דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק ירוק באינטרנט- רוני פיבלוביץ 

מאת    [ 01/06/2010 ]

מילים במאמר: 356   [ נצפה 3601 פעמים ]

 

אפקטיביות של שיווק ירוק תלויה במיצוי הפוטנציאל של מגוון ערוצים להגעה לקהלי היעד הרצויים. בעת זו אין ספק כי האינטרנט הינו אחד הערוצים בעלי העוצמה והפוטנציאל ברמה גבוהה במיוחד ליצירת באז ועיצוב טרנדים. יש לזכור כי שיווק ירוק, בין אם של שירותים  שונים המכוונים ליצירת אורח חיים בר קיימא, או של מוצרים אקולוגיים, כולל בתוכו שילוב אלמנטים של הפצת מידע, שיווק שינוי חברתי וזיהוי מגמות וצרכים. מלבד מגוון האפשרויות לכל אלה הטמונות באינטרנט, עולם הרשתות החברתיות, -web 2.0, מאפשר  שיח ישיר עם קהל הצרכנים, שיח בלתי אמצעי ואפקטיבי מאי פעם להשגת מטרות אלו.  

רשת חברתית הינה קבוצת אנשים שמתקיים ביניהם קשר ללא גבולות, דת, מין, ומרחק גאוגרפי. דוגמאות נפוצות לרשתות חברתיות, בהן התכנים נוצרים על ידי הגולשים הם  Twitter,  Facebook, MYspace, Themarker café, וכמובן greenchange, רשת ארצית לפעילי סביבה. לצדם, אתרים רבים מייצרים רשתות חברתיות, המאגדות משתמשים על פי תחומי עניין או צרכים משותפים. במקביל מתרחשת לה ה"בלוגספרה", כאשר בלוגרים בעצמם משמשים כמובילי דעת קהל בתחומים שונים ומגוונים, ודאי שבתחום עיצוב מדיניות חברתית וסביבתית.

גם בעולם הירוק, אתרי הרשתות הפכו לאתרים מרכזיים בחיי הגולשים הנכנסים אליהם בתדירות גבוהה, אז הם משתתפים בדיונים, יוצרים ומפיצים מידע ותוכן בעצמם. ברשתות מתנהלים דיונים בנושאים ירוקים באוריינטציות שונות. כמו כן, ניתן למצוא גם נושאים רלוונטיים לתחום השיווק הירוק והמיתוג הסביבתי כגון עסקים ירוקים, חברות ירוקות, מוצרים ירוקים ועוד. הדיונים פתוחים ומאפשרים לגולשים לקבל אינפורמציה על הבעיות הסביבתיות האקולוגיות אך גם על האופן בו הם יכולים לסייע לצמצום הנזק, בין היתר בעזרת צרכנות נבונה יותר.  

חשוב לחזור ולהדגיש שהיופי בשיווק ומיתוג ירוק באמצעות הרשתות הוא שהן מאפשרות לנו לשוחח באופן ישיר ובלתי אמצעי עם הצרכנים שלנו. האינטראקטיביות מפגישה בין חיי היום יום של כל אחד מהצרכנים, דרך חברים, מכרים, וקשרים עם מובילי דעה, לאג'נדות, מוצרים, אופנות וחידושים המופצים כאש בשדה קוצים. שיווק ירוק הינו מהלך מורכב הדורש שיווק שינוי חברתי, חינוך שוק, והעלאת מודעות לבעיה חברתית סביבתית. אך כאמור האתגר האמיתי טמון ביצירת נקודת מפגש משמעותית עם חיי היום-יום של הצרכן. על כן, שיעור הפוטנציאל של שיווק ירוק אפקטיבי דרך הרשתות החברתיות הולך ומתעצם בגלל התדירות, המעורבות והאקטיביות, שכאמור מאפיינות את הפעילות ברשת.

 

 

רוני פיבלוביץ, שיווק ירוק, http://WWW.ECOBRAND.CO.IL>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב