דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכתב לאירי לפיד - לא זו הדרך לעשות את הדברים 

מאת    [ 10/06/2010 ]

מילים במאמר: 671   [ נצפה 2170 פעמים ]

מכתב ליאיר לפיד: לא זו הדרך לעשות את הדברים

 

ליאיר שלום רב,

מזה תקופה שרצות להן ברחבי המדינה שמועות על כך שהינך מתכוון לרוץ בבחירות הקרובות בראש רשימה חדשה בישראל.

אינני מכיר אותך באופן אישי, אך הינך איש ציבור מוכר וידוע בתוקף עבודתך העיתונאית.

עצם רצונך להכנס לפוליטיקה הוא ברוך ומבורך. איכותה של הדמוקרטיה שלנו כרוכה במידת מעורבותם של אזרחי המדינה בחיים הפוליטיים שלה.

בנקודה זו ברצוני לומר לך, שאם הינך באמת שואף לקדם דברים במדינת ישראל לא זו הדרך לעשותם: מן מחטף שכזה, או אפילו גניבת דעתו של הציבור, הכמהה לגאולה ולתשובה, וילך גם אחריי משיחי שקר למיניהם ויפי בלורית, כשאין לו משהו אחר טוב יותר להאמין ולבטוח בו.

אינני נוהג לחלק מחמאות לאיש לטוב ולרע. ולא אני הוא שצריך לשופטך ולפארך. ללא צל של ספק הינך ברוך כשרונות ואדם טוב ואיכותי. אך כבוגרים, מן הראוי לדעת שדברים אלו אינם בהכרח מספיקים כדי להכשירך לכניסה ישירה שכזאת לחיים הפוליטיים: דרך הקמת רשימה חדשה ועמידה בראשה. אתה ואני מוקפים אנשים מוכשרים לרוב ותראה מה קרה לנו? לאן הובילו אותנו אותם חבורת אנשים מוכשרים, המכונים בפינו 'מלח הארץ' ו'בחורינו הטובים'?

כבר במהלך הפתיחה שלך, יאיר, הינך עושה את כל השגיאות האפשריות. עצם המחשבה שהנה אפשר ככה סתם ופתאום לקום בבוקר, ללא הכשרה כשלהי וללא ניסיון הולם וראוי, להקהיל קהלים, לחלל בחליל ולהתיימר להשיט את הספינה הגדולה הזו, המכונה בפינו מדינת ישראל, אל עבר חוף מבטחים, כבר מעוררת שאלות ותמיהות למיניהן.  

האם היית פעם חבר פעיל מן השורה במפלגה כלשהי בישראל במשך כמה שנים ברציפות? מהי בכלל מידת הבנתך את תפקידה של הפוליטיקה, מהותה וחשיבותה בתוכנו? האם הינך מודע לכך שלמעשה כיום לא מתקיימים בתוכנו חיים פוליטיים אמיתיים, ואפשר לנסח ולומר, כי הפוליטיקאים הלאימו את הפוליטיקה והמדינה בלעה אותה אל תוככי רחמה החם? אילו תובנות מושכלות יש לך על המערכת הפוליטית ועל חולשתה הקולוסאלית? מה הינך יודע לומר על השורשים ועל הסיבות והגורמים שמאחורי חולשה זו? עד כמה הינך כורך חולשה זאת עם היווצרותן של מגמות שקיעה והדרדרות בתוכנו, המאיימות על עצם קיומנו, וביצירת הפסדים עצומים למדינה ולחברה בה, שהם כבר מזמן בעלי משמעות אסטרטגית מן המעלה הראשונה הנוגעת לאושיות חיינו?

אני רוצה לספר לך כאן, יאיר, כי עיסוק בשאלות 'שלום ובטחון' ו'חברה וכלכלה' עניינן יותר נוגע למה שמכונה על ידי הקהילה המקצועית בשם 'הגיון המדינה', ואפשר להוסיף ולומר כאן  גם על פי 'הגיון המצע הרעיוני'. אף כי יש קשר כמובן בין המדינה לפוליטיקה שלה, עלינו לדעת להציב את הגבולות הנכונים בין השתיים. מה שלמדינה למדינה ומה שלפוליטיקה לפוליטיקה. מתי בכלל חשבת והגית בכך? כדאי מאוד שתדע שאם יש לך כמה דברים, שאולי אף נכונים ויפים, לומר על מה צריך לעשות במדינה הזו, זה עדיין לא עיסוק בפוליטיקה ולא מה שמכונה בפינו בשם 'הגיון הפוליטיקה'.

אין קיצורי דרך, ידידי. עליך להצטרף כחבר מן השורה באחת המפלגות הקיימות ולהתחיל את דרכך מתוך מיצי הכיבה הפוליטית היומיים. רק כך תתוודע לפרובלמטיקה הקשה של החיים הפוליטיים שלנו במדינה. ואם יש בך את אותו משהו המצדיק שאנשים ילכו אחריך ועמך זה יעלה ויבוא באופן טבעי ומעצמו.

מדינת ישראל זקוקה כיום לפוליטיקה אחרת ודבר זה מצריך מאמץ מחשבתי והגותי ברמה גבוהה ביותר, והרבה הרבה אחריות ובגרות. נדרשת כאן יכולת מקצועית רחבה ובעיקר תעוזת הרוח. הרעיון להקים מפלגה חדשה כשאתה עומד בראשה פועל נגד צורך זה. כמה דברים בענייני המדינה לא מצדיקים להקים מפלגה חדשה, ונראה שמעבר לכך אין בפיך כל בשורה של ממש לעם ישראל בעת הזאת. כדי לשנות ולקדם במשהו את המערכת הפוליטית עלינו לפעול דווקא להתגבשותן של שתי מפלגות גדולות בקרבנו.

המערכת הפוליטית בה אנו חיים כיום מובחנת בכך שהפוליטיקאים שלנו אינם מזהים את עוצמת חומרתו של המצב ואינם מתרוממים לגודל האחריות והעשייה המתחייבים מכך. מבלי משים, הם מסיתים ומדיחים את העם במלל תפל ביוצרם תמונת עולם כוזבת, אשר יש בכך מרכיבים חמורים ביותר של הפרת אמונם יסודית. יאיר, גם אתה מבלי משים ועם הרבה הרבה כוונות טובות שבלב, מצטרף במהלך זה למקהלת המסיתים והמדיחים שלא יביאו את הספינה הזו שלנו אל עבר חוף מבטחים.

מאחל לך רק טוב באשר לחייך הפרטיים, ועשה לך כלל להיות צנוע ולהקשיב וללמוד כל העת.

בברכה, נמרוד נוי - יוני 2010




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב