דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מטחנת קפה ידנית או חשמלית 

מאת    [ 07/06/2010 ]

מילים במאמר: 510   [ נצפה 4961 פעמים ]

העולם נחלק לשני סוגים של אנשים: אלו שלא שותים קפה (או לפחות לא זקוקים לו) ואלו שלא יכולים להעביר יום אחד בלי כמה כוסות לפחות. סביר להניח שאם אתם שייכים לסוג הראשון, מכונות קפה לא יהיו מסוג הדברים שתשקיעו בהם זמן. אך אם אתם אנשי הסוג השני, אתם יודעים שיש הרבה זמן ושאלות להשקיע בעניין.

למה לקנות מכונות קפה?

אם אתם ממכורי הקפה הגדולים, אין טעם להפנות אליכם את השאלה הזאת. אך גם מי שפשוט רוצה מדי פעם קפה איכותי באמת, יודע כי שתייה של נס קפה ביתי, משובח ככל שיהיה, תמיד תוביל אותך בסוף להתענג על כוס קפה בבית הקפה השכונתי. אז למה שלא תהיה לך אפשרות לקפה אמיתי משובח בבית?

מכונות קפה – עם או בלי מטחנה

אחרי שהחלטתם לצרף מכונת קפה אל רשימת הקניות שלכם, מגיע השלב המבלבל: יש המון החלטות לעשות בתחום ואחת החשובות היא האם לקנות מכונה עם מטחנה או בלי. ישנן מכונות קפה הכוללות מטחנה, ישנן כאלו שבשבילן צריך לקנות מטחנה בנפרד ויש את אלו שמשתמשות בקפסולות של קפה טחון מראש. אז מה כדאי?

הגורם המשפיע ביותר על איכות הקפה

הבחירה הראשונה והחד משמעית למי שבאמת מחפש איכות היא לא להשתמש בקפסולות אלא רק במטחנה. הסיבה היא שהטריות של פולי הקפה הטחונים יוצרת קפה איכותי. הארומה הידועה של אספרסו טוב לא תהיה משובחת ללא טחינה טרייה וטחינה איכותית ביותר תתקבל ממטחנה נפרדת ממכונת הקפה. כעת נותר רק לבחור את סוג המטחנה.

מטחנות קפה אוטומטיות וידניות

מכונות קפה ללא מטחנה יביאו לכם כאמור את התוצאה האיכותית ביותר כיוון שאז תשתמשו במטחנה נפרדת, שמן הסתם תטחן את הפולים ברמה יותר איכותית. ישנן מטחנות קפה ידניות או אוטומטיות, כאשר האוטומטיות נחלקות למטחנות הפועלות על דסקיות או כאלו שטוחנות באמצעות סכינים.

מטחנות קפה עם סכינים

סוג הטחינה מאוד חשוב עבור ההתאמה לחיך שלכם ולסוג הקפה שאתם שותים: מטחנת סכינים טוחנת את הקפה בעזרת מערכת סכינים שקוצצת את הפולים. ככל שהטחינה ממושכת יותר, כך הם ייטחנו דק יותר, אבל אז הטחינה לא אחידה ולכן לא תתאים להכנת אספרסו. בנוסף, פעולת הסכינים יוצרת חום שעלול לשרוף את הקפה הטחון ולפגום בטעמו.

מטחנות קפה עם דסקיות

מטחנת דסקיות היא המטחנה הנפוצה ביותר בשימוש של מכונות קפה מסחריות. הדסקיות ניתנות לכוונון, שקובע את עובי הגרגירים הנטחנים. בצורה זאת אתם יכולים לשלוט על מידת הטחינה הרצויה לכם ולהתאים אותה גם לשתיית אספרסו וגם לשתיית קפה בטחינה גסה יותר כמו טורקי, שחור או בוץ.

מטחנה ידנית – לחובבי מכונות קפה שאוהבים להשקיע

מי שאוהב את כל טקס הכנת הקפה, עבורו אין כמו מטחנת קפה ידנית. הטחינה היא גסה, בהחלט לא מתאימה להכנת אספרסו אך מצוינת כאמור עבור קפה טורקי, בוץ או שחור. ניתן לטחון את הפולים מיד לפני הכנת הקפה בכמות הרצויה וכך בכל כוס לקבל טריות מקסימלית.

המדע המדויק של מכונות קפה – למכורים בלבד

קפה טוב, אבל טוב באמת, הוא נושא שהתפתח עד לכדי מדע מדויק. אם אתם מכורים אמיתיים, כאלו שלא מוכנים להתפשר על איכות הקפה שלכם, תשקיעו בעניין. חפשו מטחנות, פולי קפה וסוגי מכונות קפה שיתאימו בדיוק עבורכם. זו המון עבודה אך זה שווה את העונג של כל לגימה.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב