דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בדיקות קרינה במוסדות חינוך ובמוסדות ציבור. 

מאת    [ 10/06/2010 ]

מילים במאמר: 720   [ נצפה 2781 פעמים ]

בתקופה האחרונה נושא הקרינה עלה לראש סדר העדיפויות, הן מצד ההורים והן מצד הרשויות המגלות אחריות ציבורית. בנוסף לכך  חוקקו חוקים חדשים אשר מגדירים את האחריות האישית של ראשי הרשות המקומית, כך שנושאים מהותיים כגון חשיפה לקרינה של ילדים ונוער עלה לראש סדר העדיפויות.

 כמו כן בימים אלו יוצאת הוראה משותפת של משרד החינוך ושל משרד להגנת הסביבה, לרשויות המקומיות, לבצע בדיקות קרינה מקצועיות וע"י בודקי קרינה מומחים ומוסמכים בכל מוסדות הציבור.

בדיקות אלו כבר בוצעו בעיריות כגון: לוד, פ"ת, אילת ובאזור השרון והן ממשיכות להתבצע בכל הרשויות.

 בחלק מהבדיקות שבוצעו, נמצאו תוצאות בעייתיות ורמות קרינה החורגות מהתקן ומהמלצת משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה. בחלק מהמקרים, מוסדות שלמים נדרשו להפסיק את השימוש במבנה או בחלקו, וכן  כיתות  וגני ילדים נדרשו להפסיק את השימוש במבנה  עד לביצוע מיגון או מציאת פתרון חלופי .

 נושא הקרינה האלקטרומגנטית הוא אחד התחומים הבוערים ביותר המעסיקים בימים אלו את הרשויות המקומיות, ועדי העובדים, ועדי ההורים בבתי הספר ומנהלי בטיחות.

הקרינה האלקטרומגנטית הבלתי מייננת מתחלקת לשני תחומים עיקריים:


    • קרינה בתחום התדרים הנמוכים מאוד (ELF) שמקורה במתקני החשמל כגון ארונות חשמל, כבלים ראשיים, שנאיים וכדומה.
    • קרינה בתחום תדרי הרדיו (RF), שמקורה במתקני התקשורת האלחוטית: טלפוניה ניידת, רשתות סלולאריות, מתקני שידור לטלוויזיה ולרדיו, ראוטרים ותקשורת אלחוטית.

 למרות שהבעיה בנושא הקרינה אינה רק בתחום הציבורי, מוסדות ציבור ברשויות המקומיות ובעיקר מוסדות החינוך לילדים ונער כגון בתי ספר, גני ילדים מתנסים וכו', הינם בראש סדר העדיפויות.

ראשית, האחריות לעובדים, התושבים ובעיקר התלמידים מופנית באופן ישיר לעריות ולרשויות המתפעלות את המוסדות.

שנית, מבני המוסדות הציבור מועדים לחשיפה מוגברת בתחום הקרינה.

המבנים בהם שוכנים המוסדות בדרך כלל אינם חדשים וכפי הנראה, כתוצאה מחוסר מודעות לנושא הקרינה או חוסר ידע ויכולת טכנולוגית, לא בוצע תכנון הולם למקורות המתח הגבוה במבנה, כגון: מיקום ארונות החשמל, חיבורי המתח הגבוה למבנה, העברת כבלי החשמל וכו'.
בנוסף, הקדמה הטכנולוגית בעשורים האחרונים, מעלה דרישות רבות גם בנושא צריכת החשמל והמשאבים הנדרשים למכשור החדש וגם בתחום התקשורת הקווית והאלחוטית. כיום ניתן למצוא בכיתות, בחדרי הלימוד והעבודה ואף בגני ילדים, מחשבים המחוברים לרשת האינטרנט חוטי ואלחוטי וציוד אלקטרוני מתקדם הדורש משאבים ומקורות אנרגיה חשמליים

דרישות אלו, שכאמור לא היו קימות בתקופת הקמת רוב הבניינים של מוסדות הציבור, גרמו לתוספות שונות ומשונות שנוספו למבנים, חלקן באופן מסודר ואחראי אך חלקם הגדול הוסף גם באופן שאינו תואם את דרישות ההמלצות ודרישות התקן בתחום הקרינה.

על כל האמור לעיל מתווספת העובדה המדאיגה כי הנזקים מקרינה אלקטרומגנטית חמורים עד פי חמישה בילדים ובנוער מאשר בבוגרים. מכיוון שרוב אוכלוסיית מוסדות החינוך הינם ילדים ונוער, השוהים במבנה זמן ממושך, הרי שמבנים אלו עלולים להפוך למלכודות קרינה.

כידוע נושא משך החשיפה לקרינה הינו גורם משמעותי ביותר ובעל קשר ישיר לנזקי הקרינה, השהייה במבנים אלו ע"י התלמידים, המורים ועובדי הרשויות, הינה בדרך כלל למספר רב של שעות - כך שהחשיפה לרמות קרינה בלתי בטיחותיות, עלולה להיות מסוכנת ומשמעותית.

ההמלצה היא לבצע את בדיקות הקרינה במוסדות הציבור בכלל, ובמבנים המשמשים ללימוד ילדים בפרט, ע"י גורם מקצועי, מוסמך ובלתי תלוי.
הבדיקות חייבות לכלול את שני התחומים: תחום קרינת ה- ELF - קרינת חשמל ממתח גבוה ותחום קרינת ה- RF - קרינת סלולר, רשתות אלחוטיות, ראוטרים וכו'.
על הבדיקות להיות מבוצעות ע"י בודקים מוסמכים של המשרד להגנת הסביבה ובמכשירי מדידה מקצועיים ומכיילים הרשומים על שם הבודק ומופיעים ברשיון ההסמכה של הבודק.

לאחר מיכן, יש לפנות לגורם מתמחה בעבודות מיגון נגד קרינה אלקטרומגנטית ובעל ניסיון מוכח.

פעולות המיגון אינם פשוטות כפי שהן נשמעות ומומלץ לבצען ע"י גורמים מומחים.

לא ניתן לחסום לגמרי את השטף המגנטי, מטרת המיגון בעיקר בתחום הקרינה ממקורות מתח גבוה, הינה להסיט את השטף המגנטי ובעקבותיו את הקרינה לאזור בו אין גישה לאנשים.

בכדי למגן את המפגע שנמצא בבדיקת הקרינה, יש להיוועץ במומחים לצורך הגדרת המיגון המתאים ותוצאות יישומו בשטח ולאחר מיכן לבחור חברת המתמחה בביצוע עבודות מיגון, הפועלת עפ"י המלצת היועץ המומחה ומחייבת לתוצאות.

לייף סייבר ישראל, ( LifeSaver.co.il ) הינה גורם מקצועי הפועל בתחום בדיקות קרינה אלקטרומגנטית ומיגון.

החברה נותנת ייעוץ חינם ובנוסף מציעה מדידות קרינה מקצועיות ע"י בודקים מוסמכים מהמשרד להגנת הסביבה. אנו פועלים בשיתוף פעולה עם מומחים בינלאומיים בנושא נזקי הקרינה וכן המשרד להגנת הסביבה.

אנו מבצעים בדיקות קרינה במוסדות חינוך ובמבני ציבור כחלק מפעילות מקיפה ברחבי הארץ.
בין פעולותינו גם בדיקות קרינה לבתים ודירות בהן נראה לנו כי קיים חשש סביר לרמות גבוהות של קרינה.

פרטים נוספים ניתן למצוא באתר החברה וכן בטלפון 072-2500291




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב