דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיות הגדלות בתנאים ביתיים 

מאת    [ 03/06/2010 ]

מילים במאמר: 426   [ נצפה 2365 פעמים ]

מהן חיות מחמד

חיות מחמד הן חיות הגדלות בתנאים ביתיים מתוך מטרה של יצירת חברה מסויימת לבעלים שלהן  ושהגדרתן כחיות מחמד מקובלת בחברה. לרב הכוונה בחיות מחמד היא לכלבים או חתולים אבל יש רבים המגדלים דגים, ציפורים, מכרסמים, זוחלים ויונקים אחרים.

ביות חיות מחמד

בין חיות המחמד ישנן גם כאלה העוברות ביות, כלומר כאלה שמכחידים בהן דפוסים פראיים ומרגילים אותן לחיים בתוך בית תוך התחשבות בחוקים והרגלים מסויימים שלא חלים על חיה בטבע. חיות מחמד רבות זונחות את האינסטינקטים החייתים שלהן לטובת ההרגלים החדשים ובכך עוברות התאמה לצורת החיים החדשה שחלה עליהן. במקרה של כלב ,למשל, צורה זו  כוללת טיולים ברצועה, מזון תעשייתי ומגע תכוף יותר עם בני אדם מאשר עם כלבים אחרים בעוד שבמקרים של ציפורים, זוחלים או מכרסמים מדובר על מחייה בכלוב. עם זאת גם על אדם שמגדל חיות מחמד להסתגל לאחריות שלקח על עצמו ולמלא את צרכי החיה בצורה האידיאלית תוך שינוי סדרי עדיפויות קודמים.

על כלבים וחתולים

חיות המחמד הנפוצות ביותר כיום הן הכלב והחתול ולא בכדי. על הכלב נאמר לא אחת שהוא חברו הטוב של האדם. ואכן, על אף התובענות הרבה שבגידול כלב מייחסים לו נאמנות והתמסרות לבעליו. לחתול תכונות יותר עצמאיות ומצד שני הוא לא מצריך את אותה רמת תשומת לב והשקעה. שני סוגי החיות הם סתגלתנים וניתן לגדלם גם בסביבה עירונית כל עוד שומרים על צרכיהם הבסיסיים- שתייה, מזון, מקום לצרכים ואוויר צח. כל זאת במקביל לפיקוח וטרינרי אחת לכמה זמן על מנת לדאוג למערכת החיסונית של החיה ולמעקב.

אימוץ או קנייה של חיות מחמד

 רכישתן או אימוצן של חיות מחמד נחשב לתהליך פשוט יחסית תודות למגוון אפשרויות רחב. בכל אגודה דוגמת 'תנו לחיות לחיות' ו'אס.או.אס' ישנם זנים רבים של חיות מחמד שננטשו ומחפשות בית כשכל שעל המאמץ לעשות הוא להגיע למקום, לשלם סכום סימלי עבור עיקור וחיסונים ולצאת מהמקום בליווי החיה שבחר. לאלה המחפשים זנים ספציפיים בגיל מסויים ישנה גם חלופה של רכישתן ממשפחות פרטיות או בתי גידול תמורת סכום גדול יותר ומצד שני גם תעודות בנוגע לגזע ולייחוס של החיה. האינטרנט מלא בהצעות ומודעות הן לגבי אימוץ והן לגבי רכישה עם הפניות לגורם המתאים.

התועלת שבגידול חיות מחמד

במובנים רבים הכנסת חית מחמד הביתה היא הכנסת בן משפחה או חבר וכרוכים בה רגשות רבים ואף פיתוח תלות נפשית הדדית זה בזה. מחקרים רבים הולכים ומחזקים את הקשר שבין מניעת דיכאון ותחושת רוגע לגידול חיות מחמד. כמו כן טיפול בעזרת בעלי חיים הולך וצובר פופולריות כאמצעי של ריפוי תחלואים פיזיים כמו עייפות וכאב כרוניים החלמה מאירועי לב וליקויים נוירולוגיים.

 

גוד רייטינג- עושים את הפרסום בשבילך-  לוח מודעות,  פרסום חינם,   איפה אתה- אינדקס עסקים  פרסום חינם    http://www.aaaa.co.il       http://www.where-r-u.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב