דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק ירוק - בקטנה? 

מאת    [ 02/06/2010 ]

מילים במאמר: 394   [ נצפה 2849 פעמים ]

 

 

נדפיס את הלוגו שלנו על כמה תיקי בד [המיוצרים בסין לרוב], נחלק פנקסים ממותגים מנייר ממוחזר ונארוז בעטיפות מתכלות. הנה עשינו שיווק, עשינו ירוק, בקטנה...

 

 אך אבוי לעסק שיחתום בכך את פעולות השיווק הירוק שלו. זה פשוט לא מספיק, ואף יותר מכך, עלולה להיווצר תדמית שלילית ותיוג העסק כעוד אחד שניסה לרכב על הגל הירוק ונשטף בעשיית ה"גרין ווש".

 

אמנם הצרכן הממוצע שלנו, קרוב לוודאי לא מכיר על בוריו את משבר האקלים ומצבו, תביעת הרגל האקולוגית והקשר לקומפוסט תולעים אדומות. אך הצרכן אינו טיפש, ואף יותר מכך. הוא חשוף לכמויות מידע אדירות הן ממקורות מקצועיים והן ברשתות החברתיות שאליהן הוא מחובר באופן מקוון יותר מאי פעם.  שם חשיפה למגוון פרספקטיבות ולא מעט מהן בוחנות, ביקורתיות ומחאתיות, בטח שכנגד חברות ועסקים ה"נתפסים על חם" בניסיונות עגומים לשיווק ירוק, בעוד שכל שאר פעילותם משדרת אחרת.

 

מלבד החשיפה למידע, ברור חיזוק המגמה של מעורבות גוברת של הצרכנים בהחלטות הרכישה השונות שלהם. על כן יש לזהות לתכנן ולבסס את ההשקעה במספר מהלכים כחלק ממכלול שלם של שיווק ירוק, על מנת שיהיה רלוונטי ואפקטיבי:

 

         א.         זיהוי מגמות וצרכים - לקראת תכנון מערך כולל של שיווק ירוק, שיצליח להתחבר בדיוק למקומות שהצרכן צריך אותנו. 

         ב.         חינוך שוק - הפצת מידע היא אמצעי אחד, אבל חשוב לא פחות שיהיה מידע תמציתי ורלוונטי. במקביל חשוב יידוע עקבי של הצרכן על הבעיות האקולוגיות וכיצד השימוש שלו במוצר שלנו יכול לסייע משמעותית למניעת התפתחותן.

          ג.          שיווק שינוי חברתי - בין אם אנו משווקים מוצר או שירות, למעשה תחת המעטה של שיווק ירוק, אנו מנסים לחבר את הצרכן לתנועה רחבה יותר הקוראת לשינוי, שאינו פרטני ברמה שלו, אלא ממש שינוי חברתי. כך, העברת המידע צריכה להיות באופן שאינו מאיים או מרתיע מדי, באופן שימנף ויניע את הצרכן לפעולה, שיגרום לו להכיר ולהזדהות עם מטרות העל, ואפילו להרגיש גאוות יחידה על תרומתו למאמץ הכולל. המסר - בשיווק ומיתוג ירוק צריך להיות פשוט וחד, חיובי ואופטימי.

          ד.         רצוי לספק לצרכן אינפורמציה לגבי האופן בו הוא יכול להשפיע במימדים נוספים.

 

לסיכום יש לזכור ששיווק ירוק אינו פעולה חד פעמית ונקודתית. על מנת להוציא את המיטב מהמהלך, שאינו בא תמיד בקלות ובטבעיות לחברה המאמצת אותו, עליה להיות ערוכה, לתכנן, ולהשקיע משאבים ארגוניים ביצירת מהלכים שיצליחו בעקביות, לאורך זמן ובאופן שמבוסס על פעילות אמיתית, למתג את החברה כידידותית לסביבה.

 

 

 

רוני פיבלוביץ, שיווק ירוק, http://WWW.ECOBRAND.CO.IL>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב