דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מוצרי עץ - פרקטים ודקים 

מאת    [ 02/06/2010 ]

מילים במאמר: 399   [ נצפה 3591 פעמים ]

 

בוודאי שמתם לב שבשנים האחרונות רבים מאיתנו משתמשים יותר ויותר במוצרי עץ. פרגולות, פרקטים, דקים ואפילו כאלה שהם דמויי עץ. מוצרי העץ משתלטים על העיצוב של הבית שלנו מהפרקט בסלון ובחדרי השינה ועד הפרגולה בחצר. במאמר הבא נבדוק כמה זה יעלה לנו ומה הם העיצובים והחידושים בתחום.

 

הפרקטים לא היו פופולארים כל כך עד לפני עשר שנים. המהפך שקרה בתחום הפרקטים, נעשה בשל הצורך של האנשים לחוש את החום המועבר דרך רצפת העץ. זה יוצר תחושת חמימות בבתים, זה מכניס מעט את הטבע הביתה.

 

"ישנם היום שני סוגים של פרקטים" מסבירה מנכ"לית חברת גאלרי."ישנם פרקטים שנקראים פרקט למינציה - פרקטים סינתטיים, וישנם פרקטים אמיתיים שלמעשה הם מיוצרים מעץ אמיתי.

 

"ההבדלים באיכות בין הפרקטים הסינתטיים, מתבטאים בעיקר באיכות הצילום של העץ המודבר על גבי הפרקט" ישנם פרקטים סינתטיים בהם התצלום נראה פחות טוב ולכן עלותם היא נמוכה יותר. עלות פרקט למינציה באיכות בינונית היא כ-100 שקלים למטר מרובע. לעומת זאת, על פרקט סינתטי בעל איכות צילום גבוהה יותר תשלמו הרבה יותר."

 

פרקט מעץ אמיתי מיוצר מעץ אלון. האלון הטבעי הוא מטבעו צהבהב, והאנשים רבים מעדיפים לקבל את הפרקטים שלהם בגוונים רבים. מחיר הפרקט מעץ אלון אמיתי נע בין 250 שקלים עד 300 שקלים למטר מרובע.

 

מחיר הפרקטים יכול להיות יקר מאד, ולא כל אחד יוכל להרשות את זה לעצמו. מה שיכול להוזיל את עלות רכישת הפרקטים, זה התקנת הפרקטים לבד, באופן עצמאי. כמובן שיש לעבור הדרכה קצרה קודם ההתקנה, אך החיסכון הינו די משמעותי.

 

בישראל יש היום סוגים רבים של עצים מהם מפיקים את הפרגולות, הפרקטים והדקים. לכל מטרה יש את סוג העץ וצורת החיתוך המתאימים לה. כאשר אנשים מרצפים את ביתם ברצפת עץ, פרקטים, הם אוהבים בדרך כלל להמשיך עם זה גם מחוץ לבית, בשימוש בדקים. הם מחפים את החצרות בדקים, מצפים את מעטפת הבריכה עם דקים. השילוב של העץ עם המים הכחולים והירוק יוצר הרמוניה מושלמת ומדהימה ביופייה.

 

את הדקים האיכותיים מייצרים בעיקר מעץ האורן ומעץ האיפאה. קיימים בשוק חיקויים רבים בעיקר לעץ האיפאה, משום שהוא עץ יקר יחסית. מחיר מטר רבוע של דק מעץ איפאה הוא כ- 350 שקלים. אותו גודל של דקים מעץ אורן יעלה כ- 150 שקלים. אורן הוא עץ שבמשך הזמן עלול להוציא שרף, או קוצים קטנים, והוא גם עץ רך יחסית. מה שהאיפאה הוא עץ חזק מאד ונשאר אחיד ויפה למשך שנים ארוכות. דוגמא לדקים מעץ איפאה, זהו הסיפון בנמל תל-אביב. תנאי שטח קשים לעץ, אך הדיקים הללו שורדים כבר זמן רב מאד.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב