דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה להעביר את ההורה אל דיור מוגן 

מאת    [ 03/06/2010 ]

מילים במאמר: 434   [ נצפה 2356 פעמים ]

בית אבות

 

עם התקדמותה של הרפואה המערבית והארכת תוחלת החיים, אנשים רבים מגיעים לגילאים מופלגים. אולם אריכות חיים היא אליה וקוץ בה, שכן עם הגיל מגיעות גם בעיות בריאותיות שפוגעות באיכות החיים. קשישים רבים שמגיעים לגילאי זקנה מופלגת מתקשים בביצוע פעולות יומיומית והם זקוקים להשגחה ולטיפול צמודים. במקרים רבים בני המשפחה שלהם מתקשים לטפל בהם בעצמם, ולכן הם נאלצים להעבירם אל בית אבות או בית דיור מוגן.

ההחלטה להעביר את הוריך אל דיור מוגן היא החלטה לא פשוטה כלל וכלל. מצד אחד, ילדיהם של הקשישים רוצים להעניק להוריהם את כל הטיפול וההשגחה שנחוצים להם, ולדאוג לצורכיהם כשם שהם טיפלו בהם וגידלו אותם. ומצד שני, ילדים רבים מגלים שמדובר במשימה לא פשוטה מבחינות רבות. לא כולם יכולים להיות זמינים עבור הטיפול בהוריהם 24 שעות ביממה, שכן מרבית הילדים עדיין צריכים לעבוד לפרנסת משפחתם ולגדל ילדים. ונוסף על כך, לא כולם יכולים לעמוד בעול הרגשי הכרוך בטיפול בהורים. רבים מתקשים לראות את הוריהם, שהיו סלע איתן בחייהם, וכעת זקוקים להאכלה, להחלפת טיטול או למקלחת. רבים לא מסוגלים מבחינה רגשית לטפל בהוריהם הסיעודיים. הקשיים הכלכליים והרגשיים שבטיפול בהורים קשישים, מובילים רבים להחליט להעביר את הוריהם לבית אבות.

בבית דיור מוגן יזכו הקשישים לטיפול מקצועי מצוות של רופאים, אחים ואחיות. הצוות המקצועי ידאג לכל צרכיהם היומיומיים, כמו גם לטיפול בבעיות הבריאותיות השונות שלהם. בבתי אבות ידאגו לכל הצרכים של הקשישים, 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.

מלבד דאגה לצרכים הפיסיים והבריאותיים, בתי אבות מעניקים מענה גם לאחת הבעיות הגדולות בגיל הזקנה והיא הבדידות. כיום גוברת ההכרה שאיכות חיים היא גם פונקציה של חיי חברה וההיבט הרגשי, ולא רק של הפן הבריאותי. קשישים רבים נאלצים להתמודד עם בדידות נוראית. חלקם אלמנים או אלמנות, שילדיהם כבר בוגרים ומתגוררים במרחק רב מהם. בעיותיהם הבריאותיות גוזרות עליהם להישאר מרבית היום בביתם, והם אינם פוגשים אנשים אחרים. בבית אבות הם יוכלו לפגוש קשישים בקבוצת גילם, עימם יוכלו למצוא מכנה משותף לשיחה ורקימת קשרים חברתיים. בבתי אבות מתקיימת פעילות חברתית ענפה הכוללת חוגים שונים המותאמים לגיל הזהב: ספורט, אומנות ועוד. כמו כן בתי אבות מקיימים ערבי ריקודים, הרצאות בנושאים שונים, ערבי משחקי חברה ועוד. בכך תורמים בתי אבות לבריאות הנפשית של הקשישים. הם נשארים פעילים, הן מבחינה פיזית והן מבחינה חברתית. ולפן הנפשי יש השפעה עצומה גם על הבריאות הפיסית.

לסיכום, ההחלטה להעביר את ההורים לבית דיור מוגן יכולה להיות קשה מנשוא. רבים רואים בה אפילו כפגיעה בכבודם של ההורים שגידלו אותך והקריבו את חייהם למענך, ואילו כעת לעת זקנה זונחים אותם. אולם המציאות היא שרבים פשוט לא מסוגלים לטפל בהוריהם לעת זקנה ולדאוג לכל צורכיהם. במקרים אלו ההחלטה הטובה ביותר היא להעבירם לבית אבות, שם ידאגו להם 24 שעות ביממה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב