דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


וועדת חקירה ממלכתית כן! שיתוף עם וועדת האו''ם - לא! 

מאת    [ 09/06/2010 ]

מילים במאמר: 1062   [ נצפה 2419 פעמים ]

ועדת חקירה ממשלתית עם משקיף ניטראלי חיצוני אישיות רמת דרג בעלת אומץ, יושרה ומעמד בינלאומי – כן.

שיתוף פעולה או השתתפות בוועדה של האו"ם, נוסח וועדת גולדסטון – בפירוש לאו תקיף.

ח"כ זועבי, "בתולת בל"ד" (בנוסח הבתולה מאורליאון) היא שהובילה את הקמפיין ההסתה של ערביי ישראל. הפתרון בנוסח אורליאון – להעלותה על "מוקד התקשורת" ולשרוף אותה פוליטית וציבורית – תוך פסילתה לבחירות הבאות.

סקופ: חיילי השייטת נפגעו ונפצעו – מחומרים ואביזרים הומניטאריים.

* מאת: עו"ד אברהם פכטר 

האם ישראל, לאור המצב הפוליטי הבינלאומי שנוצר עקב מחדליה ההסברתיים, צריכה להקים וועדת חקירה ממשלתית, לטיהור האווירה כלפי חוץ ופנים?

התשובה – כן! משיותר מהר, יותר מכובד, יותר יעיל ומועיל.

אם ארה"ב, מציעה משקיף מטעמה או משקיף אחר ניטראלי, במידה ומדובר באישיות מקצועית עליונה, אמיצה ובעלת אינטגריטי – אפשר לצרפה ולהרוויח מכך דיווידנדים הסברתיים בקהילייה הבינלאומית.

להערכתי: מצבנו טוב, ראיותינו מוצקות, צדקתנו ברורה ורצוי שתצא לאור במהירות האפשרית.

בעולם התקשורת האלקטרונית העיתוי, המהירות, התגובה הנכונה בזמן הנכון, משחקת תפקיד הרבה יותר אפקטיבי מעובדות מוצקות.

העולם הנאור, לא מעוניין באמת. הוא מושפע מאידיאולוגיה קיצונית הרסנית, בעיקר איסלאמית, ורואה בישראל המתגוננת באומץ וללא מורא, את מקור הרע, ע"י התמכרות לא רציונאלית,  לדעות כמו אפרטהייד, חוסר הומניות.

לדוגמא: בכנס עורכי דין הגדול באילת, שהיה זה עתה, בפנל על הבעיות הלגאליות של המשט לעזה והמצור עליה – העלה פרופ' קרמניצר את התנגדותו למצור ולעצירת המשט ההומניטארי.

אחת מטענותיו, עליה חזר מספר פעמים, למה מונעת ישראל שוקולד מילדי עזה.

חבל שאף אחד, מבאי הכנס, לא קם והסביר לפנל ולשומעים שילדי שדרות היו מוותרים בקלות על שוקולד תמורת וויתור עזתי על 8 שנות קסאמים, שהביאו לפגיעה בנפש, בגוף ברכוש, לפצועים, הרוגים, ילדים קטועי רגליים ואם הם אכלו שוקולד – זה היה מריר.

"הבלוקאדה" – על עזה, אינה כלפי הילדים אוהבי ממתקים אלא כלפי ממשל החמאס אוהב הסקאדים והגרדים.

הורדת הסגר על עזה – פירושו הזרמה חופשית של אמל"ח, חומרי ביצורים וביניהם מאות ואלפי "מתנדבים" של חמאס, חזבאללה ואיראנים למלחמת הג'יהאד נגד ישראל.

להזכיר לציבור: לפי החלטת האו"ם 1701 בעקבות מלחמת לבנון השניה – הוחלט על מצור ימי במימי לבנן ובירות למניעת הברחת אמל"ח מהים. האם מישהו מתכוון לפרוץ את "הבלוקאדה" של האו"ם, האם יתנו להם, האם יש בכך הפרת המשפט הבינלאומי?

דין ההסגר על בירות כדין ההסגר על עזה, כאשר לנו נימוקים הרבה יותר טובים וחזקים. שהרי ההסגר על לבנון מהים – מתברר כחצי אפקטיבי כאשר סוריה מבריחה בגלוי נשק הרסני לחזבאללה.

משט הומניטארי – ללא הומנים אלא עם הונים מזויינים.

צחוק הגורל הוא שמארגני המשט קיבצו קבוצה קטנה של פעילי שלום ממש, אבל מלכדו אותם עם קבוצה איסלאמית אנרכיסטית קיצונית שטמנה מארב אלים, גם להם וגם לצה"ל.

מתברר שחיילי צה"ל נפגעו ונפצעו – מעזרים וחומרים הומניטאריים בלבד.

כבר חזרתי על כך מספר פעמים רב, באתר זה, מאז מלחמת השחרור – מפגרת ההסברה שלנו, אחרי המאורעות, מגמגמת, מפשלת, מאחרת ועושה את כל השגיאות האפשריות.

הדבר דומה, לקבוצת כדורגל או כדורסל שברשותה שחקנים טובים ונמרצים אבל המאמן משום מה בוחר בהרכב לא נכון, משחק בשיטה לא נכונה – ובמיוחד מעצבן שמכניס את השחקנים הטובים והיצירתיים ביותר למשחק באיחור ובטיימינג גרוע.

מתי יבינו חכמי ההסברה – כי בתקשורת האלקטרונית העכשווית הרב ערוצית – המהירות העיתוי חשוב יותר לפעמים מהאירוע ומהסברים מאוחרים.

ישראל דומה לאדם שהוכש ע"י נחש ארסי – במקרה דנן תקשורת עוינת מבחוץ ומבפנים.

במקרה כזה – הבאת האדם לבית חולים, לקבלת נסיוב אנטי רעל – הוא חיוני וקריטי.

ממשלת ישראל, ההסברה, דובר צה"ל – היו איטיים, שחררו חומרים חשובים ומרשיעים באיחור של 5-6 שעות לפחות – התוצאה העולם הורעל מחיילי צה"ל ועכשיו קשה ומפרך להפריך זאת ולשכנע אותם בצדקתנו.

לכן – וועדת חקירה ממלכתית עם או בלי משקיף ניטראלי – חיונית לעת הזאת כדי להציל את החולה/ישראל/צה"ל, מהארס שחדר לתוכו מעקיצת נחש ההסתה, ההסברה האיסלאמית הקיצונית שגברה שוב על הסברתינו האנמית.

התקשורת שלנו – שוב הוכיחה את יעילותה בהתרפסות והתחנפות לדעת הקהל העוין בעולם. חלק מהפרשנים ליד חלק מהשדרים ברדיו ובטלויזיה, התחרו ביניהם בתקיפת מנהיגי ישראל וצמרת צה"ל. חלקם הביעו את זעמם ותסכולם בראיונות, בשאלות מתגרות ובנימת קול תוקפנית, כעסנית ודאגנית מזויפת.

החלטת היועץ המשפטי לממשלה להמליץ על שחרור כל עצורי המשט הזרים, כולל אלה שתקפו בפועל חיילי צה"ל, בנסיבות שנוצרו, נראית הגיונית, סבירה וניתן להסבר גם משפטי. אבל ההוראה לשחרר גם אזרחי ישראל נוסח השיך ראד סאלח ומרעיו למשט – בנימוק של ההדדיות – נראית תמוהה במקצת ומוציאה אותם כגיבורים חברתיים במקום עבריינים ביטחוניים.

שהרי אין הדדיות – בין אזרח זר, שמצטרף למשט לבין אזרח ישראלי, שיודע שהוא מפר חוק, שיש באירועים אלמנטים פליליים, אנטי דמוקרטיים ואנטי ממשלת ישראל. לדעתי – היה מקום לעצרם, כפי שאכן הורה בית המשפט, ולא לשחררם, מנימוקי הדדיות או פחד מתסבוכת תקשורתית.

ח"כ זועבי – כבתולת בל"ד שהובילה את ההסתה של ערבי ישראל מעבר לגבולות המדינה ולעבר אוניה מלאה בפעילי אל קאידה, שפניהם לעזה החמאסית. והתקשורת שלנו – אצה רצה עם כל המיקרופונים כדי לקבל ממנה ראיון הסתה, שקרי מגמתי.

הממסד המשפטי – כבר שנים שטועה בגישתו לח"כים הערביים, המצפצפים על חוקי המדינה והוראותיה, מטיילים חופשי לארצות אויב, מתראים ומתראיינים עם גדולי שונאי ישראל בסוריה, לבנון ואצל קדאפי ומעיזים לבקש מטרייה של חסינות פרלמנטארית.

חוק חסינות חברי כנסת – כבר הסברתי בעבר, באתר זה, מספר פעמים כי חוק חסינות חברי הכנסת, אינו חל על המקרים בהם עושים, משתתפים הח"כים מחוץ לגבולות המדינה. בוודאי לא בארצות שהוגדרו כאויב ובודאי לא בפעילות המוגדרת כפלילית או ביטחוניות.

אבל מאחר ומערכת אכיפת החוק – לא הופעלה נגדם כראוי ובזמן, הם ממשיכים בשלהם.

הטענה שלהם, כי מעשיהם הם במסגרת פעילותם הפוליטית כח"כים, היא מגוחכת, לא מבוססת ופוגעת באינטליגנציה הבסיסית, לכן יש מקום לתיקון החוק ובהקדם האפשרי.

הממסד הפוליטי והמשפטי – מחכה שהח"כים הערביים או מנהגיהם הפוליטיים כמו השיך ריאד סאלח ינצלו את האופציה של ח"כ עזמי בשארה ויברחו מישראל – אחרי שיפעלו כנגד ביטחון המדינה.

על ח"כ זועבי מבל"ד, יש להטיל חרם ציבורי ויש לדרוש מוועדת הבחירות המרכזית, לבטל את השתתפותה בבחירות ויכולתה להיבחר לכנסת הבאה.

ומה לגבי העתיד – המשט הבא או אירוע דומה לו, יעמיד את הממשלה וההסברה שלנו במבחן. נקווה שילמדו מהשגיאות. נחייה ונראה. 
 
 
 
 
 

* הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות ופרשן משפטי בהווה.

הכותב הוא עורך-דין, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר פרקליט צבאי, יועץ משפטי, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז ומשנה ליועץ המשפטי של מועצת העתונות ופרשן משפטי בהווה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב