דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מזגן - סוגי מזגנים 

מאת    [ 09/06/2010 ]

מילים במאמר: 455   [ נצפה 4629 פעמים ]

אם פעם הסתפקנו בשתיית לימונדה קרה וישיבה על המרפסת בצל בשביל להתקרר ביום קיץ חם, כיום, בעקבות ההתחממות הגלובאלית ותנאי החום הבלתי נסבלים ששוררים בקיץ הישראלי, אמצעי צינון בסיסיים אלו כבר אינם מספיקים ואנו נזקקים לעזרתו של מזגן כדי להצטנן ולהפסיק את מחול הזיעה המטורף. למי שהחליט לשים קץ לסבל של שיא הקיץ ולהתקדם לעולם של טמפרטורות שפויות, בוודאי גמלה בליבו ההחלטה לקנות מזגן. אך למי שעדיין אינו יודע באיזה מזגן לבחור מתוך מבחר גדול של מזגנים, להלן כמה הצעות בסיסיות שישמשו כמורה נבוכים לקניית מזגן.

סוגי מזגנים
דבר ראשון עליו יש להחליט לפני קניית מזגנים הוא סוג מזגן מתאים, אשר יענה על הצרכים של החלל הממוזג. ישנם כמה סוגי מזגנים המתאימים לצרכים שונים ואלי הם עיקר הסוגים:


    • מזגן מיני מרכזי - משמש לקירור חלל גדול או כמה חדרים בו זמנית. יתרונו הגדול בקירור החלל, נמצא בכך שהאוויר הקר יוצא מן הפתחים בצורה מפוזרת ואינו "זורק" קור במקום אחד מסוים. כך מבטיח מזגן מיני-מרכזי תחושה נעימה וטמפרטורה אחידה בכל חלל החדר.

    • מזגן עילי - מזגן המותקן בגובה של שני מטר לפחות, מה שמבטיח קירור גם של האוויר הנמצא למעלה בגובה הראש, כאשר לשם החלפת האוויר הוא משתמש בנטייה הטבעית של האוויר הקר לרדת למטה ולהתחלף באוויר החם העולה למעלה ונכנס לפתח היניקה של המזגן. ההתקנה בגובה חוסכת מקום ומתאימה במיוחד לחדר קטן וצפוף. מזגני טורנדו בימים אלו פרצו לשוק בסערה עם קמפיין למזגנים עיליים.

    • מזגן תחתי או רצפתי - מותקן סמוך לרצפה, הוא חזק ויכולת הקירור שלו טובה. ניתן לקרר איתו שני חדרים בו זמנית, על ידי חציבת חור בקיר המפריד ביניהם. מזגן תחתי תופס מקום בחדר וזה חסרונו הגדול.

    • מזגן נייד - זהו מזגן שאינו דורש התקנה כלל ואפשר לעבור איתו בית ואפילו להעבירו מחדר לחדר לפי הצורך.

דירוג אנרגטי וחיסכון בחשמל

מזגן הוא מכשיר חשמלי וככזה הוא צורך אנרגיה בכמות לא קטנה. כמו לכל מכשירי החשמל המודרניים, גם למזגן ישנו דירוג אנרגטי שמסווג את יעילות צריכת החשמל של המזגן. מזגן בדירוג אנרגטי A יהיה חסכוני יותר מאחד עם דירוג G, וכאשר בוחרים מזגן, הדירוג האנרגטי הוא אחד הפרמטרים שכדאי לשים אליהם לב. יכולת קירור של מזגן נמדד ביחידות קירור בריטיות הנקראות בקיצור BTU ולא בהכרח במדדים של כוח סוס. לידיעה כללית, יחידת BTU היא האנרגיה הנדרשת לחימום פאונד אחד של מים (0.46 ק"ג) במעלת פרנהייט אחת (0.56 מעלות צלזיוס). ככל שיחידות הBTU של מזגן יהיו גבוהות יותר, כך החדר יתקרר מהר יותר, אך מצד שני גם צריכת החשמל תעלה. כדי להשוות יעילות של יחידות BTU לעומת צריכת האנרגיה של מזגן, יש לבדוק את רמת ניצולת האנרגיה הנקראת COP שהיא מצוינת, בדרך כלל על גבי מדבקה בגב המזגן.

שיהיה קיץ נעים עם מזגנים...

אמיר כהן קידום אתרים חברת אי.קיי דיזיין www.ekdesign.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב