דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיפוי רצפה על ידי פרקטים 

מאת    [ 09/06/2010 ]

מילים במאמר: 431   [ נצפה 4654 פעמים ]

 

פרקטים

מי מאיתנו לא היה נהנה מללכת ברגליים יחפות גם בחודשי החורף? מי מאיתנו לא היה שמח להעניק לביתו הפרטי מראה חמים ונעים כמו של צימר כפרי? כיום אפשר לעשות זאת ובקלות רבה יחסית. כיום פרקטים הפכו לאמצעי ריצוף פופולארי ונפוץ בדירות ובבתים פרטיים.

פרקטים מתאימים לכל חדר בבית: לסלון, לחדר השינה, לחדר הילדים ואפילו לחדר האמבטיה. כיום ישנם פרקטים מיוחדים שאינם מתנפחים ונהרסים במגע עם מים, ולא רק שניתן לשטוף אותם עם מים, הם גם מתאימים לחדרים שנוטים להירטב כל הזמן, כמו חדרי אמבטיה. אם יש לכם ילדים קטנים שאוהבים להתרוצץ יחפים בבית, ואתם נאלצים לרדוף אחריהם ולהתחנן שינעלו נעלי בית או לפחות גרביים כדי שלא יתקררו, פרקטים יוכלו לפתור את הבעיה. פרקטים לא מתקררים בחורף כמו מרצפות, ולכן אפשר להתהלך עליהם ברגליים יחפות. כמו כן על פרקטים אין סכנת החלקה כמו על רצפה רגילה.

ניתן להתאים פרקטים לכל חלל בכל סגנון עיצוב, זאת הודות למגוון העצים שמהם ניתן לייצר פרקטים, שלכל אחד מהם גוון צבע אחר: אגוז, אירוקו, אלדר, בוק, דובדבן, מהגוני, מייפל ועוד. ישנם פרקטים מעץ טבעי, פרקטים גושניים ופרקטים למינציה. פרקטים למינציה הם פתרון מצוין עבור מי שרוצה ליצור מראה של רצפת עץ, אך אין באפשרותו האמצעים הכלכליים לרכוש פרקטים מעץ טבעי או גושני, שהם יקרים יותר.

פרקט למינציה הם לא רק פרקט זול יותר, אלא גם בעל יתרונות נוספים: הוא קל להרכבה עצמית, עמיד יותר בפני שחיקה הנוצרת מהליכה מרובה בנעליים או מגרירת רהיטים וגם עמיד בפני מים. לכן פרקט למינציה מתאים במיוחד להתקנה במשרדים או במקומות ציבוריים שיש בהם תנועה רבה של אנשים, כמו חנויות, מסעדות ועוד.

בחללים פתוחים, ציבוריים או פרטיים, מקובל להתקין דקים ולא פרקטים. גם דקים הם חיפוי עץ לרצפה, אך הם חזקים ואיתנים יותר, ולכן הם עמידים בפני פגעי מזג האוויר: גשם, שמש, לכלוך, אבק ועוד. דקים מתאימים גם לחצרות ולמרפסות בבתים פרטיים, אך גם לשטחים ציבוריים, כמו: מרפסות של מסעדות, טיילות ליד הים, בריכות שחייה ציבוריות, אתרי בילוי ונופש. דקים גם משדרגים את העיצוב של כל חלל, וגם מעניקים מענה פונקציונאלי. כך למשל בבריכות שחייה ובפארקי מים דקים הם אמצעי חיפוי אידיאלי כיוון שהם אינם גורמים להחלקה גם אם הם רטובים.

גם פרקטים וגם דקים זקוקים לתחזוקה נאותה כדי שישמרו על מראה חדש, יפה ומרשים. כך למשל יש למרוח עליהם שכבת שמן המגנה עליהם מפני שריטות, שחיקה וכדומה. פרקטים שאינם עמידים בפני מים יש להקפיד לנקות במטלית לחה בלבד, ולא לשפוך כמויות מים וחומרי ניקוי רבים מדי.

לסיכום, פרקטים ודקים הם אמצעי לחיפוי רצפות שהופכים לפופולאריים יותר ויותר, לא רק במקומות ציבוריים, אלא גם בבתים פרטיים. פרקטים ודקים משדרגים את האווירה בבית ויוצרים תחושה חמימה, כפרית ונעימה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב