דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התעשייה בישראל ותמא 38 

מאת    [ 30/05/2010 ]

מילים במאמר: 428   [ נצפה 1956 פעמים ]

התעשייה בישראל ותמ"א 38

 

תוכנית המתאר הארצית 38 לחיזוק מבנים נגד רעידות אדמה שמה לעצמה לדגש את חיזוק המבנים הפרטיים נגד רעידות אדמה השאלה איזו תוכנית מתמודדת עם הבעיה של חיזוק מבנים תעשייתיים ומבנים ציבוריים. בישראל קימת ציפייה מהמפעלים לחזק על חשבונם את המבנים כנגד רעידות, צריך להוסיף שהתקנות בנושא מעורפלות ואפילו אם מפעל חפץ לחזק את המבנה שלו נגד רעידת אדמה הוא לא יודע מהו בדיוק התקן המתאים ומה הן הדרישות.

 

חשיבות חיזוק המפעלים מתבטאת במספר מישורים: דבר ראשון מדובר במקומות עבודה שמעסיקים פועלים רבים שיוכלו להיפגע בשעה של רעש אדמה, דבר שני מפעלים המחזיקים בחומרים מסוכנים עשויים לגרום לנזק רב יותר ממבנים פרטיים ולהשפיע על כל הסביבה. דבר שלישי הוא שההתאוששות מהפגיעה של רעידת אדמה כרוכה בחזרה של אנשים לתעסוקה ולפרנסה הולמת.

 

בועדת ההיגוי טוענים שתמ"א 38 מכוונת גם לתעשייה. מפעלים יכולים לבצע את התוכנית ולקבל זכויות בנייה לקומה נוספת במפעל. הדבר יכול לעזור בהתרחבות של העבודה במפעל או בהשכרה של הקומה לתעשיינים אחרים. באזורים שרחוקים מהמרכז התוכנית עדיין לא כלכלית וגם במגזר הפרטי התוצאות שלה עדיין דלות באופן יחסי.

 

ישנו הבדל גדול בין מפעלים שמחזיקים חומרים מסוכנים למפעלים רגילים. המפעלים בעלי החומרים המסוכנים עשויים לגרום לאסון גדול ולכן הוצאו תקנות מיוחדות של הועדה להיגוי והמשרד לאיכות הסביבה שמחייבים מפעלים מסוג זה: התקנה הראשונה מורה על הוצאת מסמך שבוחן סיכונים גיאולוגיים בסביבת המפעל והתקנה השנייה הינה הוצאת היתר רעלים מחודש שבו על החברה להראות שהיא ערה לבעיות השונות שנובעות מהחומרים המסוכנים ועובדת בצורה בטוחה. בינתיים מבדיקות שערכו במשרד לאיכות הסביבה עולה שהרבה מפעלים אינם מוכנים לרעידת אדמה ושהתקנות אינן מספיק ברורות.

 

בימים אלה עובדים על שיטה אמריקאית שאמורה לתת את המענה למפעלים בעלי החומרים המסוכנים בשעת רעידת אדמה. מדובר בשורה של הנחיות מיוחדות לחיזוק מבנים בעלי חומרים מסוכנים. התעשיינים טוענים שהתקנות משתנות כל תקופת זמן והדבר מקשה עליהם היערכות נכונה לרעידת אדמה. חשוב שהמשרד לאיכות הסביבה יגבש תקנות שיהיו ברורות ויעמדו לאורך זמן. אומנם בעולם עד היום רעידות האדמה גרמו לנזק בעיקר בגלל קריסה של בניינים במגזר הפרטי אבל הדבר כנראה מנובע מההיערכות המוגברת של מפעלים בעלי חומרים מסוכנים ולכן חשוב לשמור על היערכות רצינית בנושא זה.

 

 

 

 

 

 

  

איל פטרן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב