דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מאמן אישי - בשביל מה? (חלק ג') 

מאת    [ 04/06/2010 ]

מילים במאמר: 746   [ נצפה 2310 פעמים ]

‏יום שישי 12 מרץ 2010 מאמן אישי

מאמן אישי – בשביל מה? (חלק ג')
הגעת לחלק האחרון של המאמר "מאמן אישי – בשביל מה?". חלק זה עונה על 3 שאלות מרכזיות:

1.       מתי יש צורך בשירותו של מאמן אישי? 2.       מה יכולות להיות הסיבות להתנגדות לשירותו של מאמן אישי? 3.       מיהו המתאמן האידיאלי ("בר אימון" – Coachable) עבור מאמן אישי?
אז בוא נתחיל...
מתי יש צורך בשירותו של מאמן אישי
? הגב' שרה ארבל, מאמנת אישית ותיקה בישראל, טוענת שהאימון מתחיל כאשר התסכול גובר על הנוחות. הצורך בשירותו של מאמן אישי מתקיים בשני תנאים הכרחיים עיקריים:

א.       כאשר יש פער ברור ומדיד בין המצב הרצוי של המתאמן (איפה שהוא רוצה להיות) לבין המצב המצוי שלו (איפה שהוא היום). ב.       כשלמתאמן יש מחויבות אותנטית וחסרת פשרות לסגור את הפער הזה ולהשיג את מטרתו.

אם נחזור לעולם הספורט כדי להדגים דבר או שניים, אז ברור לחלוטין שאדם ששוחה להנאתו בים בכל יום שבת, לא צריך מאמן אישי. לעומת זאת, אם שחיין מחליט שבעוד שנתיים הוא רוצה לזכות בזהב ב-100 מטר חתירה באולימפיאדה הבאה ומחויב להקדיש את כל נשמתו ומאמציו למטרה זו ולמסע שבדרך אליה, אז הוא כן צריך מאמן אישי.

אדם שרוצה לרדת עוד 2 ק"ג במשקל או להרוויח עוד 5,000 ש"ח בחודש סתם כי זה יהיה ממש נחמד להשיג את המטרות האלה, לא צריך בהכרח מאמן אישי בשביל זה. לעומת זאת, מי שהפך את הרצון שלו לשקול 20 ק"ג פחות או את רצונו בפריצת דרך כלכלית לחובה עבורו ויודע גם למה הוא כל כך חייב להשיג את המטרות האלה, בהחלט זקוק לשירותו של מאמן אישי.
מה יכולות להיות הסיבות להתנגדות לשירותו של מאמן אישי?
המקור העיקרי להתנגדות לשירותו של מאמן אישי מושרש בחינוך שקיבלנו מילדותנו. תמיד חינכו אותנו לא לבקש עזרה, תמיד פחדנו להעתיק בבית הספר, תמיד לעשות משהו לבד היה "נחשב" יותר מאשר לעשות אותו בעזרתו של מישהו אחר. יש אנשים שאומרים: "...אתה תגיד לי מה לעשות? נראה לך? אף אחד לא יגיד לי מה לעשות?" נכון מאוד, הם צודקים, תפקידו של מאמן אישי הוא באמת לא להגיד להם מה לעשות, אלא לנהל ביצירתיות את התהליך שבו הם מגלים מה לעשות. בכך, מאמן אישי נותן למתאמניו חכה ולא דגים, כדי שיוכלו לדוג בכל ימות השנה ולא רק ליהנות מארוחה חד פעמית.
המון פעמים אנשים מנסים "להמציא את הגלגל לבד" במקום להיעזר במודלים של הצלחה, באסטרטגיות ובטכניקות שכבר הוכיחו את עצמן בעבר כעובדות. בכך, הם מבזבזים המון זמן ומאמץ במקום לדחוס את הידע שהצטבר במשך שנים רבות בנושא הצלחה אל תוך מסגרת זמן קצרה מאוד בעזרתו של מאמן אישי.

"Success lives clues…" (Anthony Robbins)

התנגדות (בין אם במודע או שלא במודע) לשירותו של מאמן אישי יכולה גם לנבוע מחוסר פתיחות, מפרימיטיביות, מדעות קדומות, מציניות או מסקפטיות. היא עלולה גם לנבוע מחוסר בהבנה בסיסית של היחסים בין מאמן למתאמן ושל התפקיד של כל אחד מהם בתהליך האימון.

מיהו המתאמן האידיאלי
("בר אימון" – Coachable) עבור מאמן אישי?
להלן תכונות ומאפיינים עיקריים שמתארים את המתאמן האידיאלי:

1.       פתוח, סקרן, "רעב להצלחה" ובעל תשוקה ללמוד. 2.       בריא בנפשו ובגופו. 3.       מודע לערך יוצא הדופן שהאימון מספק לו כמענה על צרכיו ולכן מוכן לשלם את עלות השירות ורואה בה השקעה חכמה במשאב החשוב ביותר בחייו- הוא עצמו. 4.       מקשיב לליבו ורוצה למצוא את ייעודו ולחיות את ייעודו. 5.       מחויב ללמידה והתפתחות ומבין שלמידה היא תכלית החיים והיא קריטית לקיומנו. 6.       בעל יכולת לקבל משוב. 7.       מפגין רצון עז להשיג את מבוקשו. 8.       שאפתן. 9.       בעל נכונות להסתכן. 10.   מסוגל לשמור על רמות המוטיבציה והאנרגיה שלו בעצמו ולא תולה אותן במאמן שלו. 11.   מתמסר לתהליך האימון באופן טוטאלי. 12.   מאמין במאמן שלו ובתהליך האימון. 13.   לוקח אחריות על עתידו ועל חייו. 14.   מעוניין להגביר את רמת המודעות שלו. 15.   מחויב להגשים את הפוטנציאל שלו. 16.   שואף ומחויב להיות הטוב ביותר שהוא יכול להיות. 17.   מעוניין להפיק תוצאות יוצאות דופן ומבין שהפקתן היא אחריותו שלו. 18.   מעוניין ללמוד כיצד להפיק תוצאות יוצאות דופן ולשמור על רווחת חיים (Well Being) בו זמנית. 19.   מבין שהערך המתקבל כתוצאה מתהליך אימון עם מאמן אישי מקצועי הינו גבוה הרבה יותר מהמחיר המשולם תמורתו.
 
"אתה חייב להיות צמא לידע, רעב להצלחה ומחויב להגשמת עצמך כדי להגיע לשם" (יואב זילכה)
עד כאן לשלושת החלקים של המאמר "מאמן אישי – בשביל מה?", זה היה חלק ג', החלק האחרון.

לחלק א' של "מאמן אישי – בשביל מה?", לחץ כאן לחלק ב' של "מאמן אישי – בשביל מה?", לחץ כאן



לחיי ההצלחה שלך!
יואב זילכה
www.mentorme.co.il 

באהבה והערכה, יואב זילכה מרצה למוטיבציה והצלחה, מנטור אישי ועסקי ____________________________ מנכ"ל Mentor Me מנטורינג ליצירת שפע והצלחה בחיים ובעסקים נייד: 054-7929566 משרד: 072-2509699 פקס: 072-2509690 דוא"ל: href="mailto:yoav@mentorme.co.ilyoav@mentorme.co.il">">yoav@mentorme.co.il אתר: http://www.mentorme.co.il  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב