דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניתוחי השתלות שיער כפתרון לנשירה 

מאת    [ 06/06/2010 ]

מילים במאמר: 489   [ נצפה 3276 פעמים ]

תהליך ההתקרחות הוא מקור למבוכה בקרב רבים הסובלים או חוששים מהתופעה. בעבר היו שיטות שונות נפוצות להתמודד עם התקרחות: מסירוק השיער הנותר הצידה בניסיון להסתיר קרחת איומה ועד הפאות הנוכריות שלעיתים קרובות גרמו לבעיה להיות יותר בולטת. כיום פתרון מקובל הוא השתלת שיער.

הגורם העיקרי להתקרחות

השתלות שיער התאפשרו בעקבות התפתחויות טכנולוגיות חדשות וכן דרישת הסובלים מהתקרחות לפתרון שייראה טבעי עד כמה שניתן. כיום ידוע שהגורם העיקרי להתקרחות הוא הורמון ה-DHT, המשפיע על האזורים המועדים להתקרחות, כמו מרכז הקרקפת, איזור המפרצים וקו השיער הקדמי.

אזורי השיער הצדדי והאחורי אינם מושפעים מהורמון זה ולכן אינם מועדים לפורענות. אזורים אלה עשירים יותר בזקיקי שיער ולכן בהשתלת שיער מעבירים זקיקים מהם אל אזורים אחרים.

השתלת שיער: איך זה עובד?

היתרונות של השתלת שיער על השיטות האחרות ברורות. מכיוון שהשיער מושתל בקרקפת אין בעצם הבדל בתחושה ובמראה לעומת השלב שלפני תחילתה של נשירה. אז איך זה בעצם עובד? כאמור, בחלקים הלא מתקרחים של הראש צומחים זקיקי שיער שאינם מושפעים מההורמון היוצר התקרחות. באמצעות מספר שיטות שונות, זקיקים אלה מועברים לאזורים המתקרחים, ושם ממשיכים לצמוח כמו במיקומם הקודם.

בעבר היה נהוג להעביר רצועות עור שלמות מאזורים עשירי שיער בראש, אל מוקדי ההתקרחות, אולם שיטה זו הניבה תוצאות בעלות מראה לא טבעי. עם שכלול הטכניקות והשיטות של השתלות שיער, התברר כי ככל שמספר הזקיקים המועבר בקבוצה אחת הוא קטן יותר וככל שפיזור הזקיקים באזורים המושתלים יהיה נאמן לחלוקה הטבעית בראש, כך המראה שיתקבל יהיה טבעי יותר.

השתלת שיער – הצלחה גבוהה, סיכון נמוך

חלק מהמטופלים מסתפקים בטיפול השתלת שיער אחד, לעומת אחרים שנדרשים למספר טיפולים. הכל בהתאם למידת ההתקרחות. כמו כן, המשך תהליך ההתקרחות הטבעית של השיער עשוי להצריך עוד השתלות שיער בהמשך.

זמן ההחלמה מטיפול השתלת השיער קצר מאוד- יום או יומיים, לעומת עשרה ימים ומעלה בשיטות המיושנות יותר. הטיפול נעשה בהרדמה מקומית והמטופלים בדרך כלל אינם סובלים מכאב כלשהו.

ההכנות לקראת השתלת שיער

לפני שניגשים לטיפול השתלה מומלץ לוודא שסיבת ההתקרחות היא הורמונלית ולא אחרת. זאת ניתן לוודא בבדיקות אצל רופא עור מומחה הבקיא בתחום. אם אכן מצבכם מותאם לטיפול בהשתלת שיער, כדאי לתאם תור לפגישת ייעוץ להשתלת שיער עם רופא.

כדאי לדעת שלא כל מי שיש לו נשירת שיער או התקרחות מתאים לטיפול השתלה. המועמדים שמתאימים לכך הם אלה שלהם צמיחת שיער שופעת בצדדי הראש ומאחוריו. למעשה, רק 60% מהמתעניינים בטיפול זה נמצאים מתאימים לעבור אותו.

הרופא אמור לבדוק את התאמתכם לטיפול, לייעץ לכם מה הטיפול המתאים לכם ולדאוג לתאם עמכם ציפיות, שכן התוצאה לא תהיה ברוב המקרים חזרה ממצב של קרחת לבלורית שהייתה לכם בגיל הנעורים.   

כיצד לבחור רופא השתלת שיער טוב?

כמו בתחומים אחרים רבים, אין כמו המלצה ממקור ראשון. אולם גם אם קיבלתם המלצה, יש מספר דברים שכדאי לוודא: האם לרופא שלכם תעודה המעידה על התמחותו בניתוחי השתלות שיער? האם יש תמונות 'לפני ואחרי' של לקוחות שניתן לראות?

דבר חשוב נוסף הוא האם ניתן לדבר עם מטופלים קודמים של הרופא? אחרי הכל –ואת זה חשוב שתזכרו תמיד - השתלת שיער היא הליך כירורגי שדורש מיומנות גבוהה. לא מומלץ להפקיר את ראשכם בידיים חסרות ניסיון וידע.

המאמר פורסם על-ידי חברת SEO ישראל קידום אתרים במנועי החיפוש. למידע נוסף אודות פתרונות לטיפול בבעיות התקרחות ונשירת שיער בקרו במאמר הבא: השתלת שיער באתר Aesthetics.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב