דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שכנוע - שכנוע הוגן.תפקידו של ה"משכנע" 

מאת    [ 03/03/2007 ]

מילים במאמר: 605   [ נצפה 4041 פעמים ]

שכנוע, מעצם הגדרתו סובל מתדמית גרועה יחסית.כולנו נרתעים בייחוד מאנשי מכירות ומכל אלו אשר מנסים לשכנענו גם בתחומים אחרים. אדם בסך הכל אינו אוהב שנכנסים אליו יותר מדי אל תוך תוכו ומעוניין בקבלת החלטות בעצמו.אך לעיתים נדרש שכנוע.

רבים אנשי השכנוע בכל התחומים (אנשי מכירות,אנשי משא ומתן,אנשי מקצוע שונים בתחומים שונים: רופאים כלפי חולים,אימהות כלפי ילדים) אשר אכן פוגעים בשמו הטוב של השכנוע מעצם עבודה לא נכונה והצגת הדברים בצורה לא נכונה.וחבל שכך.

שכנוע הינו לטובתו של המשוכנע בדיוק כפי שהמוכר/ המשכנע היה רוצה שיציגו לו בהגינות את הדברים ושלא יעבדו עליו. אף אדם אינו אוהב באמת לשכנע "לחינם" מישהו אחר. בייחוד לא אנשים הגונים וישרים - ומרבית האנשים הם אכן כאלו. סך הכל בסוף כל יום כל אדם וכל אחד מאיתנו נותן דין לעצמו על מה ולמה הוא מצליח בחייו.גם כאשר הוא משיג דברים באמצעות שכנוע.

גם אנשי מכירות וודאי מעוניינים לדעת כי הם מצליחים בהגינות למכור ולא רק על סמך טריקים. אוי ואבו לאיש מכירות שרק ישתמש כל היום בטריקים ושיטות ובסוף יום יאמר לעצמו כמה טוב הייתי,יספור את הכסף וירגיש שלקח מאנשים כסף לחינם. מרבית האנשים גם לא עד כדי כך "לא אינטלגנטיים" כדי לא להבחין בעצמם מתי "משכנעים" אותם לחינם ומתי הדברים אכן משכנעים.

תפקידו של המשכנע:

1. להציג באופן הוגן את הכל בצורה הנכונה והיעילה ביותר - לעיתים הצגה נכונה של הדברים עושה את ההבדל בין יום לבין לילה בדרך הטיפול בדברים.

2. אכן להבין את צרכיו של הלקוח ולשרתו באופן הטוב ביותר.

3. במידה והמשכנע מכיר טריקים ושיטות - אזי להפעילם רק כתגובת נגד על הפעלת שיטות וטריקים מצד הקונה.

4. להמליץ ללקוח על האפשרות הטובה ביותר.סביר גם להניח שבמידה והמשכנע טוב בשכנוע הרי שגם במקצועו (שעליו הוא משכנע כעת /בעשיית המוצר שהוא יוצרו) - הוא אכן טוב.
סך הכל עקרונות חוכמה (שגם משמשים בשכנוע עצמו) שייכים לבעליהם (המשכנע) ומעידים על יכולתו שיכלו ואינטלגנצייתו.

5. להקשיב היטב ל"משוכנע" ולהדריכו. הדרכה זו הינה ה"שכנוע". זוהי הדרכה אנושית ונכונה הנדרשת לעיתים. המשכנע לרוב הינו המתמצא יותר בתחום והרואה את הכל מנקודת התצפית הנכונה.על כן מוטב שיעזור ללקוח ושלא ינסה חלילה להכשיל אותו בטריקים ושיטות.דוגמה לעניין מסוג זה הינו למשל רופא המעוניין לשכנע חולה לטפל ולהקפיד על מצבו.

6. קיים שכנוע נקי ואסתטי - זהו שכנוע מקצועי שלא נראים בו שני הצדדים כעם מרחקים זה מזה או כאחד מתחת לשני. זהו שכנוע בגובה העיניים עד כמה שניתן.

7. רעיונות מרכזיים לשכנוע נכון:

א. למשוכנע יש אינטרס אמיתי ורצון אמיתי וצרכים במשהו.
ב. המשכנע בעל הידע או ה"דבר" אמור לראות עצמו כאילו הוא היה בצד השני (אם נדרשים טריקים ושיטות אכן מותר להשתמש בהם - כל זמן שבסופו של דבר בפועל הם יסולקו בהדרגה תוך כדי שהם משמשים רק לקירוב למטרה הרצויה).
ג. שכנוע מציג תועלות ואפשרויות ומציע פתרונות וקידום נכון.
ד. גם המשוכנע וגם המשכנע ייפגשו שוב מתישהו בחייהם ושניהם בני אדם בעלי חיים יומיומיים אנשויים (לכל אחד חיים משלו בני משפחה ואנשים יקרים ) לכן,עקרונות הוגנות ואנושיות ואך ורק הם אמורים לשמש בתהליך.

במידה ואחד הצדדים הינו בעל ידע רב יותר בשכנוע והשפעה מוטב שיציג זאת וישמש לצד השני לא כמתמודד שווה ערך מולו אלא כמדריך ומלמד (כפי שאני נוהג לעשות). סך הכל מטרתנו של כולנו היא חיים יפים וטובים.ידע נכון משפר זאת. מקווה ששיכנעתי אתכם ...

בעינינים שהינם מקצועיים גרידא בהם ניטשת המערכה כולה על ידע שכנועי ומקצועיותו, מתקיימים חוקים קפדניים יותר ו"פחות" אנושיים ואני ממליץ לכל אדם אשר אינו אנושי להיזהר מהם ולקרוא היטב את מאמריי בנושאי משא ומתן שכנוע והשפעה.גם אינטלגנציית דיבור.במידה ו"תיפלו" על אנשי מקצוע חסרי רחמים ולא אנושיים ושאינם "מביני עניין" -כדאי שתצוידו מראש בידע מתאים על מה כדאי להסתכל וכיצד תוכלו להתמודד איתם בחוכמה וביעילות.ידע הוא כוח.מרבית ההתקדמות בחיים טמונה בדיבור בלבד.לא תמיד קיים צורך בכסף בהכרח.בעזרת דיבור וידע ניתן להתקדם בחיים בקלות רבה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב