דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התקנת מעלית בבניין קיים 

מאת    [ 03/06/2010 ]

מילים במאמר: 428   [ נצפה 3920 פעמים ]

 

מעליות

אחת מההוצאות המרכזיות של כל בניין מגורים משותף היא ההוצאה על מעליות. עצם ההתקנה של מעליות בבניין מגורים משותף כרוכה בעלות גבוהה, וגם אחזקתן של המעליות אינה זולה כלל. בהשוואה להוצאות האחרות של כל בניין מגורים (כמו גינון, ביוב, שירותי ניקיון ועוד), ההוצאות על שירות מעליות הן הגבוהות ביותר.

אם אתם גרים בבניין מגורים שבו מותקנת מעלית אחת או אפילו שתי מעליות, אתם בוודאי יודעים עד כמה מעליות משדרגות את איכות החיים בבניין, ועד כמה הן מקלות על חייכם, במיוחד אם אתם גרים בקומות גבוהות. מנגד, אם אתם גרים בבניין מגורים ללא מעליות, אתם בוודאי יודעים עד כמה היעדר מעלית מקשה על התנהלות היומיום שלכם, ואפילו מוריד את ערך הדירות בבניין. אך דעו שגם בבניינים ללא מעליות ניתן כיום להתקין מעלית.

כדי להתקין מעלית בבניין קיים עליכם לפנות לחברה המספקת שירותי מעליות והתקנת מעליות. הצוות המקצועי של החברה יגיע לבניין ויבחן את תנאי השטח ואת התאמתם להתקנת מעלית. במידה ויתברר כי אכן ניתן להתקין מעלית (תקבלו היתר בנייה), יהיה עליכם להשיג את הסכמתם של לפחות שני שליש מדיירי הבניין. משמע, כדי להתקין מעליות לא ניתן להסתפק בהסכמת דיירים בודדים, אך גם לא דרושה הסכמה של כל דיירי הבניין.

כאמור, התקנת מעליות כרוכה בהוצאה כספית לא מבוטלת. לפי חוק המקרקעין, דיירי קומות הקרקע של הבניין, גם אם הסכימו להתקנת המעליות, לא ישתתפו בהוצאות של התקנת המעליות, שכן הם כמעט ולא ישתמשו בה. אולם בנוגע להוצאות הבניין על אחזקת מעליות, כל דיירי הבניין (כולל קומות הקרקע) יהיו מחויבים להשתתף בהוצאות לחברת שירות מעליות. עם התקנת המעליות תוכלו לבקש מפתח כדי שרק דיירי הבניין שהסכימו להחלטה והשתתפו בהוצאות הכספיות להתקנתן ולאחזקתן, ישתמשו במעליות.

רבים נמנעים מלהתקין מעליות בבניין המגורים בשל החשש להיתקע במעלית. במיוחד הורים לילדים קטנים חוששים שילדיהם ישתמשו במעלית ללא ליווי מבוגר, ועלולים להיתקע בה. כדי להפיג חשש זה חשוב שתבחרו בחברת מעליות שגם מספקת שירות חילוץ ממעלית. חברה שמספקת שירות מעליות ומבצעת תחזוקה שוטפת והולמת אחת לתקופה, מקטינה משמעותית את הסיכוי לתקלות במעלית שיגרמו לתקיעתה. נוסף על כך, חברת שירות מעליות שמספקת גם חילוץ ממעלית, מתחייבת להגיע למקום הקריאה תוך זמן קצר יחסית ולבצע את החילוץ במהירות וביעילות. כך שאם בחרתם בחברה מקצועית ואמינה המספקת שירות מעליות וחילוץ ממעלית, אין לכם כל סיבה לחשוש. במקרה הגרוע ביותר, אם חלילה תתקעו במעלית, יגיעו לחלץ אתכם תוך זמן קצר.

אחד החידושים בתחום הוא חברות של שירות מעליות המספקות לדיירי הבניין הדרכות בנושא חילוץ ממעלית תקועה. הדרכות אלו מספקות לדיירים מידע וטיפים חשובים כיצד לנהוג במקרה של מעלית תקועה, וכיצד לבצע חילוץ מהיר ובטוח. להדרכות אלו יש חשיבות רבה בהפגת החשש של דיירים מהיתקעות במעליות.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב