דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להישאר במסגרת ולהיות חופשי - אימון בנושא כלכלת הבית 

מאת    [ 06/06/2010 ]

מילים במאמר: 535   [ נצפה 2474 פעמים ]

במהלך  עבודתי כמאמנת אישית להעצמה ובעיקר העצמת נשים, שמתי לב פעמים רבות שאנו, הנשים, נוטות לנהוג כבנות יענה בכל הנוגע לניהול הכלכלי של חיינו.

ההסברים שקיבלתי ממאומנות שלי הם רבים: פחד להתמודד, העדפה להיות באזור של נוחות ולתת לבעל לטפל, עדיף לא לא לדעת מה קורה בחשבון ולעצום עיניים למצב, פחד להסתבך עם ניהול החשבון, טרחה וטרדה מיותרים שאין לנו זמן עבורם וכו'.

הפחד שלנו נובע פעמים רבות מכך שאנו כנשים מפחדות עד כדי שיתוק לקחת אחריות על חיינו ומצבנו. בתוך התהליך האימוני קיימת האפשרות לקחת אחריות ולהסתכל על חיינו ממקום אמיץ ומפוכח ומתוך כך לבצע פעולות שיאפשרו לנו לחיות את חיינו בעוצמה ובחופש.

אחת מתופעות הלוואי של אי לקיחת אחריות על מצבנו הכלכלי היא מעין חיים במצב של חוסר וודאות, חוסר ביטחון וחוסר יכולת להניע ולהזיז מטרות לדוגמא: חוסר יכולת להתחייב ללימודים כיוון שאין לנו לנו כסף, חוסר יכולת לפתוח עסק חדש  מאותה סיבה, חוסר יכולת להתקדם לבית יותר גדול או לקנות רכב או אפילו לנסוע לחופשה.

התהליך האימוני מאפשר לנו לבחון את מצבנו הכלכלי בצורה מעמיקה, לראות היכן אנו יכולים לצמצם והיכן אנו יכולים לתעל כספים למטרות חשובות לפי סדרי עדיפות ממוקדים.

במהלך האימון נשתמש בכלים לניהול תקציב ומאזן כפי שנעשה בכל עסק כלכלי: טבלת הוצאות הכנסות, ניהול אשראי החשבון, ניהול כרטיסי האשראי ושליטה בהוצאות ובמסגרת האשראי.

מרביתנו מחזיקים מספר כרטיסי אשראי ומלבדם עוד פנקסי צ'קים ועוד אמצעי תשלום נוספים כגון הוראות קבע וכו'.

אנו נוטים להוציא באמצעי התשלום הללו יותר מכפי שאנו מכניסים, כיוון שאמצעים אלו מאפשרים לנו תשלום בתשלומים. במהלך האימון ניתן ללמוד כיצד לנהל את כרטיסי האשראי מתוך שליטה ולקיחת אחריות ונלמד באמצעות טיפים שונים כיצד להשאר במסגרת שתאפשר לנו חופש כלכלי, לדוגמא: אם יש לנו 2 כרטיסי אשראי פנים בנקאיים עם מסגרת של 20,000 ש"ח וכרטיס אחד חוץ בנקאי עם מסגרת של 10,000 ש"ח ואנו מרויחים סכום של 15,000 ש"ח נצטרך לשים לב שההוצאות בכרטיסי האשראי המשותפים שלנו לא עולים על 4000 ש"ח בחודש כיוון שמלבד כרטיסי אשראי יש לנו גם חשבונות לשלם, תשלום לגנים ובתי ספר וחוגים והוצאות על מזון ורכב ועוד ועוד. מרביתנו אפילו לא שמים לב ומגיעים להוצאה של  10,000 ש"ח ויותר בכרטיסי האשראי, כך שכרטיסי האשראי מעכלים לנו את מרבית השכר החודשי ואנו מוצאים את עצמנו באוברדפט שעולה ועולה.

נוכל ללמוד גם כיצד לא לבזבז את מסגרת האשראי עם הוצאת מזומן דרך הכרטיס וכיצד לשלם בתשלומים בצורה מחושבת ומאוזנת.

הנקודה המרכזית של האימון בתחום הכלכלי היא לנצח את הפחד להתעמת מול חשבון הבנק ולנצח את האדישות וההתעלמות הנובעת מפחד זה. הכלים הניתנים באימון באמצעות הנעה ופעולה, יאפשרו לנו להסתכל על חשבון הבנק כמו עוד מטלה פשוטה וקלה שעלינו לבצע בחיים כגון, כביסה, כלים, שטיפת רצפה, לקיחת ילד לחבר או לחוג ועוד.

הכותרת של המאמר בעצם משקפת את הנקודה העיקרית בו: על מנת שנוכל לחיות בחופש כלכלי ולהנות משקט מופתי ממנהל הבנק, עלינו לחיות בתוך המסגרת ולנהל אותה בצורה עקבית וללא פחד.

בהצלחה!!!

מיכל דן מאמנת אישית זוגית ועסקית להעצמה ומטפלת ברייקי ניתן לקרוא עוד באתר: http://www.eliady.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב