דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כשהעסקים מתחילים להתחמם... 

מאת    [ 02/03/2007 ]

מילים במאמר: 391   [ נצפה 3389 פעמים ]

כשהעניינים מתחילים להתחמם...
על סכסוכים במקום העבודה.





סכסוכים אישיים או אפילו מקצועיים בעסק הם דבר שלא ניתן לעבוד איתו בשום אופן. כאשר שני עובדים מסוכסכים אחד עם השני זה יכול להשליך על כל הצוות וסיטואציה כזו צריכה להימנע במהירות האפשרית.

נהוג לחשוב שאנשים בוגרים פותרים בעיות ולא מערבים דבר בדבר, אני אומרת תחשבו שנית.

מבוגרים יכולים להתנהג כמו ילדים ולפעמים גם יותר גרוע. חברם הטוב הנקרא אגו גורם להם לפעמים להנהגות הזויה כמעט. בתור מנהלת וודאי מצאת את עצמך פעם מנסה להיזכר בני כמה העובדים שלך כשנאלצת לגשר בין אחד לשני.
גם אם תפקידים לא מהווים איום ואין תחרות עדיין נוצרות סיטואציות לא נעימות ולפעמים מסיבה שהיא ממש לא מובנת.

כשיש אוירה לא טובה זה משליך על כולם ויכול ליצור ערבול של איזור שלם לכן לך בתור מנהלת צריכה להיות האחריות להפסיק מצב כזה ויפה שעה אחת קודם.

קשה לפסוק בין שני אנשים כאשר כל אחד בטוח שהוא צודק במאת האחוזים. למה קשה? כי מעורבים רגשית איכשהו. כאשר את באה לבחון סיטואציה בין שתי עובדים את משאירה את הרגשות בצד ובוחנת את הסיטואציה רציונאלית.

זה אומר להקשיב רק לנתונים אשר ניתן להוכיח אותם ולא לסיפורי "שמעתי מ-X ש..." אז הנחתי ש....במידה כזו זמני את X והביאי את כל הנוגעים בדבר למטרה אחת - פיתרון.

לא שמועות, לא תוכחות, לא תלונות פשוט למצוא את שורש הבעיה ולחסל אותה כדי שדברים ישובו למקומם.

כמו בכל סיטואציה כדי להגיע לאנשהו צריך לעשות דרך, והדרך לאמת רצופה אנשים שצריכים להיות צודקים, ולעיתים אף שקרים. במקרים כאלה נדרשת חקירה קטנה אשר תעלה אל פני השטח את הדברים שקרו באמת ואשר הביאו למצב הנתון.

מהפגישה אצלך במשרד בה כינסת את השניים אשר ביניהם עבר חתול שחור עלייך לחזור אחורנית במנהרת הזמן ולבדוק מאיזה נקודה התחילו הבעיות ומה בדיוק קרה שם.

זכרי שהפגישה לא מתנהלת כדי לפתח עימות נוסף ועלייך להיות בעמדת שליטה ולגרום לשני הצדדים להקשיב אחד לשני ולעמת את הנתונים הנחשפים.

לבוא בהטחת האשמות זה גם לא פיתרון אידיאלי, שיחת הבירור צריכה להיעשות ברוח ה"בוא נפתור" ולא "בוא נבדוק מי אשם" כי לא תצמח מזה שום תועלת והחשיבה היחידה בעסק צריכה תמיד להיות קדימה.


ברוב הפעמים מדובר באי הבנה ולפעמים מדובר במשהו הרבה יותר מורכב שעדיף שתדעי עליו לפני שיספיק להחריב אזורים אחרים.

אז נכון שאת לא גננת ואין צורך מכל דבר קטן לחולל דרמה בסגנון "הפרקליטים" אבל יש שני אופציות להתנהלות בעסק ועדיף שהאופציה בה הכל עובד בצורה חלקה וחיובית היא זו שתכריע לא?



יעל לוטן היא מנכל"ית חברת יחסי הציבור לוטן תדמיות בע"מ.
www.lotan.org.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב