דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על תפקידו הרשמי של הנוטריון 

מאת    [ 10/06/2010 ]

מילים במאמר: 711   [ נצפה 2916 פעמים ]


הנוטריון הוא מושג מוכר אך האם ברור מהי משמעותו של מוסד הנוטריון? מהם תפקידיו של הנוטריון?

נוטריון מופקד על מתן אישור תקפות למסמכים משפטיים שונים. במה דברים אמורים? ישנם מסמכים שלהם חשיבות משפטית גדולה והשלכות רבות. על כן, הצורך לאמתם ולאשרם כמסמכים אותנטיים חיוני ביותר. זהו תפקידו הרשמי של הנוטריון.

חתימת הנוטריון איננה מהודרת רק מן הפן הצורני אלא גם מבחינה מהותית. האישור הנוטריוני פירושו חזקת נכונות למסמך, תקפות, ערך ראייתי עליון.

במאמר זה נעסוק בדמותו של הנוטריון, בזהותו ונבין באילו דרישות יש לעמוד בכדי להיות נוטריון. עוד, נבחן את שירותי נוטריון העיקריים שמספק נוטריון, בדגש על תרגום נוטריוני, שירות מרכזי וחשוב.

בהקשר של תרגום נוטריוני, נעמיק את ההבחנה הפנימית הנדרשת בין סוגי האישורים, "קרובי המשפחה" של התרגום הנוטריוני.

על זהותו של נוטריון

הנוטריון הוא עורך דין במקצועו. אולם, יש להדגיש כי לא מדובר בכל עורך דין אשר זה עתה הוסמך על ידי לשכת עורכי הדין. הסמכות לבצע פעולות נוטריוניות אשר כרוכה בקבלת רישיון נוטריון, מסורה לבעלי מקצוע וותיקים בלבד. דרישת הוותק המינימאלית היא עשר שנים.

חשוב לציין כי נושא הוותק הוא מרכיב מרכזי בקבלת רישיון נוטריון כך שאין המדובר רק בעובדה כי עורך הדין רשום כעורך דין עשר שנים, אלא הוא מוכרח להיות פעיל בעבודתו.

נוטריון אם כן, הוא עורך דין הפועל במסגרת המקצוע לפחות עשר שנים. החוק מונה דרישות נוספות לשם קבלתו של עורך דין למוסד הנוטריון כדוגמת דרישת מעבר השתלמות מתאימה.

שירותים הניתנים על ידי הנוטריון

חוק הנוטריונים הסמיך את ציבור הנוטריונים להעניק מספר רב של שירותים לציבור. אלו הם המרכזיים שבהם, להוציא את התרגום הנוטריוני, עליו נקיים דיון נפרד בהמשך.

1. צוואה נוטריונית : בישראל, ניתן לערוך צוואה במספר דרכים כאשר אחת מהן היא עריכת צוואה בפני רשות שיפוטית. נוטריון נחשב לעניין צוואות, כרשות שיפוטית ועל כן ניתן לחתום על צוואה בפני נוטריון.

2. ייפוי כוח : כעניין שבשגרה, חתימה על ייפוי כוח אינה דורשת את נוכחותו של נוטריון. אולם, ישנם סיטואציות משפטיות שונות המוגדרות בחוק, המחייבות חתימה על ייפוי כוח בפני נוטריון.

3. אימות חתימה : במקרים שונים, יש צורך כי נוטריון יאמת את זהותו של החתום על מסמך מסוים.

4. קבלת חותמת של אפוסטיל : חותמת האפוסטיל ניתנת על ידי משרד החוץ או לחילופין, על ידי משרד המשפטים. היא אינה ניתנת על ידי נוטריון אך עם זאת, אחד מן השירותים הנוטריונים המקובלים הוא קבלת חותמת האפוסטיל. חותמת זו רלוונטית עבור מדינות אשר חתמו בעבר על אמנת האג לאימות מסמכים ציבוריים.

תפקיד נוטריון חשוב - תרגום נוטריוני

התרגום הנוטריוני הוא אחד מתפקידיו החשובים של נוטריון. מהו תרגום נוטריוני ומתי נידרש אליו? כאשר אנו זקוקים לתרגומו של מסמך, ברובם של המקרים, נוכל לפנות אל כל מתרגם עצמאי או אל חברת תרגום, על מנת שיתרגמו עבורנו את המסמך.

תרגומו של מסמך משפטי אינו יכול להיעשות תמיד על ידי חברת תרגום. ישנם מקרים בהם קיים הכרח כי התרגום יבוצע אך ורק על ידי נוטריון מוסמך. למותר לציין, כי המדובר בסיטואציות משפטיות ברות חשיבות אשר בהן מוכרחה הרשות לדעת באופן מדויק מה נרשם במסמך הזר.

תרגום נוטריוני ניתן לקבל במשרדי נוטריון אשר דוברים את השפות הרלוונטיות למקרה הספציפי. אם ברשותנו מסמך בספרדית, עלינו לפנות אל נוטריון דובר ספרדית.

מהי מידת הבקיאות הנדרשת בשפות? מלאה! נוטריון מוכרח לשלוט בשפות בצורה מלאה ומקיפה וזאת על מנת שיוכל לתרגם את המסמך המשפטי בצורה המדויקת ביותר. מסמך משפטי מכיל כמובן מונחים מקצועיים, כאלו אשר יובנו רק על ידי מי ששולט באופן מלא בשפה.

לתרגום הנוטריוני יש "קרובי משפחה" אך על אף היותם קרובים, הם שונים זה מזה ויש להבין את השוני.

ראשון נדבר על אישור נכונות תרגום. זהו אישור שמנפיק נוטריון, המאשר את העובדה כי התרגום שבוצע, הוא נכון ומשקף את האמור במסמך המקורי. ההבדל בין אישור זה לבין תרגום נוטריוני הוא כי עבודת התרגום לא נעשית על ידי נוטריון אלא הוא רק מאשרה.

נוטריון רשאי לספק גם אישור על הצהרת המתרגם, שירות השונה לגמרי משני השירותים שלעיל. אף במקרה זה, עבודת התרגום לא נעשית על ידי נוטריון אלא על ידי מתרגם אחר. אולם, בניגוד לאישור נכונות התרגום, כאן אין כל בטוחה באשר לאיכות עבודת המתרגם.

אישור הצהרת מתרגם הוא אישור על תצהירו של המתרגם ותו לא. המתרגם חותם על תצהיר לפיו הוא מצהיר כי הינו דובר את שתי השפות וכי עבודת התרגום התבצעה על ידו. 

מן הדברים שלעיל, אנו למדים כי לאישור הנוטריוני משמעות ענפה ולפיכך, ישנה הקפדה יתרה על כל הנכנסים אל מוסד הנוטריון.  נוטריון הוא עורך דין במקצועו, בעל וותק ארוך ומשמעותי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב