דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירת חלון אלומיניום למטבח 

מאת    [ 03/06/2010 ]

מילים במאמר: 388   [ נצפה 4160 פעמים ]

אזור המטבח מהווה חלק מהחלל הציבורי בבית הישראלי. אנו עובדים בו, מתגאים בו, מארחים בו את החברים שלנו. בתרבות הישראלית המטבח אינו מבודד מהסלון ופינת האוכל ולכן אנו משקיעים בעיצובו והחלון בו הינו מרכיב משמעותי מאד.

השיקולים לבחירת חלון אלומיניום למטבח מתחלקים לשיקולים עיצוביים ושיקולים פרקטיים. מבחינה עיצובית, מעצם היותו של המטבח בחלל הציבורי, חלון המטבח יהיה בדרך כלל באותו סגנון עיצובי כמו החלונות בסלון. בשנים האחרונות אנו מזהים בבתים בישראל שתי מגמות עיצוב עיקריות - אורבאנית וכפרית. שתי המגמות האלה אינן קשורות כמובן למיקום בו נמצא הבית, אלא לאופי שמשווה לו העיצוב הנבחר.

עיצובים

העיצוב האורבני יציג חללים גדולים, ריקים יחסית, בצבעי אפור, לבן וצבעים קרים אחרים. זהו למעשה המשכו של הסגנון המודרני בו לכל חומר יש את המופע האמיתי שלו. בטון הוא בטון חשוף, חלון אלומיניום נראה כאלומיניום, לא צבוע ומתכתי.

סגנון העיצוב כפרי מציג חללים מלאים בפרטים, שימוש בצבעים חמים, בדים וקישוטים. החלל נתפס כטבעי יותר, ביתי וחם. בסגנון זה חלון האלומיניום יהיה צבוע בדרך כלל ואפילו הטקסטורה שלו דומה יותר לברזל.

פונקציונליות

מבחינה פונקציונאלית, חלון המטבח ימוקם כמעט תמיד מעל לאזור הכיור. או אולי להיפך, הכיור ימוקם תמיד מתחת לחלון. כך או אחרת, הדבר מציב מגבלות לחלון עצמו. החלון חייב להתחיל לפחות 10 ס"מ מעל למשטח ובמידה ויש רצון לפתוח אותו פנימה, החלק הנפתח צריך להיות גבוה יותר כדי שלא יתקל בברז הכיור. גם הגישה לחלון אינה קלה מאחר ויש לרכון מעל למשטח העבודה. בנוסף אנו אוהבים להשתמש באדן חלון רחב במטבח ואז קשה אף יותר להגיע אליו. מסיבות אלה ואחרות אנו רואים שהפתרונות בשוק מתכנסים תמיד לשני חלונות:

בסגנון האורבני מעדיפים את חלון ההזזה. יתרונו של חלון זה הוא שהחלון אינו מפריע בפתיחה או נתקל בברז. חלונות אקסטל מסדרה U בקווים נקיים ובעלי הנוכחות הם המתאימים ביותר לסגנון עיצובי זה.

בעיצוב הכפרי החלון המועדף הוא כמובן חלון בלגי המשדר חום, חספוס וצבע. חלון זה מסדרה B של אקסטל מזמין במטבח שימוש סימטרי עם שתי כנפי פתיחה פנימה. בכדי לא להיתקל בברז, מורם החלון ובתחתיתו נמצא בדרך כלל חלק קבוע. למעשה חלון זה הוא החלון הנפוץ ביותר במטבחים בארץ ובסגנון העיצובי הכפרי המלא בפרטים אנו נהנים גם להשתמש באדן התחתון שלו כמקום לצמחי תבלין או אביזרי מטבח אחרים.


אם אתם עומדים לקראת שיפוץ או מתכננים את ביתכם החדש, אתם מוזמנים להגיע לאולם התצוגה של חברת אקסטל להתרשם מסדרות החלונות והדלתות המתאימות לכל עיצוב שתרצו, למטבח ולבית כולו.

אקסטל - יצרנית חלונות אלומיניום בעיצובים שונים, חלונות בלגיים, דלתות ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב