דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מעשה מגונה במקום עבודה 

מאת    [ 07/06/2010 ]

מילים במאמר: 453   [ נצפה 3302 פעמים ]

ודאי גם אתם שמעתם על עובדת שהגישה תלונה על מעשה מגונה במקום העבודה כנגד הבוס שלה והסתבר כי המעשה המדובר הוא נשיקת חיבה על המצח. זכורה גם החיילת שהתלוננה על מעשה מגונה במקום העבודה כנגד מפקדה אשר התבררה כתלונת שווא ופירוש לא נכון של העובדות.

 

מקום העבודה שלנו תופס חלק נכבד בחיינו ומניב חברויות חזקות וקשרי ידידות. לעיתים קרובות הגבולות במקום העבודה מיטשטשים, ונוצרת אווירה משוחררת יותר, מה שגורם לאי הבנות בכל הנוגע למעשים מגונים במקום העבודה.

מדי יום מתרחשים עשרות מעשים מגונים במקומות עבודה שונים. אנחנו שומעים על מעשה מגונה לא פעם ולא פעמים, לעיתים באמצעות כלי התקשרות ולפעמים בעת שיחה עם חברים, אבל הרבה פעמים תוהים מתי נמתח הגבול הדקיק בין מעשה מגונה לסתם חיבה או ניסיון למצוא חן. 

על פי החוק: מעשה מגונה הוא מעשה אשר נעשה בשביל גירוי, סיפוק או ביזוי מיניים, למשל: התערטלות, ליטוף עצמי או ליטוף עובדת בניגוד לרצונה לשם גירוי מיני, וכד'. חשוב לציין כי המעשה איננו חייב להיות ע"י מגע ישיר. כאן בעצם נשאלת השאלה: מתי נעשה המעשה לשם גירוי מיני וכיצד ניתן לקבוע זאת? יכולה עובדת לטעון כי נעשה מעשה מגונה במקום העבודה בעוד האדם עליו התלוננה יטען כי במעשה שעשה לא היה כלל מחשבה מינית, והוא נעשה בתום לב.

בשל הגבולות הדקים והלא ברורים בעניין מעשה מגונה במקום העבודה, חשוב מאד לנקוט משנה זהירות ביחסי עובד-עובדת או מעסיק- עובדת. גם כאשר קיימת אווירה חברותית ופתוחה במקום העבודה חשוב להיזהר, לא רק במגע כי אם גם בדיבור, לבל יכשל בלשונו.

אני עובד בכיר בעירייה. במהלך עבודתנו ביחד, יצרתי קשר רומנטי עם העוזרת האישית שלי ונהגנו להחליף ליטופי חיבה גם במקום העבודה. אחת המזכירות הסבה את תשומת ליבי על כך כי המעשים הללו יכולים להתפרש כמעשים מגונים. האומנם?

הטרדה מינית, ותוכה מעשה מגונה במקום העבודה, נחשבת הטרדה רק כאשר אין הסכמת הצד השני. תיתכנה בעיות אם תחפוץ העוזרת לסחוט אותך מאיזו סיבה ואז להגיש נגדך תלונה. לכן, גם במקרה של קשר רומנטי עם עובדת במקום העבודה, חשוב לשמור על כללי המרחק במקום העבודה ולהשאיר את החיבה הגופנית בבית. זאת על מנת למנוע מצבים בעייתיים.

מעשה מגונה במקום העבודה הפך להיות, באופן מבעית, שכיח יותר ויותר. יחד עם זאת ישנן גם תלונות שווא או אי הבנות בנוגע למעשה מגונה במקום העבודה. הסתבכות פלילית בכל הנוגע למעשה מגונה במקום העבודה היא מקור למתח, כתם על האדם ומאסר. אם התלוננו על מעשה מגונה במקום העבודה נגדך או נגד מי ממכרך, פנה בהקדם לסיוע משפטי.

 

המידע שלפניכם הינו כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחברת אינה נושאת באחריות כלשהי כלפי הקוראים ואלה נדרשים לקבל ייעוץ מקצועי משפטי ו/או אחר לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים

 

 

נוגה ויזל עורכת דין פלילי . נייד : 052-3295296 אתר המשרד : http://nogawiesel.com/ רחוב : ברקוביץ 4 קומה 5 תל אביב *********** המידע הכלול בהודעה זו נשלח על ידי עורך דין, ונועד להיות חסוי ולשימושם הבלעדי של הנמענים הנזכרים לעיל. ככל שהנמען הוא לקוח,תשדורת זו עשויה להיות למטרת מתן ייעוץ משפטי ועל כן הנה פרטית. תשדורת זו עשויה אף להכיל את תוצר עבודתו של עורך הדין. אם אינך הנמען אליו כוונה התשדורת, דע כי כל החזקה או הפצה של תשדורת זו אסורות בהחלט. אם קיבלת את התשדורת בשוגג, אנא מחק את כל עותקיה ו/או צרופותיה, השמד כל העתק אחר בכל אמצעי אחסנה או הצגה שיצרת מתשדורת זו או מצרופותיה והודע לשולח מיד. הסתמכות על המידע והעצות הניתנים בו, היא על אחריות המשתמשים בלבד ואין לראות במידע כתחליף לסיוע משפטי מקצועי, אלא כהמלצה בלבד. ***********




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב