דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ישראל כמעצמת יהלומים 

מאת    [ 06/06/2010 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 3801 פעמים ]

האבן המסתורית והיפה הזאת היא אחד הענפים הכלכליים החזקים בעולם ומסתבר שאנחנו בהחלט על המפה.

קצת על היהלום באופן כללי

היהלום נחשב לאוצר טבע, אבן החן היקרה והנחשבת ביותר. היהלום הוא בעצם מינרל קשה המורכב מפחמן בלבד שנוצר במעמקי האדמה בטמפרטורות של מעל 1000 מעלות צלזיוס. מחירי היהלומים נקבעים לפי גודלם, צבעם וניקיונם. יהלום מושלם הוא חסר צבע לחלוטין, אך פגמים במבנה וחומרים כמו חנקן עלולים להביא גם לצבעי אדום, חום, צהוב ועוד.

משקלם של יהלומים נמדד ביחידות הנקראות קראט, שהן חמישית הגרם. עיבוד היהלום כולל תהליך של ליטוש - ניסור שכבות מהאבן - ורק אחריו מתקבל הבוהק והזוהר שלו, שמעטרים תכשיטים כמו טבעת יהלום או עגילי יהלום. רמת הליטוש היא אחד הגורמים החשובים בקביעת איכות היהלום.

הפקת יהלומים מול עיבוד ומסחר

התנאים המתאימים להיווצרות יהלומים קיימים במעטפת כדור הארץ, מתחת ליבשות העתיקות ביותר. המדינות המובילות בהפקת יהלומים בעולם הן דרום אפריקה, זאיר ונמיביה. לעומתן, מדינות רבות חולשות על שוק היהלומים דווקא בזכות העיבוד, הליטוש והמסחר ביהלומים. ביניהן ניתן למצוא את הודו, ארה"ב, סין, רוסיה וגם את ישראל.

הצעדים הראשונים של תעשיית היהלומים בארץ

כבר עם כינוסו של הקונגרס הציוני בשנת 1905, הוחלט להכשיר את העולים החדשים של העלייה השנייה לעבודה בענף היהלומים. במשך 30 השנים שלאחר מכן, הניסיונות לפתח את התעשייה בארץ הסתיימו בכישלון. השינוי התחיל בשנת 1936, כאשר שלטון המנדט הבריטי הסיר את המכס על ייבוא יהלומים לארץ.

ומכאן זו כבר היסטוריה..

ב-1937 הוקמה מלטשת היהלומים הראשונה בישראל. מהר מאוד ענף היהלומים הפך לאחד החזקים בכלכלה הישראלית. גם בשוק העולמי הפכה ישראל לשם דבר ולמרכז בינלאומי של תעשיית היהלומים. ב-1956 בחרה הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים לערוך בישראל את הכנס הבינלאומי שלה, מה שנתן ביטוי למעמדה של ישראל בתחום.

הנתח של ישראל בשוק היהלומים העולמי

כיום, בורסת היהלומים הישראלית היא מרכז הסחר ביהלומים הגדול והחשוב בעולם. שווי כל יהלומי הגלם שמייבאת ישראל מדי שנה הוא 40% משווי כלל יהלומי הגלם המופקים בעולם. ישראל היא גם מרכז ליטוש יהלומים עולמי. היקף הייצוא הישראלי של יהלומים מלוטשים הוא 10 מיליארד דולרים בשנה, מתוכם 7 מיליארד מלוטשים. ייצוא היהלומים הישראלי מבוקש בעיקר בארה"ב, אירופה והונג קונג.

בורסת היהלומים ברמת גן

בורסת היהלומים ברמת גן היא מתחם שלם המאגד בתוכו את כל תעשיית העיבוד, הליטוש והמסחר הישראלי ביהלומים. הבורסה הזו היא בורסת היהלומים הגדולה והבטוחה בעולם ומאז הקמתה, נשיאיה נבחרו לא פעם לכהן כנשיאי הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים.

יהלומים הם ידידיה הטובים ביותר של האישה?

בעידן המודרני, ספק אם המשפט שנאמר על ידי מרילין מונרו משמש כנר לרגליהן של רוב הנשים. אך גם נערות לא חומרניות יודו בקסם שהאבן הזאת אוצרת בתוכה. אפשר לומר כי לא תמצאו אחת שתתנגד לקבל עגילי יהלום, צמיד, שרשרת או טבעת יהלום. למרות כל התנודות הכלכליות, יהלומים עדיין שומרים על מעמדם כאוצר טבע נדיר שאין שני לו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב