דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חלוקת נכסי קריירה עבור מתגרשי היי טק - מאמר מאת אירית רייכמן, עורכת דין ומגשרת 

מאת    [ 06/06/2010 ]

מילים במאמר: 442   [ נצפה 2348 פעמים ]

למרות המורדות והעליות שעוברות על ענף ההיי טק, עדיין עובדים בתעשייה זו נהנים ממשכורות ורמת חיים גבוהות. כשבני זוג היטקיסטי שכזה מחליטים על גירושין, , תנאים אלה עלולים להיות בעוכריהם, שכן בנוסף לחלוקת הרכוש נדרשים מתגרשי ההיטק הטריים להתמודד עם הדרישה של בן/בת-הזוג לקבל חלק מנכסי הקריירה שצברו במהלך עבודתם, ולעיתים אפילו את המוניטין שלהם.

"נכסי הקריירה", הם נכסים אישיים הטבועים באדם. להבדיל מנכסים אחרים שצוברים בני הזוג, אין זו שותפות הצריכה פירוק. ודוק: מדובר אך ורק בפער שנוצר במהלך הנישואין, עקב הנישואין. יש לגרוע מן הפער הזה את התרומה לכושר ההשתכרות שבאה מכישרון אישי וכן את זו שנוצרה קודם לתחילת הקשר הזוגי או לאחר שפורק.

עוד על הכותבת: אירית רייכמן

בהתאם להלכה המשפטית, לבן/בת הזוג מגיעות מחצית מהזכויות שצברו בתקופת הנישואים, ובכלל זה גם מהאופציות ו/או המניות המוענקות לאנשי היי-טק רבים, כחלק מהסכם עבודתם.

מקובל כיום לבצע את חלוקתם של נכסי הקריירה במטרה להקטין את חוסר השוויון שנוצר בין הצדדים, ולתת לבן-הזוג שדאג לתפעל את משק-הבית אפשרות להגיע לכושר השתכרות זהה לזה של בן-הזוג המפרנס. במקרים רבים האישה היא העובדת בחצי משרה, מתפעלת את הבית ומגדלת את הילדים, בעוד הבעל מפתח לעצמו קריירה.

למאמרים נוספים של הכותבת: אירית רייכמן


בתי המשפט מודעים כיום לבעיה שכרוכה בחלוקה בה האישה מקדישה חלק ניכר מזמנה לגידול הילדים, ונותרת למעשה מאחור מבחינת קידום הקריירה שלה.

לפיכך, אנו עדים ליותר ויותר פסיקות הקובעות כי יינתן תשלום כספי לאישה כשנוצר פער משמעותי בין כושר השתכרותה לכושר ההשתכרות של הבעל – שמורכב כאמור, פרט לכישוריו של האדם, גם מיסודות נוספים, ובעיקר השכלה, ניסיון ומוניטין שנרכשו לאורך תקופת הקשר הזוגי, וכן מרכיב הוויתור שעשה כל אחד מבני-הזוג עבור העזר שכנגד..

נכסי קריירה יחולקו בין בני-זוג במצב בו נוצר פער ממשי וברור ביניהם מבחינת כושר ההשתכרות, שנובע מכך שאחד מבני-הזוג ויתר ויתור משמעותי מבחינת ההתפתחות המקצועית והתמקד במרחב הביתי, ובכך אפשר לבן-הזוג האחר להגדיל ולטפח את כושר השתכרותו.

יש להדגיש כי צורת ותנאי התשלום של "נכסי הקריירה" במקרה של גירושין, משתנה ממקרה למשנהו ותלויה בנסיבותיו. כמו לכל דבר, ישנם יתרונות וחסרונות לכאן ולכאן.


כשמדובר בפער ניכר בין בני זוג , הנוצר כתוצאה מכך שצד אחד צבר נכסי קריירה ואילו הצד השני היה אמון על הבית פנימה, ראוי לחול הכלל של תשלום חד פעמי. בפסק דין שנתן בשנת 2004, סבר בית המשפט העליון כי ככל שהדבר אפשרי, יש להעדיף את שיטת התשלום החד-פעמי – וזאת מן הטעם המרכזי שהוא מקל על הפירוד, על ידי כך שהוא מאפשר הימנעות משימור הקשר הכלכלי בין בני הזוג, במידה ואינם רוצים מכך. בנוסף, התשלום החד פעמי מאפשר לבן הזוג המקבל אותו וודאות כלכלית ותכנון לטווח הארוך.

המאמר התפרסם לראשונה באתר של עו"ד אירית רייכמן

אירית רייכמן - עו"ד ונטוריון - אירית רייכמן lawyer-r@zahav.net.il טל: 02-6541542 פקס: 02-6541544




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב