יצירת מוניטין חיובי ברשת - התקפה מקוונת באמצעות לקוחות לא מרוצים או חברות מתחרות.
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

יצירת מוניטין חיובי ברשת - התקפה מקוונת באמצעות לקוחות לא מרוצים או חברות מתחרות. 

מאת    [ 31/05/2010 ]
מילים במאמר: 608   [ נצפה 2226 פעמים ]

 
 

מה עושה אדם כאשר הוא לא מרוצה מהמחשב החדש שרכש? לרוע מזלה של חברת המחשבים 'דל', לקוח אחד, שבמקרה הוא גם עיתונאי של אחד העיתונים היומיים באנגליה, היה עם בטן מלאה על השירות שקיבל, וכשהחליט לעשות מעשה - פירסם את כל שהיה על ליבו בבלוג שלו באינטרנט עד מהירה תפסה הרשומה כנפיים וזכתה לאיזכור בבלוגים אחרים, וכן למיקום גבוה במנוע החיפוש של גוגל UK.

השמועה התפזרה גם מחוץ לרשת האינטרנט ואף פורסמה בתקשורת הכתובה. או אז הבינה חברת 'דל' שיש לה בעיה קשה של פגיעה במוניטין, המצריכה טיפול יסודי ולצערה, גם יקר. קו דק מאוד חוצה בין הערה בונה להערה משמיצה, וכשמדובר באינטרנט - כל משפט הנכתב בטוקבק כזה או אחר יש ביכולתו "לרוץ" מהר ברשת ולהרוס מוניטין של חברה בין לילה. כמעט כל חברה נעזרת במדיה המקוונת כדי לרכוש לקוחות חדשים ולקדם את עסקיה, ואין ספק כי יצירת מוניטין חיובי ברשת זהו אחד הכלים החשובים לרכישת אמונם של לקוחות פוטנציאליים - ללא הבחנה אם העסק מבוסס בעיקרו על האינטרנט או לא. אפילו עסקים קטנים, שעדיין לא מצאו דרך לשלב את האינטרנט לתוך האסטרטגיה השיווקית שלהם, גם הם חשופים להתקפה מקוונת באמצעות לקוחות לא מרוצים או חברות מתחרות. אז מה ניתן לעשות כשמגלים הערות שפוגעות בעסק שלך? איך מוודאים שהנזק לא ייתפשט ושהלקוח הבא לא ייתקל בהן? ואם במקרה אותן הערות פוגעניות שוכפלו והופצו ברחבי האינטרנט - כמה זמן ייקח לך לשקם את המוניטין? וכמה כסף זה ייעלה לך? אכן שאלות קשות. החדשות הטובות הן שיש מה לעשות ושזה לא בהכרח צריך לעלות והון. ישנם שלושה שלבים בהם ניתן לפעול וככל שתינקט הפעולה מוקדם יותר, כך סיכויי ההצלחה גדולים יותר והעלויות קטנות בהרבה.

 שלב 1: איתותים ראשונים לפגיעה יש המאמינים, בטעות, שאם הם משתמשים בשם בדוי, הם לא יצטרכו לתת דין וחשבון על הנזק שיכול להיגרם בעקבות הערה שהם כותבים, אולם האחריות לתוכן המופיע באתר אינטרנט היא של בעלי האתר ושל ספק האינטרנט (BT וכו'). הם אלה שייצטרכו להגן על תוכן ההערה ולהסגיר את פרטיו האמיתיים של הכותב בכל פעולה משפטית אם תינקט. משום כך, ניתן לבקש מבעלי האתר להסיר אותה כיון שיש בה משום לשון הרע ופגיעה ממשית בעסק. לחילופין, ניתן לשכור עורך דין שיכתוב לבעלי האתר ובכך להבטיח כי הפנייה תטופל בייתר רצינות.

שלב 2: התפשטות הפגיעה ברשת שלב זה, בו ההערה "תפסה כנפיים", מצריך טיפול פולשני, באמצעות קביעה ברורה. המטרה היא להציל את העסק עם מינימום פגיעה במוניטין או באסטרטגיית השיווק, וכן לוודא כי הדבר לא יחזור. טיפול כזה יכלול, למשל, התאמת התוכן באתר העסק הנפגע, כך שיהיה ממוקם גבוה בדפי מנועי החיפוש, ו"ידחוף" את הדף המזיק רחוק לאחור. ישנן מספר שיטות לעשות זאת כמו לדוגמה להכניס משפטים עם מילים פופולאריות כך שהאתר יעלה כמה שיותר פעמים בתוצאות החיפוש. חשוב להבין שבמקרה הזה, ההגנה הטובה ביותר היא איננה ההתקפה - תגובות ישירות להערות השליליות יכולות לעיתים לעשות הרבה יותר נזק מאשר תועלת. לעומת זאת, גם התעלמות מההערות יכולה לגרום לנזק שיהיה קשה לתקנו, כיוון שכך מתאפשר לאימרות שגויות להתהלך חופשי ברשת, ללא מענה ראוי.

שלב 3: בית משפט אף אחד לא רוצה להגיע לשלב הזה, אבל אם חייבים, סימן שהנזק הכלכלי הוא גדול. ברוב המקרים, שלב הנפקת מסמכי בית המשפט יהיה בו כדי לסיים את העניין, אך אם העניין נגרר לדיון משפטי כדאי לדעת שההחלטות שהתקבלו לאחרונה בבית המשפט בעניין פגיעה בשם הטוב באינטרנט, היו לטובת הנפגע. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון את העלויות הכרוכות בקרבות מסוג זה, אשר יכולות להיות גבוהות. כל הנכתב בכתבה זו אינו יכול לשמש כעצה מקצועית וחוקית. כל מקרה שונה לגופו ויהיה מוערך בהתאם.

 

*הכותב הוא עו"ד אנגלי בחברת Internet Law Experts Solicitors  ומומחה במשפט אזרחי ופלילי. ניתן להתקשר ליאיר כהן בטלפון 02071834123 

 או דרך האתר www.internetllawcentre.co.uk 

המאמר תורגם ונערך על ידי ענת קורן עורכת הירחון האנגלי ישראלי אלונדון

הכותב הוא שותף בחברת עורכי הדין Internet Law Experts Solicitors באנגליה.
Internet Law Experts Solicitors


 המאמר תורגם ונערך על ידי ענת קורן עורכת הירחון האנגלי ישראלי אלונדון

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב