דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דרוש מנהיג - מאמר על שוק ההון האמריקאי 

מאת    [ 01/03/2007 ]

מילים במאמר: 1214   [ נצפה 2876 פעמים ]

הנגיד לשעבר לא סתם "דיבר". ההשערה שלי היא שדברי הנגיד נועדו לשתק או לזעזע את השווקים הפיננסים, את שוק האג"ח האמריקאי ואת שוק הסחורות העולמי. הזעזוע בשוק המניות הוא רק תופעת לוואי. היום, ה- 27.02.07 המדדים בארה"ב ובעולם כולו צללו מעל ל- 4%. התמונות במסכים החזירו אותי 7 שנים אחורה כאשר ראיתי את הזעזועים שחלו בשווקים לאחר בועת האינטרנט.

כאשר נגיד הבנק המרכזי, החולף או הנוכחי, מוציא מפיו את המילים "חששות ממיתון" זה אומר שאנחנו, כל העולם, נכנסים לכוננות ספיגה. המטרה של הדברים הינם להשפיע באופן ישיר על שוק האג"ח והסחורות. במידה ויש חששות ממיתון שוק הסחורות אמור להראות זאת על ידי ירידה בביקושים ועל ידי כך ירידה במחירי הסחורות. במידה ושוק הסחורות עולה סימן שכלכלות העולם מתרחבות וההשפעה האינפלציונית על כלכלת ארה"ב תהייה הרסנית. השפעה נוספת של הדברים, היא השפעה על שוק האג"ח, לזעזע את שוק האג"ח ולגרום לרווחי הון אצל המשקיעים ולגרום לתשואה על האג"ח לרדת. כמובן שהדבר מתאפשר אם הכסף עובר משוק המניות לשוק האג"ח ומחירי האג"ח עולים.

ניתן לראות כי בחודש האחרון התשואה על האג"ח הקצר עולה בהתמדה ולמעשה שוק האג"ח רומז לנגיד שהורדות הריבית אינן הכרחיות. כנאמר בסקירה בתחילת השנה, שוק האג"ח ציפה להורדת ריבית אחת עד לחודש מאי 2007. עכשיו לאחר יום המסחר ב- 27.02.07 התחזית הזאת השתנתה באופן משמעותי. ניתן לומר כי הציפיות האינפלציות קטנו היום. למעשה שוק האג"ח מצביע או רומז שיש להוריד את הריבית חרף נתוני המאקרו.

התוצאות של היום:

? המדדים המובילים ירדו בשיעורים של 3% ומעלה בכל העולם.
? נוצרו רווחי הון בשוק האג"ח.
? התשואה על האג"ח ירידה באופן חד.
? מחירי הסחורות ירדו באופן חד, זהב - 3.8%, נפט - 2%, כסף 3.5%.

ניתן לסכם שהנגיד לשעבר הצליח במשימה.

מחר, יום רביעי, יפורסם נתון מאקרו אשר מצביע כי הצמיחה ברבעון הרביעי, בשיעור של 3.5% אינה נכונה. הנתון DGP מתעדכן לאחר הפרסום הראשון פעמיים ובשלישית נקבע סופית. הנתון יעודכן מחר כאשר הצפי הוא לתוצאה של 2.3% בלבד כאשר התחזית הייתה 2.5%. אין ספק שזאת מהלומה קשה לכלכלה האמריקאית.
מול נתוני הצמיחה, פורסמו בשבוע שעבר נתוני אינפלציה אשר מעידים על המשך ההתרחבות הסביבה האינפלציונית בארה"ב .ה- CPI, מדד המחירים לצרכן עלה ב- 0.2% בהתאם לתחזית אך מעל לצפיות השוק אשר ציפה ל- 0.1%. מדד הליבה - Core CPI עלה מעבר לתחזית ומעבר לצפיות השוק ולמעשה הנתון מאשר שהאינפלציה עדיין קיימת ומאיימת על ההתרחבות הכלכלית.

הנגיד לשעבר לא "סתם" דיבר אתמול, הנגיד דיבר לאחר שהתקבלו נתוני מאקרו שליליים ולאחר שמחירי הסחורות המשיכו לעלות ובעיקר בגלל שהתשואה על האג"ח עולה בעקביות. לכן, היה צורך לעשות מעשה כלשהו אשר ייתן לכלכלה האמריקאית סיכוי אחרון להתאושש.

למעשה השווקים הפיננסים, שוק האג"ח, שוק הסחורות ושוק המניות אותתו על העלול לבוא.
שוק האג"ח - מצביע על לחצים אינפלציוניים אשר מתורגמים לצורך בעליית ריבית מעבר ל- 5.25%.
שוק הסחורות - מצביע על כסף ספקולטיבי אשר עובר מסקטורים לטובת שוק הסחורות. הפעילות של אופ"ק אשר "מחזיקה" את מחיר הנפט מעל 50$ וכמובן הלחצים הפסיכולוגים הנובעים מחששות ממלחמה נוספת במזרח התיכון עם אפשרות "להסתבכות" עם סין ורוסיה.
שוק המניות - מדד נאסד"ק 100 מדשדש בטווח רחב מדצמבר 2006. לעומת מדד הדאו גונס
ו- S&P 500 אשר נפרדו מנאסד"ק 100 ומהשבבים עקב העלייה בסקטור הסחורות, הבניה והתקשורת. נכון להיום כל המדדים ישרו קו אחד.

איתות כניסה לשורט וסגירה של לונג יתבצע בשבירה של 1750 בנאסד"ק 100. המשך הירידות במדדים יובילו את שני המדדים המובילים, דאו גונס ו- S&P 500 לירידות וזה סימן נוסף להגדלת השורט ולהקטנת לונג.
שוק המטבעות - המטבע האמריקאי ממשיך להיחלש בעולם, אך החולשה אינה הגורם העיקרי ויש צפייה שהמטבע יתחזק עקב הריבית האמריקאית האטרקטיבית.

מדוע מיתון אינה מילה גסה?

אני בטוח שהנגיד לשעבר יעשה הכול על מנת שכלכלת ארה"ב והעולם כולו לא יכנסו למיתון. וזאת מכוון שכל התהליכים שקרו וקורים וימשיכו לקרות, הם קורים רק בגללו. אני מניח שיש בו דחף אחריות עצום שלא מאפשר לו לעצום את העניים ולהפנות את הגב. אני מאמין שנשמע ממנו יותר וגם מהנגיד הנוכחי. הטענה העיקרית של הנגיד לשעבר והנוכחי, היא, שכלכלת ארה"ב והעולם כולו מסוגלות לצמוח בשיעורים קבועים וללא הצורך במיתון. כלומר ביטול מחזור העסקים.
לצערי, התחזית מתפוצצת לנגד עיניהם.

יש המפספסים את הצורך במיתון. לכל דבר בחיים ובמיוחד בכלכלה, יש סיבה. גם למיתון יש סיבה, הסיבה היא "ליישר קו". לא יתכן מצב כלכלי שבו כלכלת ארה"ב תהייה בגרעון של טריליונים וכלכלת סין תהייה בעודף של טריליונים. כלכלית, פוליטית, זה לא אפשרי. לא יתכן שמדינת ארה"ב תהייה בת ערובה של כלכלות אסיה ושל אמריקה הלטינית. וזאת במיוחד לאור המדיניות של ממשלת סין הפועלת לעידוד הייצוא ע"י שמירה על שער החליפין. הדוגמא הטובה ביותר למדיניות של סין היא יפאן.
למעשה סין, בזכות המדיניות שלה בשנים האחרונות, הפכה את יפאן לגינה האחורית של סין.
סין מפיצה ללא הרף מוצרים זולים וע"י כך גורמת לשיעור אינפלציה שליליים ולריבית מאוד נמוכה.
האם זה עלול לקרות בישראל? בהחלט כן. זה חשש מאוד גדול שהמחירים ימשיכו לרדת והנשק של הנגיד - הריבית, כבר לא יבצע את המוטל עליו והמשק הישראלי יהיה רווי במוצרים, המחירים ירדו ומכאן הדרך למיתון היא קצרה מאוד. ועם ריבית מאוד נמוכה המשק הישראלי בדרך לאבדון.
תפקיד המיתון הוא לגרום לכל כלכלות העולם להיות שוות או לשאוף לכך. במצב הקיים אינני רואה את הדרך או את הפתרון לתיקון הפערים ולשיפור המצב המאקרו כלכלי ללא מיתון עולמי כאשר ניתן לומר שמדינות מערביות, כגון ארה"ב, הגוש האירופאי, ישראל ועוד מדינות יצלחו את המיתון בעוד שהמדינות הלא מפותחות, הלא מערביות יכנסו למיתון עמוק וקשה.

תרחישים אפשריים לתקופה הקרובה:
המשקיעים אשר משקיעים במניות ערך מתוך הדאו גונס או ה- S&P 500 או ממדד המעו"ף בת"א ומחזיקים את המניות לאורך שנים למטרות דיבידנד, גיוון תיק ההשקעות וכדומה. לגביהם אין שינוי בתוכניות.
סה"כ הצפי הוא שאם ניכנס למיתון נדע כיצד לצאת ממנו. וכאשר הכלכלה תצא מהמיתון היא תהייה חזקה יותר. הטענה שלי היא, כל עוד המין האנושי חיי וקיים, הבורסות, הכלכלות בעולם תמיד יביטו מעבר לאופק. כי זהו אופיו של האדם. אולם, גם למשקיעים מומלץ להגן על הנכסים וזאת ע"י אופציות ארוכות טווח או בשפה המקצועית LEAPS. אופציות PUT על מדדים או מניות לטווחים ארוכים של חצי שנה ועד לשנתיים.

לסוחרים, חשיפה לשורט היא בגדר חובה ותמיד. אין מצב שאין שורט בתיק ובכל רגע נתון.

אם זאת ע"י שורט על מדדים, מניות, אופציות וקנייה של אופציות PUT.
נכון להיום, למרות הירידות במדדים ובעולם, המערכת שלי, החוקים שלפיהם אני עובד אינם מצביעים על מעבר לשוק יורד אלא רק כשאר מדד השבבים ונאסד"ק 100 ישברו את ממוצע 32 שבועי ואז אני מבצע כניסה נוספת לשורט וסגירה של לונג .

באופן כללי, אני צופה תיקון לירידות, תיקון מיידי ביום למחרת הירידות ובמידה ויהיה קונצנזוס של קונים בעולם כולו, אסיה, אירופה, אז יתכן ונקבל עליות במדדים לשבוע הקרוב כאשר השיאים האחרונים משמשים רמות התנגדות לא מבוטלת. בעליות הללו, לאלו אשר אינם מחזיקים בחשיפה לשוק יורד, זהו הזמן הטוב ביותר ליצור חשיפה עם סטופ מעל השיא האחרון.
במידה ונפתח את יום המסחר, ב- 28.02.07 בצבע אדום, אזי כניסה לשורט באופן מיידי מתוך הנחה שהתיקון אשר יבוא מתי שהוא לירידות עדיין לא בשל.
תרחיש נוסף למחר, 28.02.07, במידה ויום המסחר יפתח בצבע ירוק אך יעבור לירידות - כל עליה היא לצורך ירידה, סימן שלשווקים כבר "אין כוח" ואין קונצנזוס קונים וזהו סימן נוסף לחולשה בשווקים ואיתות נוסף לפתיחה של שורט.

בנוסף, יש לעדכן הוראות מכירה ולהרים הוראות מכירה. מניות אשר נמצאות באיזון או אסטרטגיות אשר באיזון מומלץ לסגור ולא להתגרות בגורל שכן הירידות עלולות להמשיך ובעוצמה.

תזכרו שבשוק ההון האמריקאי, שוק ההון המשוכלל בעולם, כל הידע קיים, כל המכשירים קיימים, רק צריך להכיר, להיחשף, ללמוד, להתאמן ולצבור ניסיון.
ימים שכאלו הם ימים טובים לצבירת ניסיון. ניסיון שבו לומדים כיצד להתמודד עם הרגשות, עם ההפסדים ועם ההצלחה.
!Trade Safe - תוכנית אימון אישית לסוחרים בניירות ערך.

מטרת התוכנית היא להפוך תוך זמן קצר לסוחר האולטימטיבי - לסוחר הטוב ביותר.
בתוכנית האימון משלבים סגנונות מסחר כגון SWING ו- DAY על מניות, אופציות וחוזים עתידיים
כאשר המטרה הסופית היא ליצור הכנסה נוספת או עיקרית ממסחר בניירות ערך.

לפרטים נוספים:
2199742 - 054

בברכה
אייל כרמי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב