דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה הופך את הכלב לידידו הטוב של האדם? 

מאת    [ 10/06/2010 ]

מילים במאמר: 442   [ נצפה 2620 פעמים ]

מה הופך את הכלב לידידו הטוב של האדם? האם זה בגלל שהוא שומר על הבית, מחזיר לנו עצם כשזורקים לו? האם זה בגלל שהוא משמש משענת נוחה לרגליים? או האם זו העובדה שהוא עושה פיפי בחוץ כבר מהשבוע הראשון בבית החדש? מחקרים מראים שרבות מהתנהגויות הכלב מושפעות לרוב מהרגלי צריכת המזון שלו.

הרבה לא יודעים אבל כלב המסופק פיזית ורגשית יכול לשמש בהחלט תחליף לא רע לילד או לבן זוג. הסוד הטמון בהפיכת כלב לחיית מחמד אהובה, צייתנית ונבונה טמון תחילה בסוג מזון הכלבים אליו נחשף הכלב. להלן מספר טיפים במסגרת בחירת מזון לכלבים ומוצרים נלווים: בדומה לבני אדם המשפט "הצבא צועד על קיבתו" נהוג כך גם אצל כלבים. לכן ישנה חשיבות רבה לסוג המזון המיועד לכלבים. מזון לכלבים העשיר בבשר/עוף/דגים, ויטמינים ואומגות הנטול תוצרי לוואי, הוא מזון שיכול להשפיע על אופי והתנהגותו של הכלב באופן מיידי ולאורך זמן. הדבר דומה למחקרים שמצאו כי ילדים שאינם אוכלים ארוחת בוקר, נוטים יותר להפרעות קשב וריכוז ומתקשים לתפקד בגן או בביה"ס. אם כך, הרי שאין אנו שונים מכלבים, גם הם צריכים את המנה היומית שלהם, עשירה ככל שתהיה. אך בד בבד, שתספק להם בראש ובראשונה את אבות המזון הבסיסיים ביותר.

טיפ נוסף, להשתדל להימנע מפינוקים מהבית. בסופו של דבר הכלב מתרגל לריח המוכר ומסרב לאכול את האוכל הנקנה במיוחד בשבילו, התוצאה נזק תזונת וכספי. אין זה בגלל העובדה כי הוא שינה את טעמו, משום שלכלב הרי אין בלוטות טעם, הריח הוא שמשחק תפקיד במזון לכלבים. אם כך לכל אותם בעלי כלבים המבינים את החשיבות הטמונה בנתינת מזון איכותי מסוג סופר פרימיום, פשוט תדמיינו לכם שאם תיתנו מזון מסוג אחר, הרי שזה מקביל בנתינה לילד פיצה לאורך זמן.

לכל המתחבטים בדרך הנכונה לאלף כלב, מומלץ לפעול ממש כמו בניסויו המפורסם של פבלוב, אשר מצא כי גירוי כשם צליל, יכול לגרום לפעולת הריור אצל כלב בהינתן התגמול. דוגמא לכך, הוא הצעצוע האיכותי הקרוי בשם "קונג", הנ"ל מיוצר לרוב בארה"ב וייחודו בכך שהוא גם חיוני לשמירה על אבן השן וגם הוא אינו ניתן להריסה שכן עשוי מפלסטיק משובח, אותו ניתן להשיג בכל חנות חיות המכבדת עצמה. מוצר נוסף שניתן למצוא בחנויות חיות הוא החבל הדנטאלי שאחראי לאותה פעולה כשם הקונג ולמעשה כל עצם איכותית ככל שתהיה כמו לדוגמא עצם מעור באפלו או עור פרה יעשו את העבודה.

בשורה התחתונה אם אתם כבר מחליטים לאמץ כלב, בין אם זה כדי לתת תעסוקה לילדים ובין אם אתם חשים בודדים וזקוקים לחבר, ממליצה לחשוב כמה צעדים קדימה ולהפנים את העובדה כי מזון מובחר או צעצוע איכותי הוא גם חסכוני לאורך זמן, שכן הצעצוע אינו מתכלה ומזון מובחר משביע לאורך זמן ויוצר "שקט תעשייתי", שכן הכלב לא יהרוס כל דבר בסביבתו הקרובה, הוא הרי שבע ומסופק.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב