דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יעוץ משפטי לקראת תביעה קטנה - נחוץ או לא? 

מאת    [ 10/06/2010 ]

מילים במאמר: 738   [ נצפה 3749 פעמים ]


בכל מצב משפטי באשר הוא, קבלת ייעוץ משפטי יכולה לסייע מאוד. אולם, כדאי להבחין בין מצבים בהם ייעוץ משפטי הוא הכרחי והעדרו עלול לגרום לנזקים, לבין מצבים בהם אין הכרח לפנות אל יעוץ משפטי.

הדיונים בבית המשפט לתביעות קטנות מתנהלים ללא נוכחותם של עורכי דין. הצדדים, בהליך זה, אינם רשאים להיות מיוצגים אלא ברשות בית המשפט. כל המבקש להיות מיוצג בבית המשפט לתביעות קטנות, מוכרח להגיש בקשה מיוחדת לבית המשפט אשר יכריע האם ראוי לאפשר ייצוג או אם לאו.

האיסור על ייצוג, אין פירושו כי לא ניתן לקבל ייעוץ משפטי לקראת הגשת התביעה, אך נשאלת השאלה האם יש בכך צורך?

תביעות קטנות, כשמן כן הן, עניינן בסכסוכים כספיים נמוכים יחסית. לאור זאת, יש לשקול האם כדאי, מן הבחינה הכלכלית, לקבל יעוץ משפטי בתשלום אשר עלול לנגוס בכל זכייתו של הלקוח בבית המשפט לתביעות קטנות.

אם אלו הם פני הדברים, האם כדאי לוותר על קבלת יעוץ משפטי לקראת תביעה קטנה? האם ישנן אפשרויות אחרות?

ייעוץ משפטי – הוצאה כלכלית

כאשר אנו מתלבטים האם לפנות לקבלת יעוץ משפטי לקראת תביעה קטנה, יש לשקול עלות מול תועלת. חשוב לזכור כי ייעוץ משפטי פרטני כרוך בהוצאה כלכלית נכבדה, קרי, מדובר בעלות כספית. מצד שני ישנם שיקולי תועלת אשר טוענים כי לאחר קבלת ייעוץ משפטי, נוכל להציג את טיעוננו בפני בית המשפט בצורה מוצלחת יותר.

יש להעמיד את שיקולי העלות אל מול שיקולי התועלת שכן ברור כי אין כל טעם בהגשת תביעה קטנה אם זכייה בה, פירושה מסירת כספי הפיצוי לידיו של עורך הדין כתשלום שכר טרחה. מובן כי עלינו גם לשקול את הסיכוי שנפסיד בתביעה. במקרה כזה, יהיה עלינו לשלם הוצאות לצד השני וכן, שכר טרחה לעורך הדין אשר סיפק לנו ייעוץ משפטי לקראת התביעה. 

יעוץ משפטי ברשת – יופי של דבר!

יעוץ משפטי כרוך בתשלום של שכר טרחה, על כן ברור מאליו כי אם בידינו תביעה קטנה, פנייה לקבלת ייעוץ משפטי, עלולה לגרום להפסד הכספים שנקבל בבית המשפט. מן הדברים שלעיל, אנו מבינים כי יש לשקול עלות מול תועלת ולהחליט האם כדאי לנו לקבל ייעוץ משפטי בתשלום או אם לאו.

במידה והחלטנו כי קבלת ייעוץ משפטי בתשלום, איננה כדאית, האם פירושו של דבר כי לא ניתן לקבל ייעוץ משפטי? לא.

כיום,  אפשר לפנות לקבלת ייעוץ משפטי בחינם מעורכי דין דרך האינטרנט באופן שכזה, ניתן לאחוז במקל בשתי קצותיו. מחד, לקבל ייעוץ משפטי שיגדיל את סיכויינו לזכות בתביעה ומאידך, הדבר לא כרוך בהוצאה כספית מצידינו.

יתרונותיו של ייעוץ משפטי באינטרנט הם מהירות התגובה, יכולת פנייה למספר עורכי דין ועוד. ניתן להיכנס אל פורומים משפטיים העוסקים בתביעות קטנות ולשאול כל שאלה משפטית.

לעיתים קרובות נגלה כי הסבר קצר והכוונה פשוטה מצד עורכי דין, מהווה ייעוץ משפטי מספק לקראת תביעה קטנה.

איסור ייצוג בתביעות קטנות

במסגרת הדילמה בה אנו דנים, האם יעוץ משפטי לקראת תביעה קטנה הוא נחוץ או לא, יש לקחת בחשבון גם את האיסור הקיים בהליך של תביעות קטנות, הוא איסור הייצוג. העובדה שקיים איסור ייצוג בהליך של תביעות קטנות, מעיד רבות על האופן בו נתפס הליך זה בעיני המחוקק ובעיני בית המשפט.

רבים פונים אל יעוץ משפטי טרם תביעה קטנה, דווקא בשל הסיבה כי הליך זה איננו מאפשר ייצוג על ידי עורכי דין. הצורך בהצגת הטיעונים והמעמד בפני השופט, גורמים לעיתים לחששות גדולים.

זהו המקום להבהיר כי אין כל צורך בחששות הללו היות שמטרתו של בית המשפט לתביעות קטנות הוא להעניק סעד לאזרחים בתיקים כספיים פשוטים. הליך זה נעדר רשמיות וגינונים ועל כן, הצורך בקבלת יעוץ משפטי קטן.  

ייעוץ משפטי בתביעה קטנה – מסקנה 

בכל סיטואציה משפטית, ייעוץ משפטי יכול לסייע מאוד, הן מן הבחינה המקצועית והן מבחינת תחושת הביטחון האישית. אולם, קבלת ייעוץ משפטי כרוכה בהוצאה כספית ולכן, יש לשקול האם בכל סיטואציה משפטית, יהיה זה משתלם לפנות אל יעוץ משפטי.

קיומו של הייעוץ המשפטי באינטרנט, פותר לנו את הדילמה במצבים שונים, וכמובן גם לקראת תביעה קטנה. יעוץ משפטי ברשת מאפשר לנו גישה מהירה אל עורכי דין מומחים ומקצועיים כאשר אנו יכולים להפנות אליהם שאלות משפטיות בכל תחומי המשפט כולל, תביעות קטנות. כך ניתן לקבל ייעוץ משפטי אך ללא כל הוצאה כספית.

קיבלתם מענה לשאלותיכם? ייתכן מאוד כי בכל הקשור לתביעות קטנות, ייעוץ משפטי זה הוא בהחלט מספק. כמובן כי אם הנכם חשים לא בטוחים, תוכלו תמיד לקבל יעוץ משפטי מקיף יותר אך לשם כך, תיאלצו לפנות אל עורכי דין באופן אישי ולשלם את תעריף שכר הטרחה שהם גובים.

בשל מאפייניו של הליך תביעות קטנות, לא קיים צורך אמיתי בקבלת ייעוץ משפטי רחב היקף בתשלום. אפשר להיכנס אל הפורומים המשפטיים העוסקים בתביעות קטנות ולשאול את מנהלי הפורומים, שאלות המעניינות אתכם לקראת התביעה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב