דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סליקה באינטרנט - הכחשת עסקה או הונאה בכרטיסי אשראי ? 

מאת    [ 02/06/2010 ]

מילים במאמר: 438   [ נצפה 3913 פעמים ]


סולקים כרטיסי אשראי באינטרנט ?
מסחר אלקטרוני, או רכישות טלפוניות,
מגדילים את הסיכון לחשיפת העסק להונאות כרטיסי אשראי או הכחשות עסקה.

הכחשת עסקה בכרטיס אשראי
הכחשת עסקה בכרטיס אשראי (Charge Back), היא אירוע בו לקוח מכחיש כי קיים עסקה מסויימת,
או מכחיש את סכום העסקה.
חוק כרטיסי חיוב ,1986, עומד לצד הלקוח ומבטיח כי במידה ולקוח מתכחש לעסקה ומודיע על כך תוך שלושים יום מיום קבלת הודעת החיוב לחברה המנפיקה, יוחזר לו מלוא סכום החיוב . 
במקרה של הכחשת עיסקה, ידם של בעלי העסקים היא על התחתונה,
כאשר הוכח מצב של כשל תמורה, אם אין בידם אפשרות להוכיח כי סיפקו את המוצר או השירות ועמדו בתנאי העסקה,
לא יזוכו בסכום העסקה המוכחשת.
יחד עם זאת סוחרים שמודעים לנושא וערוכים להתמודד איתו,
בהחלט יכולים להציג הוכחות לאספקת המוצר ולזכות בתמורה.
עסק שצובר למעלה מ- 2% של עסקאות סליקה מוכחשות צריך להתמודד עם מנגנון הקנסות של חברות כרטיסי האשראי
שמלווה בנוסף לסכומים הגבוהים של הקנסות גם בפגיעה במוניטין ועליה באחוזי העמלה שהוא משלם.  

הכחשות עסקה - הונאות בכרטיסי אשראי
בנוסף למצב בו הכחשה עסקה בכרטיס אשראי מבוצעת עקב כשל תמורה,
ישנן סוגים נוספים של הכחשות : 
----  הכחשות עסקהשנובעות מחוסר שביעות רצון של הלקוח מהמוצר או השירות שניתן לו -
       תופעה ששירות טוב ונהלי החזר תמורה טובים יכולים למנוע ברוב המקרים.
----  הכחשות שנעשות במזיד ושמתבררות כעסקאות הונאה 
לא ניתן להמנע לחלוטין מהונאות אך שימוש במוצר למניעת הונאות בהחלט יכול לסייע בהפחתה משמעותית שלהן.
סליקת כרטיסי אשראי במסמך חסר ( עסקאות בהן בעל כרטיס האשראי לא נוכח פיסית במעמד סליקת הכרטיס),
דוגמת עסקאות באתרי מסחר אלקטרוני, או רכישות טלפוניות,
מגדילה את הסיכון לחשיפת העסק להונאות כרטיסי אשראי והכחשות עסקה.
גורמים אחרים המגדילים את החשיפה להכחשות הינם פער זמנים בין ביצוע העסקה לבין קבלת התמורה,
שימוש בתאור לא תואם של המוצר/שירות בדו"ח כרטיס האשראי של הלקוח ושירות לקוחות לקוי או מטעה.

הפחתת החשיפה לסיכוני הכחשות עסקה והונאות
ישנם דרכים רבות להתגונן מפני הכחשות עסקה והסיכונים הכרוכים בהן, הן בצד הסוחר והן בצד של הבנק הסולק. 
הדרך הנכונה וכנראה גם היעילה ביותר מצד הסוחר מורכבת משילוב בין מספר מרכיבים:
1.      נהלים נכונים שימנעו כשלים מלכתחילה וגם שידעו להתמודד עם ביטול 
         הכחשות עסקה בלתי מוצדקות 
2.      מתן שירות לקוחות ראוי 
3.      הטמעת מדיניות החזרות הוגנת ויעילה 
4.      אם מדובר באתר אינטרנט, אז בהצגה מובהקת של ההתנהלות העסקית.
5.      שילוב מערכת מניעת הונאות שתתלווה לשירותי מערכת סליקת כרטיסי אשראי

מערכת מניעת הונאות בכרטיסי אשראי (Anti Fraud) באה להגן על הסוחר, לפני  בצוע סליקת כרטיס האשראי,
ושידור העסקה לחברות האשראי.

 

 

קרדיט גארד מובילה את שוק סליקת כרטיסי אשראי בישראל כבר למעלה מ-12 שנה. בין מוצרינו תמצאו פתרונות מתקדמים ל: סליקת כרטיסי אשראי בטוחה, סליקת כרטיסי אשראי באינטרנט, התאמות אשראי ופתרונות אבטחה המותאמים לכל סוגי הארגונים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב