דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה כל כך קשה לי לרזות? 

מאת    [ 12/06/2010 ]

מילים במאמר: 549   [ נצפה 3750 פעמים ]

למי מאיתנו אין מטרה בחיים? אחד רוצה האחד רוצה להיות עורך דין מצליח ואולי אף להיות שופט, האחרת רוצה להיות מחנכת בישראל והשנייה דוגמנית מצליחה, אבל, כולם ככולם צריכים לעבור דרך מסוימת בכדי להגיע אל המטרה.

המטרה שלי, מגיל צעיר, הייתה להיות רזה באמצעות דיאטה מהירה, ולאחר שאצליח להשיגה אוכל להציב לעצמי מטרות חדשות ואיתן להתקדם אל היעד הנכסף. כך חשבתי וזה מה שהניע אותי.
אך, לקח לי המון זמן, ניסיתי בכל מיני דרכים וצורות לרזות, אך ברובם הגדול נכשלתי וגם כאשר הצלחתי לא השכלתי מן ההצלחה וחזרתי למשקלי העבה והמטריד.

אז, מדוע בעצם אינני מצליחה לרזות? - לדעתי ומניסיוני האישי, יש כל מיני סיבות לכך, הראשונה שבהן היא כמובן, כוח הרצון והשנייה היא משמעת עצמית. שתיהן היו לוקות בחסר, לא היה לי מספיק כוח רצון ובטח שלא משמעת עצמית.

האהבה לאוכל היא אהבה חזקה, שממלאה אותך. הייתי מגדילה ואומרת אפילו משמחת, מניעה כל זים בגופך, אדרנלין והנאה מרובה - כך לפחות זה היה אצלי.
האוכל היה משהו להיאחז בו ולהתנחם איתו כאשר הרחמים העצמיים היו משתלטים עליי, - אם כבר אני שמנה, מה יוסיפו עוד כמה גרמים של פיתה דשנה או חבילת שוקולד על כל תכולתה?
הסיבות מדוע אני ממשיכה לאכול תמיד היו כשרות - עכשיו אני בדיכאון ולא טוב לי - אז עם האוכל מצאתי את נישת הנחמה שלי, אין לי עבודה, אין לי חבר..ועוד כהנה וכהנה, הכל היה הגיוני בעיניי והמשכתי לאכול.

אז, מדוע לא יכולתי גם למצוא סיבות שאני כן יכולה לרזות?
סיבות רבות מדוע אני רוצה לרזות היו לי מפה ועד הוואי, סיבות טובות, הגיוניות - אטפח את עצמי החיצונית, אמצא לי אהבה וריגוש, אלך בלי בושה ברחוב, אך הסיבה המשכנעת ביותר הייתה שאחזיר לי את הביטחון העצמי האבוד ואת ההערכה העצמית, אוכיח לעצמי שאני מסוגלת.
אך הדרך להוציא לפועל את הדיאטה המהירה הייתה קשה בכל פעם מחדש ומדוע בעצם?
כמו שכבר הזכרתי, האהבה הגדולה שלי היא האוכל, כשבלסתי נהנתי מכל ביס, התמוגגתי, מן הביס הראשון נעלמו כל חששותיי, תיסכוליי ורחמי העצמיים, אך אל דאגה הם הופיעו מיד לאחר שסיימתי לאכול, כי אז באה ההלקאה העצמית - למה אכלת? עכשיו הוספת לעצמך עוד קילו (במקרה הטוב) או במקום להוריד את ממשיכה לאכול...

יש קושי עצום לרדת במשקל, "נו מה הבעיה, תתחילי דיאטה" - היו תמיד אומרים לי בקלילות. לכם, הרזים, זו אולי לא בעיה, כי בחייכם לא עשיתם פעם אחת דיאטה.
ההחלטה שלוקחים על הנייר היא קלה היא אפילו מזרימה דם חדש לקראת השינוי שהחלטתי לעשות, אך בין להחליט ובין לבצע המרחק הוא גדול מאד. את מתחילה לשכנע את עצמך שזו הדרך הנכונה לקראת המהפך בחייך ואת בונה לך סדר יום קבוע עבור הדיאטה המהירה עם תפריט דיאטה אפשרי ואפילו החלטת על יום שבו את מתחילה ויותר מזה, כבר התחלת, אולם, כבר ביום השני את נופלת וחוזרת למה שאת כל כך אוהבת, לאכול. מדוע?

לא הייתי מוכנה עדיין מנטאלית, המילים על הנייר ברורות אך בלתי ניתנות למימוש. א. לא האמנתי בעצמי וביכולותיי. ב. האוכל תמיד ניצח ג. הפחד להפסיק לאכול את כל מה שאני אוהבת ועושה לי טוב ד. אין משמעת עצמית - אני אומרת דבר ובאמת מתכוונת אליו, אך לא מסוגלת לממשו ה. אין לי כוח רצון, הרצון קיים אך אין לי כוח (נפשי) להוציאו לפועל.

לקח לי שנים רבות להצליח ולהשיג את המטרה, אך בדרך ירקתי דם רב.

הכותבת היא סיגל דביר, מנהלת בלוג מצליח על שמנה לשעבר אשר מספרת את סיפורה האישי כשמנה, משתפת את רגשותיה, תחושותיה וכאביה כבחורה עבת בשר ובנוסף מחלקת עצות אישיות להצלחה.www.sigald.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב