דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דירה בירושלים 

מאת    [ 08/06/2010 ]

מילים במאמר: 440   [ נצפה 2949 פעמים ]

 

שוק הנדל"ן בירושלים הוא בין השווקים המפותחים והמובילים ביותר בארץ. נראה כי המשבר הכלכלי שפקד את שוק הנדל"ן בעולם כולו פסח על העיר שחוברה לה יחדיו. אולם שוק הנדל"ן בירושלים הוא גם אחד השווקים היקרים ביותר בארץ. מרבית הדירות החדשות שנבנות בעיר הן דירות יוקרה או בתים צמודי קרקע, אשר נמצאים בהישג ידם של משפחות אמידות בלבד. יתרה מכך, רבות מן הדירות למכירה בירושלים נקנות על ידי משקיעים.

מגמה בולטת נוספת בשוק הנדל"ן בירושלים היא קניית דירות ובתים על-ידי קונים אמידים שאינם תושבי הארץ. מרבית הקונים הללו הם יהודים, שהגיעו לטייל בארץ, התאהבו בירושלים והחליטו לרכוש לעצמם דירה שתשמש אותם בביקוריהם העתידים בארץ, או בבוא הימים לכשיחליטו לעלות לישראל. מגמה זו נפוצה במיוחד בפרויקטים יוקרתיים בעיר, שבחלקם ישנן שכונות רפאים. מדובר בדירות למכירה בירושלים שנקנו ברובן על-ידי תושבי חוץ, ובמרבית ימות השנה איש לא מאכלס אותן. כך שהשכונות נותרות כמעט ריקות מאדם.

מגמות אלו בשוק הנדל"ן בירושלים הפכו את העיר לכזו שלזוגות צעירים קשה מאוד לרכוש בה דירה. מחירן של הדירות למכירה בירושלים הוא כה גבוה, עד כי לזוגות צעירים אין כל סיכוי להשיג את ההון העצמי הנחוץ כדי לקבל את המשכנתא מהבנק הדרושה לקניית דירתם הראשונה. מדובר בבעיה חמורה מאוד בתחום הנדל"ן בירושלים, שגורמת בין היתר לעזיבה של רבים מילידי העיר לטובת מגורים בערים אחרות, בהן מחירי הדירות שפויים יותר. יש הטוענים שבעיה זו היא גם הגורם לשינוי הדמוגרפי שחל בהתפלגות האוכלוסייה בירושלים, דהינו, לעובדה שאחוז התושבים החילוניים הולך ופוחת, לעומת אחוז התושבים הדתיים בעיר שהולך וגדל.

בעיית הנדל"ן בירושלים מקשה על שכירת דירות בירושלים. ככל שרכישת דירה בירושלים הופכת לקשה יותר, כך הביקוש לדירות להשכרה הולך וגדל, ועימו גם מחירי השכירויות. מחירי שכירות גבוהים מקשים על סטודנטים, המעוניינים ללמוד באוניברסיטה העברית, לשכור דירה בירושלים. כפועל יוצא, סטודנטים מעדיפים אפילו לא להגיע ללמוד בירושלים, כיוון שעלות השכירות בעיר היא מעל ומעבר ליכולתם הכלכלית.

המגמות בשוק הנדל"ן בירושלים משפיעות גם על הביקושים לחברות ההובלות בירושלים. כאשר שוק הנדל"ן פורח, וכאשר מוצעות יותר דירות למכירה בירושלים, גם הביקושים לשירותי הובלות בירושלים גוברים. הביקוש לשירותי הובלות בירושלים רק ילך ויגדל אם מחירי הדירות למכירה יוזלו ויתאימו ליכולותיהם הכלכליות של זוגות צעירים. גם אם מחירי השכירות בירושלים ירדו באופן משמעותי, הדבר יהווה תמריץ עבור סטודנטים רבים לעבור לגור בעיר, וכתוצאה גם הם יעלו את הביקוש לשירותי הובלות בירושלים.

לסיכום, כל שינוי שחל בשוק הנדל"ן בירושלים מוביל להשפעות רבות ומשמעותיות. לכן חשוב שגורמים מוניציפאליים בעריית ירושלים, ואפילו ברמת המדינה, יתערבו ויגדילו את היצע הדירות למכירה בירושלים כמו גם את היצע הדירות להשכרה בעיר. כי הרי אף אחד אינו מעוניין בהפיכת עיר הבירה של ישראל לעיר המיועדת לתושבים עשירים בלבד. מן הראוי שבעיר שחוברה לה יחדיו יהיה תמהיל מגוון של תושבים: סטודנטים, זוגות צעירים ומשפחות, דתיים וחילוניים, ערבים ויהודים.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב