דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תוכנית שכר מצווה - יעוץ משפטי לנזקקים 

מאת    [ 10/06/2010 ]

מילים במאמר: 751   [ נצפה 4001 פעמים ]


כל אדם הזקוק לייעוץ משפטי, זכאי לקבלו. הזכות לקבלת ייעוץ משפטי אינה בגדר מותרות אלא הכרחית וחיונית כמו אוויר לנשימה. בעיה משפטית אשר לא זוכה לפיתרון, עלולה לגרום לנזקים רבים כאשר היא הולכת וגדלה עם חלוף הזמן.

קבלת יעוץ משפטי אינה יכולה להיות תלויה במצבו הכלכלי של האדם היות שמדובר בזכות מן הבסיסיות שיש. כאשר אזרח בישראל זקוק לייעוץ משפטי אך אין בידו האמצעים לשכור את שירותיו של עורך דין, עומדות בפניו מספר אפשרויות לקבלת יעוץ משפטי ללא תשלום.

יחד עם אפשרויות של פורומים משפטיים – תוך מתן מענה משפטי לנזקקים בפורום משפטי ברשת, ישנה גם מתכונת חשובה של ייעוץ משפטי ממשי בחינם, ולא במתכונת של פורומים בהם המענה אינו תחליף לייעוץ משפטי: ובכן, המדובר באפשרות לקבלת יעוץ משפטי בחינם במסגרת תוכנית שכר מצווה אשר מפעילה לשכת עורכי הדין. במסגרת התוכנית, ניתן לקבל יעוץ משפטי ללא תשלום בתחומי המשפט האזרחי. הסיוע המשפטי מוענק על ידי עורכי דין מתנדבים.

היוזמה לייסוד תוכנית שכר מצווה נולדה בעקבות ההבנה כי קיים צורך להרחיב את הנגישות של כלל הציבור לשירותים משפטיים. קבלת ייעוץ משפטי זוהי זכותו של כל אדם ועל כן, אין היא יכולה להיות שמורה רק בעבור אלו אשר יכולים לשכור את שירותיו של עורך דין.

חשוב להבהיר כי תוכנית שכר מצווה מתמקדת בסיוע משפטי בתחומי המשפט האזרחי ואיננה מעניקה יעוץ משפטי בתחום הפלילי. המבקש לקבל יעוץ משפטי בתחום המשפט הפלילי, יכול לפנות אל הסנגוריה הציבורית.

מי זכאי לקבל יעוץ משפטי במסגרת תוכנית שכר מצווה? האם ישנם קריטריונים מסוימים לקבלת הסיוע?

הזכאות לקבלת יעוץ משפטי

מטרתה של תוכנית שכר מצווה היא להרחיב את הנגישות של הציבור לשירותים משפטיים. בשל אילוצים שונים כגון תקציב וכוח אדם, התוכנית אינה פתוחה בפני כל אחד אלא ישנם תנאים מסוימים לקבלת יעוץ משפטי במסגרת התוכנית. הקריטריונים לזכאות לשם ייעוץ משפטי, נקבעים על פי רמת ההכנסה, היקף הרכוש שיש למבקש סיוע וכיו"ב.

תנאי הזכאות המלאים מופיעים בצורה מסודרת וברורה באתר של לשכת עורכי הדין כך שכל אדם יכול לדעת האם הוא יהיה זכאי לקבלת יעוץ משפטי במסגרת התוכנית או אם לאו.

אדם הזקוק לקבלת יעוץ משפטי אשר איננו עומד בתנאי הזכאות של התוכנית, יכול לפנות אל ועדת חריגים אשר תשקול מחדש את הזכות לסיוע, או לחילופין, לפנות לעמותות השונות הפועלות בארץ, לקבלת ייעוץ משפטי חינם. העמותות הללו חרטו על דגלן הענקת סיוע משפטי לציבור אשר אינו זכאי לקבל יעוץ משפטי מן הגופים הממלכתיים.

קבלת ייעוץ משפטי- הלכה למעשה

לשכת עורכי הדין, המפעילה את תוכנית שכר מצווה, הקימה 44 מרכזי זכויות הפרוסים ברחבי הארץ. באתר של לשכת עורכי הדין, ניתן למצוא רשימה מסודרת של כל מרכזי הזכויות, כתובות, מספרי טלפון ושעות פעילות. במרכזים שונים, יש לתאם פגישה מראש באמצעות הטלפון. איזה שירות ניתן לקבל במרכזי הזכויות?

1. מענה לשאלות : קבלת מענה לשאלות משפטיות כלליות ופשוטות ניתן לקבל במרכזי הזכויות.

2. סיוע בניסוח מכתבים : לעיתים קרובות, אדם אינו זקוק לקבלת יעוץ משפטי נרחב או ייצוג משפטי אלא הוא זקוק לעזרה בניסוח מכתב ובעריכתו. מובן כי אופן הניסוח קשור בקשר ישיר להצלחה. על כן, ניתן לקבל סיוע זה במרכזי הזכויות.

3. יעוץ משפטי ראשוני : טרם פנייה אל ייצוג משפטי, ניתן לקבל במרכזי הזכויות יעוץ משפטי ראשוני המהווה מעין הכוונה כללית לגבי הצעדים המשפטיים שיש לנקוט.

לצד עבודתם של מרכזי הזכויות, פועל גם קו טלפוני ארצי המאויש על ידי סטודנטים למשפטים. הסטודנטים מכניסים כל פנייה אל המערכת ובודקים עם עורכי הדין מהו המענה המלא לשאלה. ניתן לפנות לקבלת תשובות מהירות לשאלות משפטיות כלליות בתחום האזרחי.

חשוב לציין כי ניתן גם להשאיר הודעות במענה הקולי בעברית, ערבית, אנגלית או רוסית כך שהוא נגיש לכל אדם ואדם בישראל.

ייצוג המשפטי הניתן על ידי עורכי הדין הוא הסיוע החשוב ביותר שניתן לקבל במסגרת התוכנית שכר מצווה. עורכי הדין מעניקים ייצוג משפטי ללא תשלום, בערכאות האזרחיות, עבור הזכאים על פי החוק.

התוכנית מעניקה יעוץ משפטי בתחומי המשפט האזרחי כגון: דיני משפחה, דיני עבודה, הוצאה לפועל ועוד.

עורכי דין – להתנדב!

תוכנית שכר מצווה הוקמה מתוך ההבנה כי קבלת יעוץ משפטי זוהי זכות בסיסית ואין המדובר במותרות. לאור החשיבות הרבה שבקבלת ייעוץ משפטי, יש להרחיב עד כמה שניתן את הנגישות של כל אדם ואדם לקבלת הסיוע המשפטי.

ככל שיותר עורכי דין יתנדבו למתן יעוץ משפטי פרו בונו, כך יגדל מספר האנשים שיזכו לעזרה משפטית.

ככל שמספר המתנדבים יגדל, כך גם נחיה בחברה טובה יותר והגונה יותר. חברה אשר חבריה מבטים זה בזה באכפתיות ומסייעים, כל אחד בתחומו. קחו גם אתם החלטה לתרום מזמנכם ומן הידע שלכם למען הקהילה. הצטרפו אל שכר מצווה.

תוכנית שכר מצווה מציעה יעוץ משפטי ללא תשלום לנזקקים. הייעוץ ניתן בסבלנות ובמקצועיות רבה על ידי למעלה מ-2,000 עורכי דין הפועלים בהתנדבות מלאה. קבלת ייעוץ משפטי במסגרת התוכנית מותנית בעמידה בתנאי הזכאות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב