דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קלף טארוט- קלף המרכבה 

מאת    [ 03/06/2010 ]

מילים במאמר: 945   [ נצפה 5447 פעמים ]

בקלף המרכבה אנו רואים שני סוסים, אחד שחור אחד לבן, אחד מושך ימינה והשני מושך שמאלה, אולם הרכב הוא זה ששולט בסוסים והוא זה המוביל אותם למקום אליו הוא רוצה להגיע. אלו הם החיים. החיים מושכים אותנו לכיוונים שונים. הם מעמידים בפנינו פיתויים, התנגדויות, קונפליקטים מסוגים שונים ורבים, ואנו צריכים לדעת כיצד לשלוט בהם ולהוביל אותם למקום אליו אנו שואפים להגיע.

אסור לוותר על החלום

פעמים רבות אנו מעדיפים לוותר ולא להתעקש על נושאים מהותיים בחיינו במחשבה שהדברים קורים כפי שהם צריכים לקרות ואם דבר מה מתרחש הרי זהו מקומו. אך לא תמיד כך הדבר. הפעם אנו עומדים בפני מכשול שהינו מעין מבחן עבורנו. את המבחן נוכל לעבור רק במידה ונהיה מספיק חזקים בדעתנו ואם נבין כי נושא זה חשוב מאין כמוהו וכי זה לא הזמן לוותר ולהמשיך הלאה.

קלף המרכבה מראה לנו שאנו לא נותנים ביטוי לחלקים השונים הקיימים בחיינו. כי אנו לא נותנים ביטוי למה שחשוב באמת. יש לנו נטייה לוותר על מה שחשוב. אולם אסור שזה יקרה. אסור לוותר.

נוכחות הקלף נותנת לנו את כל הלגיטימציה להיות עקשנים, לעמוד על שלנו להיות אסרטיביים, תקיפים. אסור לנו לוותר על החלום. כשהקלף יוצא בקריאה צריכה להידלק לנו נורה אדומה, השאלה שנשאלה איננה כל כך פשוטה כפי שזה נראה. הקלף מרמז על כך שאנו עומדים לוותר על משהו מאד חשוב ואסור לנו לעשות זאת, כיוון שאם נוותר, הניצוץ בעינינו יכבה ומשהו בנו ימות, וכשמשהו ברוח שלנו, בפנימיות שלנו ימות, גם משהו פיזי יכול למות.

בתפיסה ההומיאופתית, למשל (ואני מתנצל שאני עושה הכללה), כאשר לאישה מוציאים את הרחם, זוהי תוצאה של מוות פנימי. לרוב משהו בנשיות של אותה אישה מת הרבה קודם. הוצאת הרחם הינה הביטוי הפיזי, הסופי, לאותו ניצוץ שכבה, לאותו חלק פנימי שמת. לכן שקלף המרכבה יוצא אנו צריכים להיות מודעים לכך שיש כאן סכנה אמיתית, לא של מוות חס וחלילה, אולם ייתכן ואנו עומדים לוותר על דבר מהותי הקיים בנו וכשזה ימות משהו בנו יכבה.

כך למשל, אם תבוא אישה לקריאה ותשאל שאלה פשוטה לכאורה כגון: "האם כדאי לי לעבור לגור במושב בשנים הקרובות" ויוצא קלף המרכבה, אנו צריכים להבין כי השאלה לא כל כך תמימה כפי שזה נראה. ייתכן ולגור במושב, הרחק מהעיר הסואנת זהו חלום חייה והיא עומדת לוותר עליו. כשהיא תוותר על החלום, משהו בה ימות. היא אמנם תשלים עם המגורים בעיר הגדולה, אולם זה לא יהיה אותו הדבר, היא לא תהיה יותר אותה האישה שהייתה קודם.

 

המיתולוגיה היוונית

קלף המרכבה מייצג את האל מארס, אל המלחמה. האסוציאציה בקלף היא של מלחמה מאחר ומלחמה היא תוצר של דיכוי ומתרחשת במקום בו אין איזון וביטוי. ברגע שלא נתעקש ולא נבטא אלא נדכא את רצוננו מול אחרים, תחול מלחמה במישור הפנימי עם עצמנו.

המסר של הקלף, אם כן, הוא שישנם מקרים בהם השליטה על נתיב חיינו לא מגיעה בצורה טבעית ונעימה ועלינו ללבוש את מסכות הקרב, להוציא את הכעס החוצה, לצעוק, לריב, לאיים, לקחת בכוח ולצאת למלחמה בכל נשק אפשרי שיש לנו על מנת להגן על עקרון חשוב לנו. אם נוותר ולא ננקוט בשום פעולה נשלם מחיר כבד יותר ואף יתכן שמשהו בנו ימות.

למארס נולדו ילדים רבים מאימהות שונות שאף אחת מהן לא הייתה אישתו. רוב  ילדיו הפכו לגיבורי מלחמה כיוון שהיו חדורי אומץ, תעוזה והישגיים. הם היו מלאי מרץ.

זה היה צפוי כי מארס וונוס יתאהבו. אהבתם הייתה אהבה אסורה, היות וונוס הייתה נשואה לאל אחר, אולם למרות זאת הם נפגשו ואהבתם לא הייתה ניתנה לריסון.

שניהם היו ארכיטיפים. הוא היה סמל הגבריות והיא הייתה סמל הנשיות והם מצאו את האידיאל אותו הם מחפשים האחד בצד השני. הוא ראה בה את האישה העדינה והיפה אותה הוא חיפש, והיא מצאה בו את הגבריות המתפרצת, את הרצון החזק שלו, את הכוח שלו ואת היצירתיות שלו. אפשר להגיד כי הם נועדו להיפגש ולא היה ניתן לעצור זאת. מכאן אולי המשפט המפורסם "באהבה ובמלחמה הכל מותר".

פרי אהבתם של ונוס ומארס היא ביתם הרמוניה אשר לימדה את העולם את דרכי השלום- לתקשר, להשלים, להתמזג ולהתאים האחד לשני. בסופו של דבר ברור כי לאחר שחרור הפרץ של מארס נולד משהו טוב ויפה, ומכאן שאיננו צריכים לפחד מהכוח של מארס שעולה בכולנו. כוח שאיננו ניתן לעצירה, הכרחי ואשר חיוני לכולנו על-מנת שלא נשאר "תקועים" באותו מקום בחיינו.

 

קלף המרכבה בקריאה

קלף המרכבה הוא קלף של החלטות קשות ושל פעולות אמיצות ונחרצות. מאחורי כל ויתור עומדת החלטה קשה, והשואל צריך לעשות אותה נכון. זה אינו קלף של ערמומיות, לא קלף של תככנות, אלא של נחישות ואסרטיביות, שהכול על פני השטח. הכל ברור לכולם. לשואל אסור לוותר, כיוון שאם הוא יוותר משהו בו ימות.

הקלף נותן לשואל לגיטימציה להיות כעת אסרטיבי, תקיף ולא לוותר בכל מחיר. הוא מראה כי חשוב כי השואל ינהל את מהלך העניינים כפי שהוא רוצה, כי הוא צריך להיות תקיף וישיר מהרגע הראשון. פעולה נכונה וישירה הנעשית מהרגע הראשון, מונעת בעיות רבות אחר כך.

פעמים רבות הקלף יגיע לפני שהבעיה תתחיל וכדי למנוע את הבעיה, השואל צריך לארגן את המהלכים שלו בצורה מסודרת. ניהול לא נכון יוביל לקשיים ובעיות גדולים יותר בעתיד ממה שיש לו עכשיו.

אם השואל יפעל מהר ובנחרצות, אם הוא יהיה ישיר, ידאג שהכל יהיה על פני השטח, חוקי ומסודר מהרגע הראשון, לא רק שהוא ימנע את המכשולים והקשיים הצפויים לו, אלא שמובטחת לו הצלחה.

 

הכותב:

© מנדלבוים שגיא. מטפל בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של  16 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

את שגיא אתם מוזמנים לפגוש באתר שלו: טארוט חלומות וקצת יותר, או בקורס מבוא לקלפי טארוט המחכה לכם כאן ללא תשלום.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, בעל ניסיון של 16 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ. על הכותב בהרחבה תוכלו לקרוא באתר הבית: טארוט חלומות וקצת יותר. את שגיא והנכם מוזמנים לפגוש בהרצאת המבוא הקרובה. וכן בקורסי: טארוט ו- חלומות אותם הוא מלמד. אם ברצונכם להעמיק קצת יותר, ולקבל את קורס המבוא לקלפי טארוט של שגיא (חינם) הרשמו כאן, וישלחו אליכם שנים-עשר שיעורים במייל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב