דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אירוס ארגמן מפסימיות לאופטימיות-תמציות פרחי ארץ ישראל 

מאת    [ 06/06/2010 ]

מילים במאמר: 847   [ נצפה 2447 פעמים ]

אירוס הארגמן
שמורת האירוסים נתניה
Iris atropurpurea

מפסימיות לאופטימיות

אירוס הארגמן מתמציות פרחי ארץ-ישראל שיך לקבוצת פרחים הגדולה ( 10 ס"מ) והיפה של ישראל המכונה גם אירוסי ההיכל על שם המראה המלכותי שלהם. את אירוס ארגמן ניתן לפגוש החל מאמצע חודש ינואר בעיקר בשמורת נחל פולג, בשמורת האירוסים בנתניה ובשמורת פלמחים. כאשר אנשים המגיבים לפרח זה באבחון מעיד הדבר על כך שהסיבה לקושי אותו הם חווים בחייהם הוא בגלל שבזמן זה או אחר של חייהם הם בחרו לעצמם גישה פסימית לחיים.

מה זה פסימיות?

פסימיות מקורה במילה הלטינית Pessimus שפירושה גרוע. פסימיות הוא מצב מחשבתי, השקפת עולם, אמונה, הצובעת את שלמות החיים, את העולם בו אנו חיים, ואת בני האדם הנמצאים בו בשליליות. הדוגמה הטובה ביותר לתיאור פסימיזם הוא בהסתכלות על כוס המלאה במים עד חציה. הפסימיסט יגיד שהיא חצי ריקה והאופטימיסט יגיד שהיא חצי מלאה.

הסיבות להיווצרותה של השקפת חיים פסימית שונות מאדם לאדם, אך כדי שתיווצר ישנם כמה מאפיינים שכיחים:

1. האדם חווה טרגדיה, אובדן, נטישה בעבר ועד היום אינו משלים ומקבל זאת.
2. האדם סובל מנכות פיזית ומאמין שהיא אינה מאפשרת לו לחוות את החיים במלואם.
3. רומה על ידי אדם קרוב אליו.
4. הורים פסימיים שהעבירו אליו את השקפת עולמם והוא אימץ אותם כשלו.
5. חווה שורה של כישלונות רצופים בבית הספר, באוניברסיטה, בצבא, בעסקים, בזוגיות ושכנע את עצמו שהוא כישלון.
6. בילדותו משפחתו העדיפה אח או אחות אחר עליו ועדיין מעדיפה את אותו האח או האחות עליו, נחשב לכבשה השחורה של המשפחה.

אבחון הטיפוס המגיב לתמצית של אירוס ארגמן:

האדם הפסימי מסתמך על זיכרונות אירועי העבר ומאמין שמה שהיה הוא מה שיהיה, לכן כדי לא התמודד עם כאב נוסף ולהימנע ממנו הוא יאמר לעצמו כי אם בעבר הוא נכשל, או נפגע, או בעבר אנשים נכשלו כאשר פעלו ועשו, זה יקרה לו או להם שוב. האדם הפסימי קובע מראש את התוצאות ומשכנע את עצמו שהוא יודע שהתוצאות יהיו בדיוק כפי שהוא מנבא אותן, ושעל ידי הפסימיות הוא מכין את עצמו יותר טוב מהאופטימים לאכזבות שבחיים. הרווח שיש לאותו אדם הוא בכך שהוא מאמין שבכך הוא מגן על עצמו ועל משפחתו מכאב.

כדי להגן על עצמו ועל משפחתו הפסימיסט יחפש את הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות בכל סיטואציה, הוא יענה קודם כול בשלילה באמצעות המילה "לא" ובמילים "זה בלתי אפשרי". בכול דיון קבוצתי חיובי הוא ימצא מה לא בסדר, ויבחר בצד המתנגד הוא יתקשה במתן מחמאות לשותפיו לחיים וימצא כיצד להפוך כל שיחה נעימה לתלונות וקיטורים על המצב. הוא אינו יכול למצוא דבר טוב להגיד על העולם והוא לא ינסה לעולם משהו חדש, הוא חס וחלילה יכול להיכשל שוב. בכל פעם שמשהו ימליץ לו על מורה טוב, או על שיטה חדשה לשיפור עצמי, רעיון חדש או המצאה, הוא כבר ימצא מה להגיד כנגד אותה שיטה או כנגד אותו המורה. הוא אינו מאמין בקיום של כוח הבריאה הגדול ממנו ופוסל כל אדם המאמין בקיומו של עולם המתבסס על הכוח הזה שהוא עולם של אהבה וחמלה.

זה נכון שבמקרים רבים הפסימי צודק בתחזיות שלו יותר מהאופטימי, אבל אם בקשה של אופטימי ופסימי למשכנתא נדחית הפסימי יגיד "ידעתי שלא אקבל" והאופטימי יגיד "למדתי, עכשיו אני יודע מה אני צריך לעשות כדי לקבל משכנתא". אין פרס על כמה פעמים יצאתי צודק בחיים אלא מה עשיתי כדי להתגבר ולהגשים את מטרותי.

הפסימי יבקש עזרה רק כאשר התוכניות שלו להימנע מכאב לא תעבוד יותר עבורו. הפסימיסט מגיע לטיפול בתמציות הפרחים כאשר הוא מתלונן על זה שאנשים נמנעים להיפגש איתו, שהוא אינו נהנה מהחיים, חווה דיכאון, בריאותו אינה תקינה, ושמשפחתו עליה ניסה להגן מתפרקת.

תמצית של אירוס הארגמן מתמציות פרחי ארץ-ישראל באה לאפשר לאדם הפסימי לקבל, שלא יכול להיות מצב שתתקיים בו הסכמה גורפת בין כולם. אם הפסימי כלאחר יד מבטל רעיון, דעה, ספר או דעה משום שלא כל העולם מסכים איתם, הוא יוצא צודק, אבל אף פעם הוא לא יהיה מרוצה ויחווה ריקות מבפנים כי הוא לעולם לא ישיג הסכמה גורפת. לפסימיות יש השלכה נוספת, בכול פעם שהאדם הפסימי יבטל רעיונות של אחרים הוא מונע מעצמו למידה ובכך יבטל את הגדילה של עצמו ומבטל כל מה שיכול להיות אפשרי עבורו אם רק הייה מוכן לתת לזה הזדמנות.

אין זה משנה אם האדם, הרעיון, השיטה, לא מקובלים על ידי כולם, ואין זה משנה אם תמציות הפרחים שהשפיעו על אחד לא השפיע על אחרים. מה שחשוב זה ההתפתחות שלך והגדילה שלך. אירוס ארגמן בה ללמד את הפסימיסט שהביטול הוא מנגנון אישי של הגנה עצמית ולהעלות את זה אל מודעותו. כאשר הפסימיסט מבטל רעיון, ספר או אדם אחר, זה סימן עבורו שהוא מופעל על ידי מערך אמונות חבוי והדרך להכיר בכך שהוא נשלט על ידי מערכת אמונות כזו היא כאשר הוא יחווה התנגדות, ביקורת וחוסר הסכמה עם הזולת.

אין זה אומר שעליו מרגע זה והלאה לקבל כל דבר שנזרק לעברו, אבל מצד שני התמצית ממליצה לא לבטל באופן אוטומטי וגורף כל רעיון חדש שאליו נחשף. אירוס הארגמן מתמציות פרחי ארץ-ישראל יכול ללמד את הפסימיסט שכאשר הפרח עולה באבחון שהביטול הוא בדיוק מה שמונע ממנו לשחרר את הכאב אותו הוא עמל כל כך להסתיר ולהודות קודם כל בפני עצמו שאולי באמת אינו יודע תמיד מה יהיה, מה נכון ומה לא, מה אמיתי ומה שקרי.

לכן אירוס ארגמן מתמציות פרחי ארץ-ישראל עוזרת לפסימיסט לראות שהאמונה שפסימיות טובה עבורו בכול מצב היא שקרית, אם באמת יקבל זאת רק אז אולי הוא יהיה מוכן להשתנות.

נתן אמסטר  בעלים ומיסד של תמציות פרחי ארץ-ישראל .http://www.holylandessences.com                                                           טל:03-6043242




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב