דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שכנוע - גבולות השכנוע. 

מאת    [ 01/03/2007 ]

מילים במאמר: 454   [ נצפה 4662 פעמים ]

עד כמה שאנו מרגישים או חושבים שאנו שולטים בידע כיצד לשכנע,מכירים שיטות הוגנות איך לשכנע (ומשתמשים אך ורק כאשר צריך בטריקים בזמנים הנכונים אך מבלי לרמות) - עדיין ניתקל ככלות הכל ולעיתים קרובות באנשים שאיננו יכולים לשכנע אותם. והאמת, ייתכן שגם אף פעם לא נוכל לשכנע אותם.מדוע?

לשכנוע,ככל שיהיה טוב ישנם גבולות ,בדיוק כפי שיש לכל דבר בחיים.
גבולות השכנוע הן מצד המשכנע והן מצד המשוכנע הם:

1. קצה כוחו היומיומי האפשרי של המשכנע לבצע עבודת שכנוע מיטבית כל הזמן.
(ידע שכנוע אמיתי הוא ידע שהשימוש בו שוחק מאד ולכן אנשי מכירות טובים רבים עשויים "להיתפס" עייפים מדי לעיתים).

2. אי יכולתו של איש השכנוע להצליח להשתמש פעם אחר פעם ללא מנוחה מתאימה יום אחר יום באותו השכנוע - סה"כ ידע השכנוע הקיים כיום מאורגן ומצומצם ומועבר בקורסים מזורזים.(הוא אינו רב משוכלל ,גמיש ומפותח).

3. התהליך המתבצע בין המשכנע אל המשוכנע דורש תכונות כגון הקשבה מלאה,אינטלגנציה ריגשית ואינטלגנציית דיבור. כל אלו אינם יכולים להיות מפותחים מספיק היות וחסרים כיום ספרים בנושא אינטלגנציית דיבור.

4. כל המתרחש בין המשכנע למשוכנע מצריך תקשורת ותשומת לב מירבית לצורך ביצוע מושלם של שכנוע. קצב החיים המטורף שוחק זאת ואינו מאפשר רבות הגעה למצב שכנוע נוח.

5. במשוכנע עצמו ישנם גבולות (נושאים ספציפיים,מחשבות,עמדות,התנהגויות) שלא ישתנו גם אם ינסה לשנותם משכנע טוב.כלומר ,ישנם בכל אופן גבולות לשכנוע. אןמנם אין כלל ספק שמשכנע מקצועי ממש שיטפל כהלכה בעבודת השכנוע יצליח לבצע שינוי כלשהו על המשוכנע,אולם העבודה הינה קשה מאד ולעיתים אינה מצדיקה את השקעת הזמן ואת פינוי המשאבים לצורך כך.

כשם שגם המקדחה הכי טובה לא תפתח ולו סדק צר ביותר בכספת הכי משוכלת ועמידה,הרי שכך גם בנושא השכנוע המבוצע על הכמעט בלתי אפשרי.

אולם איך בכל זאת רצוי וכדאי לגשת אל סוג האנשים הנראים לכאורה קשים כדי לנסות?
שעה שקשה לנו בכל השיטות הרגילות אזי עלינו להפעיל שיטות מחוכמות וחזקות יותר ומקצועיות ביותר. הרי מספר טיפים מקצועיים:

א. הרבייה בשאלות - הדבר גורם לכך שעבודת השיכנוע תוטל ברובה יותר על המשוכנע ופחות עלינו. הדבר יפנה לנו כוח גם לטכניקות הבאות שנצטרך להשתמש בהן.

ב. מעבר לשיטות חקירה ודיבוב - למי שמתמצא.

ג. ניסיון לעבוד בו זמנית על יותר ממניע אחד. (לדוגמה : אם אדם לא רוצה להשתכנע לזוז מדיעה שקשורה נאמר לנסיעה מהירה בכביש שזה הרגלו אז הרי שנוכל לדבר איתו בו זמנית על: הבטיחות שלך,הדאגה לילדים שלך,ציות לחוק. האם כל אלו פונים למניעים שונים בתוך עצמו? חישבו על כך).

ד. בדיקת ניסוחים שונים של אותו הרעיון והשפעתם על סוג האדם

ה. ניסיון מחודש לאבחן מי "עומד מולנו" - ייתכן וטעינו בהערכת הטיפוס.

ו. עשיית יותר הפסקות בינינו לבין עצמנו תוך כדי דיבורו כדי לארגן את מהלכנו הבאים באופן מאורגן יותר ועמוק

ז. פירוק כל מה שנרצה לומר לו ליחידות קטנות יותר וביצוע משוב מהיר יותר לשם בדיקת קו ההתקדמות איתו אגב השיחה.(חבל "סתם" להמשיך בתוכן ללא וידוא התקדמות כלשהי)

אריק שני. נולדג'ווייזר
www.arikshani.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב