועי.

תקפידו לסגור מעגלים, התחלתם אותם בחשיבה על המטרה העסקית - בדקו היטב האם היא הושגה, בהנחה שכן, הרי שבניתם קמפיין מנצח לאירוע, בררו היטב מה היו הגורמים להצלחה ותוודאו שתשכפלו אותם בעתיד.

 

 

טל פרנק בן משה - Wise Way ליווי שיווקי לעסקים


 http://wiseway.co.il 


tal@wiseway.co.il 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב