דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיפוש מודעות דרושים לפי תחומים 

מאת    [ 07/06/2010 ]

מילים במאמר: 482   [ נצפה 2769 פעמים ]

לא צריך להיכנס למיתון כדי לדעת ששוק העבודה הוא תחרותי מאוד. אמנם הקשת המילה דרושים במנועי החיפוש באינטרנט תביא אתכם לעשרות מודעות דרושים מכל סוג, כך שהיצע קיים - אולם על משרות טובות מתמודדים הרבה אנשים ורובן נחטפות מהר מאוד.

ולכן, צריך להכיר טוב מאוד את עולם הדרושים ברשת, להבין כיצד לסקור לוח דרושים בצורה יעילה, לאתר את המשרות המתאימות לכם במהירות, לבדוק באילו חברות או ארגונים מחפשים דרושים לעבודה וגם למצוא דרך להתעדכן לגבי משרות ביעילות מרבית.

חיפוש מודעות דרושים לפי תחומים

הדרך הפשוטה והיעילה ביותר לחיפוש דרושים היא על ידי סינון לפי תחומים. התחומים מחולקים לקטגוריות ותתי קטגוריות וברגע שתגדירו את הקטגוריה המדויקת שאתם מחפשים – תקבלו תוצאות חיפוש המציגות משרות בתחום שחיפשתם.

שיטה זו יעילה, כמובן, אם אתם יודעים בדיוק מה אתם מחפשים. ארגונים שבהם דרושים עובדים מגדירים בצורה מדויקת את המשרות שאותן הם רוצים לאייש, כמו גם את דרישות התפקיד והניסיון המבוקש – כך שההגדרות נופלות בקלות לתחומי החיפוש ולקטגוריות של אתרי הדרושים. ברוב לוחות הדרושים ואתרי האינטרנט העוסקים בתחום, ניתן להגדיר בחיפוש אחד קטגוריות שונות בתחומים שונים.

חיפוש מודעות דרושים לפי מילות מפתח

אם אתם לא יודעים באיזה תחום אתם רוצים לעבוד, אבל יודעים שאתם רוצים משרה שיש בה אלמנטים מסוימים (למשל: מכירות, כתיבה, מחשבים וכדומה) – יתכן שתעדיפו לסקור לוחות דרושים לפי מילות מפתח. כך, תוכלו להגדיר בדיוק אילו אלמנטים אתם מחפשים, מבלי להתחייב לקטגוריה מסוימת.

קחו בחשבון שבמקרה כזה, כדאי לכם להגביל במקצת את החיפוש. חיפוש לפי מילות מפתח הוא חופשי יותר ולכן תקבלו 'מבול' של הצעות דרושים, לא כולן בהכרח רלוונטיות. את ההגבלה תוכלו לעשות ע"י צמצום לפי סוג משרה, איזור בארץ, מועד פרסום המודעה ועוד.

חיפוש דרושים בחברות נבחרות

אפשרות נוספת לחיפוש דרושים היא חיפוש בחברה ספציפית. ייתכן שאתם רוצים לעבוד דווקא במקום מסוים, כי שמעתם עליו דברים טובים ממכרים, כי היא ממוקמת באזור נוח או כי התחום בו היא מתעסקת קוסם לכם ומתאים להשכלה ולכישורים שלכם. חיפוש לפי חברות מאפשר לכם האם החברה מבצעת גיוס עובדים ואם כן – לאילו משרות.

עם זאת, כדאי לקחת בחשבון שברגע שאתם מחפשים לפי חברות נבחרות אתם אולי מוצאים משרות בחברה ספציפית – אבל מאבדים משרות בחברות ובארגונים אחרים, שגם בהן דרושים לעבודה אנשים עם הכישורים שלכם ושיכולות להיות מתאימות לא פחות. בענייני דרושים, חשוב לא להיות מקובעים ולהיפתח לאפשרויות רבות ככל האפשר.

בונוסים: סוכן דרושים חכם

לכמה אתרי דרושים יש סוכנים חכמים, שיכולים לשלוח אליכם הודעות, לפי הגדרות שאתם נותנים מראש. כמו בחיפוש הרגיל, אתם מסמנים משרות מועדפות לפי קטגוריה, או מילות חיפוש. וכך אתם לא צריכים לעבוד קשה: הסוכן החכם שולח לכם הודעה ברגע שנכנסת משרה חדשה המתאימה לחיפוש שלכם. במייל או בהודעת טקסט לטלפון הסלולארי.

כמובן שניתן לחפש עבודה גם בדרכים אחרות: דרך לוח דרושים בעיתון או דרך חברים ומכרים. אולם רשת האינטרנט מספקת לכם את התוצאות המעודכנות ביותר בקלות ובמהירות, מסייעת לכם לסנן את ההודעות הרלוונטיות וברוב המקרים – מאפשרת לכם לשלוח קורות חיים בו במקום. לכן, עדיף להתחיל את החיפוש מאתרי דרושים באינטרנט.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב